Häistä vielä, miten ilmoittaa nätisti että aivan pienet lapset voisi jättää kotiin?
Kun en keksi millään sopivaa sana muotoa!
Ja en nyt tarvitse päivittelyä siitä että en halua pikkulapsia häihin vaan jonkun fiksun tekstin, millä sen ilmaista! Kiitooooooooooosssssssssss!
Kommentit (141)
Vierailija:
jos niitä lapsia ei sinne häihin haluta. Nimittäin joku voi olettaa että kutsu koskee perhettä, jos päällä vain vanhempien nimet. Ihan vaan ettei sitten tule kenellekään siellä paikanpäällä paha mieli.Jos niitä lasten itkukohatuksia siellä kirkossa pelkää niin pitäiskö kieltää myös helposti yskänkohtauksen saavian juhlinta myös?
surullista sakkia, ei voi muuta sanoa.
" Jos armasta vauvaa ei ole kutsuttu" .
Toivottavasti et hanki lapsia!
Alunperin ajattelin, että toki saa kutsua vaan aikuiset, eihän siinä mitään. Ja että ne sitten vaan kieltäytyy, jotka ei ilman lapsiaan halua mennä. Ja niin ajattelen edelleen, mutta sinun kohdallasi ajattelen ehkä ennemmin niin, että kaikkien lapsiperheiden olisi syytä pysyä erossa tuollaisesta tyrannista!
jos et halua myöskään näitä alle 1,5v. mukaan niin älä kutsu ollenkaan. tai sitten soita henk. koht. ja sovi asiasta.
muita vinkkejä:
kuoreen vain aikuisten nimet, sisään juhlimme ilman lapsia.
eikä siellä mitään kaaosta syntynyt, vaikka taaperoita oli tosi monella. Vaikea olisi ollut heidän kieltääkään kun morsmaikun kaikilla sisarilla oli pienet lapset. Olisi lähisuku jäänyt tulematta?
En pelkää itkukohtauksia kirkossa.
Sanoin jo että häät ovat iltahäät, sen pitäisi riittää.
Kiitos vielä kaikille asian ymmärtäville! =)
Sehän on perhejuhla ja joidenkin perheeseen kuuluu LAPSIA. Kyllä mä loukkaantuisin kutsusta, jossa pyydetään jättämään lapset pois matkasta. Jättäisin silloin häät kyllä väliin.
pyydettiin tulemaan ilman pieniä lapsia.
Me kyllä vähän loukkaannuimme, koska kuvittelimme olevamme perhetuttuja ja meidän perheeseen kuuluvat myös meidän lapset. Ei siis aiota mennä häihin.
Jossa kerrot, että häiden ajankohdan ja luonteen huomioon ottaen juhla ei sovellu pienille lapsille, mutta tästä huolimatta toivotte, että vanhemmat pystyisivät osallistumaan juhlaan.
Miksi lapsiperheet laittavat omat lapsensa hääparin ystävien edelle? Harvoin on mahdollista kutsua kaikkia haluamiaan kavereita. Jokainen paikka sen lisäksi maksaa.
viemään niitä pikku riiviöitä oman ohjelman mukaan koko illan.
Kaikki onnistui loistavasti, aikuiset saivat viettää rentoa iltaa ja lapset etsivät aarteita, askartelivat ja järjestivät taidenäyttelyn. Kaikki olivat tyytyväisiä, eivätkä vähiten pienten vanhemmat, kun kerrankin sai ottaa koko perheelle tarkoitetut juhlat rennosti.
Ja lapsista ei kiukutellut kukaan, vaikkaheitäkin oli mukana kymmeniä.
Jos kutsu on osoitettu vanhempien nimellä, se koskee vain vanhempia. Mutta käsitykseni mukaan ihan pienen lapsen (esim. imeväisen) voi ihan etiketinkin mukaan ottaa mukaan, jos kyseessä on tilaisuus, jossa on kuitenin muita lapsia, esim. lähisukulaisten lapsia.
Mutta jos tilaisuus on absoluuttisesti lapseton, eli myöskään hääparin omia lapsia ei ole mukana, silloin on syytä ilmoittaa selvästi, että juhlat ovat vain aikuisille.
välimatka on pitkä. Toki se onnistuu samalla paikkakunnalla muutamaksi tunniksi.
Toisekseen suurin häiriötekijä lapsista ovat kai taaperot. Sana ei mene perille ja ääntä lähtee.
Minusta aikuishäät kannattaa ajoittaa alkamaan aikaisintaan viideltä. Juhlapaikka on silloin jotain tyyliin hienostunut ravintola- tms. miljöö. Olen ollut häissä, joihin lastani ei ole kutsuttu. Ja häissä, joihin hänet olisi voinut ottaa mukaan, mutta jätettiin hoitoon.
Hääkutsu kannattaa osoittaa nimillä kutsutuille. Siitä jo periaatteessa käy ilmi, ketkä ovat kutsutut. Itse kutsussa voi vaan kertoa, että juhlimme aikuisten kesken. Silloin tosin ei tule taaperoita, eikä leikki-ikäisiäkään vieraita. Olisi outoa rajata vain vauvat pois. Jos haluatte joitakin selkeästi isompia lapsia juhliinne, kirjoittakaa heidän nimensä kutsuun. Tämä rajanveto on kyllä vaikeaa ja voi aiheuttaa mielipahaa. Helpointa on rajata kutsu koskemaan vain aikuisia.
terv. taaperon äiti
minä en ainakaan halua häissä ajatella, kuinka paljon läsnäoloni maksaa. Tuonhan lahjan ja osallistuminen on minulle muuten tärkeää.
joiden nimet siihen on kirjoitettu. Äitini ja isäni saivat jokunen vuosi sitten kutsun ihan vain omilla nimillään (minä ja sisareni vielä suunnilleen asuimme kotona). Äiti ja isä menivät tuon kutsun sanamuodon takia kaksin ja kuinka ollakaan morsian kyseli, miksi minä ja sisareni emme tulleet... No ei sen puoleen, emme me mennä halunneetkaan. :)
Mutta aikuisten pitäisi oppia ymmärtämään että koko maailma ei mene sen mukaan, mihin he haluvat lapset mukaan ja mihin eivät.
Heillä on OIKEUS kieltäytyä kutsusta ja meillä on täysi oikeus olla kutsumatta lapset. Jos siitä joku loukkaantuu, saa mennä itseensä.
Häät on perhejuhla kyllä, mutta ei vieraiden perhejuhla vaan sukumme perhejuhla.
Muistakaa te jotka suututte aikuisten juhlaan tarkoitetusta kutsusta:
- Lapsien mukaankutsuminen maksaa - paljon! Enemmän vain kuin sen ruokamäärän lisätilaaminen.
a) Voi joutua vaihtamaan hääpaikkaa suuremmaksi tai b) jättämään joitakin kutsumatta tai c) maksamaan sen ruuat ja d) jopa ohjelman/leikkipaikan/lapsenvahdin
- kutsumatta ei jää vain teidän oma kultanuppunne, vaan myös muut lapset - miksi joku ei suutu, mutta sinä suutut...mielenkiintoista..
- viitaten ekaan kohtaan, jollei morsiuspari hanki paikalle leikkinurkkaa, ohjelmaa, lapsenvahteja - te olette kiinni lapsissanne ja ette pääse mukaan juhlimiseen rennosti/täyspainoisesti/huolettomasti. Morsiuspari haluaa teidät sinne aikuisten joukkoon nauttimaan juhlan aiheesta, ei pikku-villen tai veeran perässä juoksemaan ympäri salia.
- jos morsiuspari viettää omaa juhlaansa, se heille suotakoon heidän haluamalla tavalla. Joku toinen kerta, synttäreillä tai kesäjuhlissa voitte taas opettaa lapsianne tavoille, esitellä heitä ylpeänä ja nauttia itse perheestänne. Mutta ei nyt näissä juhlissa.
- morsiuspari ei välttämättä inhoa lapsia, inhoa teidän lapsianne tai teidän perhettänne - he vaan eivät halua jostain syystä lapsia juhliin ja siitä ei saa suuttua ja pahoittaa mieltä pitkiksi ajoiksi.
- ne ihmiset, jotka eivät pidä lapsista, ovat lapsettomuuskriisissä tai ovat kyllästyneet oman lapsiarkielämäänsä, ovat suunnattoman tyytyväisiä, kun on joskus ilta ilman lapsia.
- jos haluaa juhlissa tarjottavan alkoholia, ymmärrän hyvin, että lapset eivät sovi joukkoon
Ei pitänyt kirjoittaa näin negatiiviseen sävyyn, mutta joskus menee hermot näihin ruikuttajiin.
Nauttikaa juhlista, älkääkä ajatelko VAIN itseänne :)
Itselläni on kaksi lasta (2 v 3 kk ja 10 kk), enkä TODELLAKAAN loukkaantuisi, vaikka meidät mieheni kanssa kutsuttaisiin häihin (tai mihin tahansa juhliin) ilman lapsia. Yrittäisin saada lapsille hoitajan ja jos se ei jostain syystä onnistuisi, jättäisimme juhlat väliin. Tämän kutsuja aivan varmasti ymmärtää. Kutsujalla on aivan varmasti omat syynsä ko. valintaan ja olipa se sitten iltahäät / lapsista " pitämättömyys" / tms., ei minulla mielestäni ole oikeutta toisten valintoja arvostella. Omasta näkökulmastani tuntuu hieman koomiselta, että joku kehtaa loukkaantua tuollaisesta asiasta. Perhe on tärkeä (maailman tärkein!) asia ja mieluiten vietän aikaani lasteni kanssa, mutta ei maailma siihen kaadu, jos yhdet juhlat juhlin aikuisten kesken. Päinvastoin.. Ja jos minun ystäväpiirissäni olisi noita -jos ei meidän Villeä ja Kallea ole kutsuttu, ei meiltä tule kukaan - ihmisiä, hämmästelisin suuresti kykyäni valita ystäväni.
miksi ette laita että: ' Jättäkää ne räkänokkaiset riiviönne kotiin!'
T: 4:n äiti