Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häistä vielä, miten ilmoittaa nätisti että aivan pienet lapset voisi jättää kotiin?

Vierailija
21.03.2006 |

Kun en keksi millään sopivaa sana muotoa!

Ja en nyt tarvitse päivittelyä siitä että en halua pikkulapsia häihin vaan jonkun fiksun tekstin, millä sen ilmaista! Kiitooooooooooosssssssssss!

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä halua jättää alle 3-vuotiasta lasta kenellekään vieraalle hoitoon. Muutenkin meillä on mahdollisuus jättää lapset yön yli hoitoon kerran puolessa vuodessa (tähän mennessä ei ole kertaakaan olleet kaikki yhtäaikaa, koska joku on aina ollut alle 1,5v). Tätä mahdollisuutta en halua tuhlata juhliin, koska en juhlista muutenkaan niin välitä.

En kylläkään loukkaantuisi, mutta ihmettelisin. Itselleni häät edustaa niitä perinteisimpiä perheen ja suvun juhlia, joihin tullaa iloitsemaan ja tapaamaan muita, ei niinkään juhlimaan ja viettämään aikuisten aikaa. Itse pidin pienet häät vain lähipiirille, mutta kaikki lähipiiriin lapset olivat tervetulleita. Itse miellän myös häät niin, että morsiuspari järjestää häävastaanoton enemminkin vieraille kuin itselleen.

Jos erityisesti ei haluta kutsua pikkulapsia, on kohteliaskin kutsu alle 1-vuotiaan äidille aika tylyä. Vauva ja äiti on aika lailla paketti. Aikanani jätin 9kk illaksi ja yöksi hoitoon, mutta useamman lapsen jälkeen en enää noin pientä jättäisi edes lähimmän ystävän tai perheenjäsenen häien vuoksi. Illan voisin pyörähtää, mutta en jättäisi pitemmäksi aikaa. Isä tietenki eri juttu.

Vierailija
22/141 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapset kutsutaan tai ei ollenkaan. Just ne pienimmät on vaiken saada hoitoon tai eivät pärjää ilman tissiä tms. Jos meille tulee kutsu, jossa juhlaan ei toivota lapsia, en loukkaannu, kunnioitan hääparin roiveita. Jos en saa lapsenvahtia järjestymään, en mene juhlaan. Miksi tästä pitää aina tapella. Omat häämme vietimme iltajuhlana, lapsia ei oltu kutsuttu. 2 pariskuntaa ei valitettavasti päässyt paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me saimme kutsun, jossa kuoressa lukee: "Perhe Virtanen".

Ja sisällä kutsussa sitten, että "jätättehän perheen pienimmät kotiin".

Nyt sitten täällä mietimme ketkä perheestämme saavat mennä häihin ja ketkä eivät.

Saako 10v tulla mukaan? Jätetäänkö 1,5v kotiin? Entäs 6v?

Kuitenkin kutsu tuli perhe-nimellä, ei vain minun ja mieheni....??????

Vierailija
24/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun syrjimiä aivan pieniä lapsia on, tulee loukkaantumaan jollain asteella.

Joten ihan sama, miten sen siihen kutsuun laitat.

Vierailija
25/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA sanamuoto kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
26/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kutsumme teidät aikuiset, silleen jotenkin fiksusti.

Hääjuhlanne ovat teidän, joten teillä on oikeus päättää, millaiset niistä haluatte. Jokaisen kutsun saajan vastuulla on sitten taas päättää, osallistuvatko juhlaanne ollenkaan, joten älä ainakaan mitään pyytele anteeksi että pidätte nyt tällaiset juhlat.

Vierailija
27/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin lapsiperheiden kutsukirjekuoreen erillinen lappu, johon oli kirjoitettu asia tyyliin:

Milloin viimeksi vietit puolisosi kanssa iltaa ilman lapsia?

Nyt olisi hyvä tilaisuus nauttia illasta kaksin häissämme.

TOivoisimme, että perheenne pienimmät menisivät tänä iltana mummolaan yms. hoitoon.

Jotain tuon suuntaista mä sinne kirjoitin.

Kukaan ei suuttunut, kaikki kutsutut tulivat ja ilman lapsia. Ja meillä oli oikein mukava ilta. Vain yksi ystävä kysyi perusteluja, mutta kun kerroin, että mieti nyt, häät talvella, sisällä, jos kaikki tulisivat lapsien kanssa olisi siellä lähemmäs 30 alle kouluikäistä huutamassa ja riehumassa. Ymmärsi asian ja tuli ilman lapsia hänkin.

Vierailija
28/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hääpari ei pikkulapsia halua juhlaansa on siitä ihan turha kenenkään loukkaantua.

Vierailija
29/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmottaa että halusitte juhliinne vaan lapsettomis pariskuntia tai sinkkuja.

näin se vaan on.

Vierailija
30/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos ajoitat hääjuhlan alkamaan illalla niin myöhään, ettei juhlan luonteesta tule epäselvää.

Minä ainakin haluaisin, että lapseni oppisivat olemaan monenlaisissa juhlissa. Nyt on hautajaiset jo tuttu juttu, ristiäiset samoin, hääkutsuja ei sitten taida tulla, kun lapseni arvatenkin häiritsevät arvon morsianta..?

Vierailija
31/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saimme kutsun häihin ja ilmoitettiin, että ei lapsia. Meillä silloin 2,5v esikoinen ja kolmikuiset kaksoset. Minä sitten ilmoitin, ettei voida tulla..

Vierailija
32/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä yhdyssanaterroristit ja moralistit voit jättää omaan arvoonsa. Hyviä häitä !

Vierailija
33/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ja leikki-ikäinen ja jos saisimme kutsun jossa kutsutaan vain minä ja mieheni, en todellakaan loukkaantuisi. Siltä istumalta alkaisin miettiä mahdollista hoidon järjestämistä, ja jos se jostain syystä osoittautuisi mahdottomaksi, kieltäytyisin kutsusta kohteliaasti.

Hääpari itse saa päättää millaiset juhlat järjestävät! Tajutkaa jo tämä!

Vierailija
34/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin vedät rajan?

- täysimetyksessä olevat

- alle 1v

- yli 1v, mutta vain siinä tapauksessa, että ei kävele

- ???????

Vierailija
35/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tällä kertaa juhlimme aikuisten kesken.

Ja nämä yhdyssanaterroristit ja moralistit voit jättää omaan arvoonsa. Hyviä häitä !

tai kolmannella kierroksella ja on niitä omiakin aika pieniä lapsia edellisistä suhteista...

Vierailija
36/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse jättäisin sellaiset juhlat ihan periaatteesta väliin. Hoitajan ehkä voisin saada (tosin sekään ei ole ihan varmaa), mutta jos jo kutsussa määrätään lapset kotiin, niin meillä jäisi aikuisetkin. Me olemme perhe ja juhliin menenmme kokonaisuutena tai emme ollenkaan.

Vierailija
37/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on ILTAhäät.

Ja anteeksi nyt mutta kyllä minä pidän ihan itsestään selvyytenä että lapset eivät jää yksin kotiin vaan heille on hoitaja, kun joku tuolla alussa väläytti mielestään oivan kommentin... hohhoijaa.

Ja ne jotka eivät tule, jos heidän armasta vauvaa ei ole kutsuttu, eivät meidän juhlaa häiritse, jokainen tekee niin kuin tekee.

Meillä on tasan yhtäläinen oikeus olla kutsumatta vauvat ja heillä oikeus kieltäytyä kutsusta.

Vierailija
38/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä lapsia ei sinne häihin haluta. Nimittäin joku voi olettaa että kutsu koskee perhettä, jos päällä vain vanhempien nimet. Ihan vaan ettei sitten tule kenellekään siellä paikanpäällä paha mieli.

Jos niitä lasten itkukohatuksia siellä kirkossa pelkää niin pitäiskö kieltää myös helposti yskänkohtauksen saavian juhlinta myös?

Vierailija
39/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön, että jos joku vieraistamme olisi imettänyt ja vauva olisi ollut tosi pieni, niin tottakai olisi saanut osallistua juhliin, mutta kellään ei ollut sen ikäisiä.

Vieraiden lapset olivat kaikki yli 3-vuotiaita.

Häissä oli meidän oma 6kk vauvamme =D

Mutta hän ei riehunut, kiipeillyt, huutanut, koskenut runsaisiin kynttilämeriin ja koriste oksiin ja kiviin, ei saanut uhmakohtausta, ei kiskonut pöytäliinoja jne.

Ja miksi en halunnut kavereiden lapsia häihin: siksi, että pidin yhdet tosi isot juhlat aikaisemmin, johon lapset olivat sallittuja. Vieraat eivät vahtineet lapsiaan. Lapset kerkesi kiivetä palotikkaille ylimmälle puolalle, yksi meinasi tippu 3krs. ikkunasta ja lisäksi vielä juoksivat, huutivat ja kiljuivat aivan hulluna... ja vanhemmat eivät tehneet mitään.....

Joten olen ihan tyytyväinen, että sanoin lapsille: ei , häissäni.

T.5

Vierailija
40/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koko perhe tai ei ketään, mutta myös juhlan järjestäjä ja kutsuja saa päättää ketkä tulevat saamaan kutsun.

Ei siinä pitäisi olla loukkaantumisia puolin eikä toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän