Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Todella hävettää suomalaisten puolesta!

• ylös 9
  • alas 73

Sivut

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missään englanninkielisessä maassa ei ainakaan sanota 'what' kun ei kuulla.

Sanotaanpas, tollo.

• ylös 32
  • alas 20
Vierailija

Koska me olemme juntteja metsäläisiä ja kaikkia niin paljon huonompia muutenkin. Sitähän sää hait. Helpottiko?

• ylös 63
  • alas 0
Vierailija

Nyt olisi tuhannen taalan paikka kertoa, miten tulee reagoida kun ei ymmärrä kuulemaansa. Anyone?

• ylös 34
  • alas 0
Vierailija

Mä ainakin sanon sorry (siis englantia puhuttaessa). Toisaalta sanon kyllä suomeksikin anteeksi tai anteeksi en kuullut. Että kai se mitä/what kertoo sitten jonkinlaisesta huonotapaisuudesta.

• ylös 40
  • alas 12
Vierailija

Siinä on taas huonolla itsetunnolla varustettu suomalainen alottanu tän ketjun. :D Ei ne englantia äidinkielenään puhuvat välitä, koska tietävät, että toinen puhuu itselleen vierasta kieltä. Varsinkin jos puheestaa kuulee, ettei ihan sujuvasti enkku luonnistu, nii fiksu ihminen kyllä antaa anteeksi jos ei ihan sitä Queen's Englishiä tuu. Itse asun ja työskentelen Lontoossa ja vaikka yleensä sanon "pardon" tai "sorry" nii kyllä se "what" joskus lipsahtaa, enkä todellakaan oo ainoa joka sitä käyttää, eikä tähän sorru vain suomalaiset. Myös mun brittikolleegat joskus sanoo "what". Ei se ihmisestä huonompaa tee eikä kukan kato kieroon tai tuomitse.

• ylös 52
  • alas 0
Vierailija

Miten kehtaavat?!

Mie (juuri niin: MIE) sanon tilanteesta riippuen: "wut", "mitä", "mittöö", "hmmn", "nanii", "mwaah" tai jotain muuta. Mitäs nyt?

• ylös 21
  • alas 2
Vierailija

Kyllä englanninkielisetkin välillä sanovat. Ainakin mun tuntemat. Se on lyhennys, siis sanotaan esim. "What was that" tai "What did you say", mutta lyhyesti sanotaan vain se alku.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Siksi koska suomeksi tuossa tilanteessa usein sanotaan "mitä?" ja englantia puhuessaan puhutaan englantia kuten suomea. Ulkomailla asunet saattavat osata muitakin tapoja asiaa ilmaista mutta 'selkärangasta' se "what" tulee. Ei siis epäkohteliasta.
Ja kyllä ne brititkin sanoo "what"

Sivut