Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ensimmäinen reaktio oli tietysti järkytys, kun lapsi avasi postissa tulleen paketin. En ole antanut vielä kuunnella. Soitin myös siskolleni ja hän vaan intti, että eihän siinä mitään ja kaikki lapsethan tuota kuuntelee. No onhan siinä! Hirveitä naisvihaa ja sovinismia ruokkivia sanoituksia yms. Sanokaa tekin nyt mielipiteenne. Eihän tuollainen voi olla sopivaa musiikkia lapselle? Minun mielestä tuon ikäisen kuuluu kuunnella vielä lasten musiikkia.

• ylös 3
  • alas 24

Kommentit (16)

Vierailija

Luuletko oikeesti, että 7-vuotias edes noita "sovinistisia" juttuja ymmärtää? En nää tässä mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Enemmän mua tässä tarinassa mietityttää tuo levyn ostaminen. Oikeestiko sellaista vielä tehdään? Etenkin noissa mainstreem jutuissa?

Vierailija

Juu, nolot lasten rallatukset vaan soimaan. Kuuntelette niitä vaan siihen asti kun pentu täyttää 18. Ja älä sit turhaan ihmettele, jos koulussa kiusataan.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Briteissä on 11-vuotias äiti, ja on varmasti yhtä pullossa kasvatettu kuin aloittajankin lapsi.

Vierailija

Ei ole sopivaa lapselle. Samoilla linjoilla, ottaisin pois ja hommaisin lapselle toisen levyn tilalle.

Jos hän jossain muualla kuulee, sillehän ei tietenkään voi mitään. Siihen voi kuitenkin vaikuttaa, millaista musiikkia ja sen välittämää arvomaailmaa kotona halutaan välittää.

Vierailija

Minä kysyisin tuolta tädiltä, että miksi lapsen musiikkimaku pitää pilata jo tuossa iässä?

Vierailija

Sun mielestä joku Cheekin levy antaa huonoja vaikutteita? Ok, mutta totuus on, että kaikki tuota kuuntetelee jopa 5 v. päiväkotilainen laulaa "kuka muu muka". Kyllä niitä huonoja vaikuttaita saa, kun ulos kotoaan astuu ja joskus myös siellä kotona.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Mäki lapsena kuunnellut Nylon Beattia ja laulanut mukana "seksi vie ja taksi tuo, siideri mua liikuttaa" enkä kasvanut kevytkenkäiseksi siideripissikseksi. En tullut edes lapsena ajatellut noita sanojen sisältöä yhtään :D Oli vaan hyvää musiikkia.
Toki nyt aikuisena mietin kerran miten kukaan on antanut lapsensa tuota kuunnella mutta todennut että enpä ole traumoja lauluista saanut että ehkä sillä ei oikeesti ole väliä mitä kuuntelee :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mäki lapsena kuunnellut Nylon Beattia ja laulanut mukana "seksi vie ja taksi tuo, siideri mua liikuttaa" enkä kasvanut kevytkenkäiseksi siideripissikseksi. En tullut edes lapsena ajatellut noita sanojen sisältöä yhtään :D Oli vaan hyvää musiikkia.
Toki nyt aikuisena mietin kerran miten kukaan on antanut lapsensa tuota kuunnella mutta todennut että enpä ole traumoja lauluista saanut että ehkä sillä ei oikeesti ole väliä mitä kuuntelee :D

Sama 😂

Vierailija

Ota ehdottomasti pois, korvat menee pilalle jos Cheekiä kuuntelee. En ymmärrä miten siitä voi kukaan tykätä, sanoitukset on ihan hirveitä, eikä melodia tai räppäystaidotkaan erityisemmin vakuuta. Ja minä sentään tykkään räpistä, eli en ole näitä "kaikki räppi on huonoa" -tyyppejä.

Vierailija

Oivoi :'D Mamma meni ja osti mulle suomi hiphoppia levyn, kun olin 6. Sanoituksilta ei varmaan mikään paras lapselle, mutta aije kuuntelin tuota paljon ja tykkäsin, vaikka en sanojen tarkoituksia ymmärtänyt. Niin ja levyllä on mm. Avaimelta punainen tiili, muutama skandaalinkin biisi.

Niin ja ihan normaali musta kasvoi, opiskelen ja käyn töissä. Tykkään tosin vieläkin räpista, mutta ei se minusta päällepäin mitenkään näy.. Eikä ajattelutavassa.

Vierailija

....takavarikoit ja kuuntelet itse? Vai miksi ottaisit sen pois.

Meillä ainakin 7v ja 9v kuuntelee ja hoilaa cheekiäja Antti Tuiskua ja smurffeja. Koulussakin oli disko niitä ne muksut ryntäsi tanssimaan ja tyttö harrastaa show tanssia, poppi siellä tunnilla raikas kun kävin kurkkimassa.

Vierailija

Kaikki lapset kuuntelee Cheekkiä, Robinia, Antti Tuiskua, Sannia... Ja meillä on saanutkin kuunnella. Lapsille on tärkeää osata ne biisit mistä kaveritkin puhuu. Ja raja ei todellakaan mene Cheekissä vaan Petri Nygårdissa! Ja kyllä, meillä poika sai kerran lahjaksi miehen kaverilta Petrin cd:n täyttäessään 5. Sai kuunnella paria biisiä mun autossa, muuten levy oli kiellossa..