Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on hormonikierukka, joka pitäisi vaihtaa, mutta pelottaa tässä iässä hormonallinen ehkäisy, varsinkin kun luin artikkelin missä kerrottiin kuiknka paljon hormonikierukka lisää rintasyöpä riskiä.Raskaaksi tulemisen mahdollisuushan on tässä iässä todella pieni ja mietin olisiko keskeytetty yhdyntä tässä iässä vaihtoehto?

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos vauvan saaminen ei ole katastrofi niin ilman muuta. 

En kyllä itse lähtisi tuohon pelleilyyn. 

Vierailija

Ei kannata tehdä hölmöjä päätöksiä muutaman tutkimuksen perusteella. Vaikka on todettu, et hormonikierukka kasvattaa ihan hieman rintasyövän riskiä, niin hormonikierukan tiedetään kuitenkin vähentävän mm. kohdun limakalvon ja kohdunkaulansyöpää. Eli se on ainakin omasta näkökulmastani ihan plus miinus nolla. Miksi muuten alunperin päädyit hormoni- etkä kuparikierukkaan?

T: sh-opiskelija :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keskeytetty yhdyntä ei ole koskaan vaihtoehto.

Kyllä se vaihtoehto on. Mutta kovin varma ehkäisykeino se ei ole.

Vierailija

Aika ääripäät ovat vaihtoehdot, hormonikierukka ja keskeytetty yhdyntä. Ei-hormonaalisiakin vaihtoehtoja löytyy kyllä vähän modernimpina versioina. Ehkäisytietokone ja kondomi "ei-varmoina" päivinä on 45-vuotiaalla jo aika satavarma ehkäisy. Nythän on paljon puhuttu tästä uudesta ehkäisy-appista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tehdä hölmöjä päätöksiä muutaman tutkimuksen perusteella. Vaikka on todettu, et hormonikierukka kasvattaa ihan hieman rintasyövän riskiä, niin hormonikierukan tiedetään kuitenkin vähentävän mm. kohdun limakalvon ja kohdunkaulansyöpää. Eli se on ainakin omasta näkökulmastani ihan plus miinus nolla. Miksi muuten alunperin päädyit hormoni- etkä kuparikierukkaan?

Mulle ei voitu laittaa kuparikierukkaa erittäin runsaiden vuotojen vuoksi. Kuparikierukkahan saattaa lisätä vuotoa entisestään ja tulla jopa itsestään pois. Pitäisihän sh-opiskelijan tämä tietää...

anaaliman

Anaaliseksi toimis paremmin ehkäisymielessä...mixei - jos sulla on kiva peppu niin ehdota sitä miehellesi....yleensä miehet kyllä suostuu panemaan kakkoseenkin - mä ainakin...ahh :)

Vierailija

Keskeytetyllä yhdynnällä menty täällä jo yli neljä vuotta. Yksi lapsi on suunnitellusti saatu välissä. Kyllä todellakin toimii. 

Vierailija

Jos vauva ei ole mahdoton ajatus, niin mikäpä siinä sitten. Jos taas tekisit abortin jos sattusit tulemaan raskaaksi, niin siinä tapauksessa ehdottomasti ei.

Minä ja mieheni olemme käyttäneet keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä onnistuneesti noin kolmen vuoden ajan. Olen 28-vuotias. Mutta tilanteemme siis on, että jos sattuisin raskaaksi tulemaan, niin sitten on vauva tervetullut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulle ei voitu laittaa kuparikierukkaa erittäin runsaiden vuotojen vuoksi. Kuparikierukkahan saattaa lisätä vuotoa entisestään ja tulla jopa itsestään pois. Pitäisihän sh-opiskelijan tämä tietää...

No eihän sh-opiskelijakaan mikään ajatustenlukija ole. Runsaista vuodoista et aloitusviestissäsi maininnut yhtään mitään, joten mistä minä sen olisin voinut tietää vuodoistasi? Siksi juuri kysyin miksi hormoni- eikä kuparikierukka. Terveisin, se sama sh-opiskelija :)

Vierailija

Netistä löytyy sellainen tiedonmuru, että oikein "käytettynä" keskeytetyn yhdynnän ehkäisyteho olisi 96 prosenttia. Kun siihen yhdistetään iän tuoma "ehkäisyteho", päästään varmasti lähelle yhdistelmäpillerien lukemia, jos ei ylikin.

Mutta tosiaan yksilöistähän se on aina kiinni. Jos on poikkeuksellisen hedelmällinen nainen ja itsehillinnältään huono mies, työnnellään kohta vaunuja.

Vierailija

Itse en uskaltaisi mennä millään keskeytetyllä yhdynnällä. Riippuu toki miehestä, mutta ainakin omalta mieheltäni tulee tavaraa jo ennen varsinaista laukeamista.

N24