Sivut

Kommentit (43)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kannataisko lukea juttu. Kätisyydellä ei ollut merkitystä. Vielä ei ole lasta kannettavaksi, mutta miettiessäni tajusin, että kannan kissaa sylissä vasemmalla puolella.

Vierailija

Mä kun ajattelin, että pidän lasta vasemmalla, koska niin on luontevampaa pitää. Vasen käsi on lapsen pepun alla ja pystyn oikealla kädellä työskentelemään ja tarvittaessa tukemaan lasta ylävartalosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos teen jotain, kannan vasemmalla (oikea käsi vapaana), muuten kannan oikealla (vahvempi käsi, jaksan kantaa kauemmin)

Näin minäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tähän tiedemiehiä tarvita, eiköhän kantopuoli riipu kantajan kätisyydestä..

..ja kätisyys lähtee aivoista.

Muuten ihan smasta syystä naisilla on napit "naisten puolella".

Vierailija

Olisipas ollut mukava lukea vähän enemmän tuosta aivojen työnjaosta ja tieteen perusteista, mutta valitettavasti nykyään suuri osa jutuista netissä on tällaisia, otsikko lupaa, vaan eipä teksti kerrokaan.

Itse kannan oikealla puolen koska vasen ei tunnu luonnolliselta. Vasemmalla ainoastaan kun teen jotain, mihin tarvitaan tarkempaa kättä. Lapsi viihtyy yhtä lailla molemmin puolin ja saa hellyyttä ihan tasapuolisesti puolesta riippumatta.

Vierailija

Olen oikeakätinen, joten lapsi kulkee vasemmalla puolella ja teen hommia oikealla kädellä.

Voisiko vasemmalla puolella kantaminen liittyä sydämeen, jos se kerran ei liity kätisyyteen? Lapsi on painautuneena sille puolelle, millä se kuulee paremmin äidin sydämen sykkeen ja rauhoittuu syliin paremmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannataisko lukea juttu. Kätisyydellä ei ollut merkitystä. Vielä ei ole lasta kannettavaksi, mutta miettiessäni tajusin, että kannan kissaa sylissä vasemmalla puolella.

Tässä oikeakätisten maailmassa vasenkätisenkin on helpompi tehdä monia asioita oikealla kädellä.

Ilman tiedettäkin on selvää että toimenpiteitä tehdään sillä kädellä, jossa lapsi ei ole kannateltavana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Arvaan että oikealla puoella kantavista seslvästi suurempi osta on vasenkätisiä.

Minä vasenkätisenä kannan oikealla puolella, myös silloin kun ei ole tarvetta tehdä mitään tarkkaa. Lapsi istuu jotenkin luontevammin oikean lonkan päälle, vartalo kiertyy siihen suuntaan helpommin ja liikkuminen tuntuu paremmalta niin päin. En tiedä, onko syy vai seuraus, huolimatta vasenkätisyydestäni on oikea käteni puristusvoimatesteissä vahvempi. Tosin tässä maailmassa on hankala olla puhdasverinen vasuri, paljon asioita tulee tehtyä oikeallakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tähän tiedemiehiä tarvita, eiköhän kantopuoli riipu kantajan kätisyydestä..

Laiska. Et edes lukenut artikkelia. Lisäksi epärehellinen, kun antaa kantoja vaikka ei ole edes lukenut artikkelia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat