Kelan lapsettomuuspakkaus ja rahat,ja lapsettomuuslisät. Onneksi Kela ei syrji vaan kaikille samat edut!!
Vihdoinkin Kela aloittaa tasapuolisen tuen myöntämisen kaikille kansalaisillee, eli me lapsettomat saamme lapsettomuuslisää joka kk 18 vuotta saman kuin lapsia omaavatkin, ja vielä yksinäisyyslisällä koroitettuna. Myös lapsettomuuspakkauksessa samat tuotteet eli liukuvoidetta ja kondomeja ja muuta kivaa niin kuin kaikille muillekkin.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsettomuus sulle tuottaa ylimääräisiä kuluja joihin tarvitset tukea?
Tiedän ettet tätä tarkoita, mutta mulle lapsettomuus tuottaa ylimääräisiä kuluja siten, että hoidot lapsen saamiseksi ovat aika tyyriitä.
Otsikon lukiessa ajattelin että lapsettomuuspakkaus olisi sisältänyt jotain lapsettomille, jotka yrittävät raskautua (raskaustestejä, nenäliinoja, suklaata) ja lapsettomuuslisä olisi tuki hoitokustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minullakin on oikeus saada kaunis pahvilaatikko, koska tarvitsen sellaista, ja kaupasta ostettuna se maksaa. Ihan samat oikeudet on mulla noihin hyödykkeisiin, ei se vauva siinä nuku kuitenkaan, vaan ruinaatte sossulta pinnasängyt ja muut.
Pinnasängyn ostin palkalla kuten myös lasten vaunut. Töihinkin menin aikaisemmin kuin rikkaammat pomot. Siltikin jäin työttömäksi lapsen ollessa lähes 4v.
Ja ps lapseni ei nukkunut koskaan pahvilaatikossa vaan se oli vaippapakettien säilytyspaikka. Nimiäislahjaksi toivoin vaippoja jos ei muuta keksi.
Tosiasia on, että suomalainen yhteiskunta tarvitsee lapsia, uusia veronmaksajia ylläpitämään huoltosuhdetta. Väestön liikakasvu on muualla, ei meillä. Valtio PALKITSEE lisääntymisestä tuilla ja lisillä. Kaikki kriteerit täyttävät ovat oikeutettuja samoihin tukiin, niiden myöntämisessä ei syrjitä. Sillehän valtio ei voi mitään, jos joku ei löydä ketään kenen kanssa lisääntyä.
Kuinkas paljon se yksi lapsi tuli vanhemmilleen maksamaan ennen aikuisuutta? Se oli aika paljon. Sitä ei tuet ja lapsilisät kata lähellekään. Lapsiperhe kantaa ison osan tuloistaan esim. arvonlisäveroina valtion kassaan ostaessaan lapsille ruokaa, vaatteita, vaippoja yms... Välillisesti verorahoja kertyy, kun lapsiperheiden kulutus lisää yritysten tuloja, jotka maksavat enemmän tuloveroja.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kerätä hälle kolehti kortsuihin ja liukkariin? Kuka mukana?
Mä olisin voinut antaa omani, roskiin heitin kun en ollut parisuhteessa useisiin vuosiin lapsen syntymästä. Voisi se Kela vähän miettiä, mikä on tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kerätä hälle kolehti kortsuihin ja liukkariin? Kuka mukana?
Mä olisin voinut antaa omani, roskiin heitin kun en ollut parisuhteessa useisiin vuosiin lapsen syntymästä. Voisi se Kela vähän miettiä, mikä on tarpeellista.
Sama. Mullakin jäi nämä käyttämättä.
Kaikenlaisia mielensäpahoittajia sitä on. Olen itsekin lapseton mutta en kykene samaistumaan ap:n jorinoihin. Hyvä että lapsia syntyy.
Kondomi: synnytyksen jälkeen ei saa harrastaa seksiä hetkeen ilmaan kumia tulehdusriskin vuoksi. Et ole synnyttänyt niin sulla ei ole sitä riskiä eikä jälkivuotoa.
Liukuvoide: limakalvot ovat synnytyksen jälkeen ohentuneet ja imetyksen vuoksi kuivat.
Onks vielä jotain mitä et halua ymmärtää?