Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko liikrnnesäännöt?

Vierailija
09.03.2017 |

Eräs vuosia autoilematta ollut tuttu ei muistanut enää kumpaan suuntaan vilkkuvipua käytetään... muita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei vissiin varsinaisesti ole liikennesääntö, vaan auton hallintalaitteen tuntemusta. Tiedätkö sinä, mikä on noiden kahden asian välinen ero?

Vierailija
2/4 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan jokaista nippelidetaljia, mutta käytännössä kyllä osaan. Varmaan keskimääräistä selvästi paremmin. Olen myös usein tarkistanut joitain juttuja lakitekstistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida osata. Kuinkahan monta kertaa saakelin kuntopyöräilijät ovat mulle valittaneet tavallisella kävelytiellä mun kävelypaikasta. Jos kävelen vasenta reunaa, niin valitetaan. Jos kävelen vähän keskemmällä, niin valitetaan. Jos kävelen oikeaa reunaa, niin siitäkin kerran valitettiin. Siis missä perkeleessä pitäisi kävellä? Ojassa?

Ja sitten nämä pyöräsankarit tulevat hemmetinmoista vauhtia kohdalle, ettei ehdi huomata väistää ja sitten he AINA törkeästi huomauttavat, kuinka ollaan taas tiellä. Se ehkä ärsyttää eniten, että pitää rumasti huudella ja sitten ajetaan täysiä pois, ettei ehdi itse sanoa takaisin mitään. Siis eikö nämä kuntoilijat voisi mennä pyöräilemään hemmetti muualle kuin kävelytielle, kun eivät kestä sitä, että siellä hitto kävellään! Kyrpii saatanasti!

Vierailija
4/4 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida osata. Kuinkahan monta kertaa saakelin kuntopyöräilijät ovat mulle valittaneet tavallisella kävelytiellä mun kävelypaikasta. Jos kävelen vasenta reunaa, niin valitetaan. Jos kävelen vähän keskemmällä, niin valitetaan. Jos kävelen oikeaa reunaa, niin siitäkin kerran valitettiin. Siis missä perkeleessä pitäisi kävellä? Ojassa?

Ja sitten nämä pyöräsankarit tulevat hemmetinmoista vauhtia kohdalle, ettei ehdi huomata väistää ja sitten he AINA törkeästi huomauttavat, kuinka ollaan taas tiellä. Se ehkä ärsyttää eniten, että pitää rumasti huudella ja sitten ajetaan täysiä pois, ettei ehdi itse sanoa takaisin mitään. Siis eikö nämä kuntoilijat voisi mennä pyöräilemään hemmetti muualle kuin kävelytielle, kun eivät kestä sitä, että siellä hitto kävellään! Kyrpii saatanasti!

Kävelytie ei ole lain tuntema käsite. Jos se on jalkakäytävä, siinä saa pyöräillä ainoastaan alle 12-vuotias, kunhan ei aiheuta haittaa jalankululle. Hän ei myöskään saa ajaen ylittää ajorataa suojatietä pitkin. Yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä jalankulkijan pitää käyttää jompaa kumpaa reunaa ja pyöräilijät ohittavat/sivuuttavat kävelijän keskiväylän puolelta.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä