Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän jatkuva valehtelu kaikille ahdistaa

Vierailija
24.02.2017 |

Olen ollut pari vuotta nykyisessä työpaikassani ja ystävystyin heti alussa yhden naisen kanssa. Meillä synkkaa hyvin, on paljon yhteistä puhuttavaa ja ollaan vapaa-ajallakin paljon tekemisissä. Viime aikoina minua on alkanut yhä enemmän ahdistaa hänen valehtelunsa määrä. Hän valehtelee jatkuvasti mm. työkavereillemme, pomoillemme, puolisolleen ja vanhemmilleen. Ja varmasti minullekin, miksi olisin poikkeus? Valheet ovat yleensä sellaisia joilla hän pääsee pälkähästä ja välttyy toruilta tai paheksunnalta, ja sellaisia joilla hän saa luotua itsestään paremman tai pätevämmän kuvan. Inhoan itse valehtelua ja teen sitä vain äärimmäisessä hädässä, mutta olen joutunut valehtelemaan työpaikalla joskus hänen puolestaan, ettei hänen valheensa tule ilmi. Ja seisomaan ilmeettömänä vieressä, kun hän valehtelee toisille. Olen yrittänyt sanoa, että esimerkiksi puolisolle pitäisi olla rehellinen ja että työkavereillekin voisi huoletta puhua totta. Ei auta mitään. Pitääkö minun vain kestää asia ja myötäillä valheita, vaikka oma moraali kirkuu pään sisällä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla