Kauneushoitolani lähetti sähköpostin jossa näkyy kaikkien asiakkaiden sähköpostit...
Jotenkin jäi aika ihmeellinen (ja kosmetologista ammattitaidoton!) fiilis kun sain tänään mainoksen/ilmoituksen, josta voi helposti selata kaikkien asiakkaiden sähköposteja ja sitä kautta nimiä. Turhaa loukkaantumista vai laitanko palautetta?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Siinä ajassa, kun laitoit viestin tänne, olisi ehtinyt "antaa palautetta" kauneushoitolaan. En tajua, miksi iniset täällä.
Siks se inisee, kun kysyi, kannattaako palautetta laittaa. Siinä ajassa kun kirjoitit kommenttisi, olisit ehtinyt lukea aloituksen uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi vielä pahempi.
Sain hakemastani työpaikasta "kiitos mielenkiinnosta.."-vastauksen sähköpostiini. Osoitekentästä näkyi myös muiden hakijoiden nimet.
Oho. Toi on todella paha. Ei piilokopio oo niin vaikea!
Esim. Microsoft Outlookissa jota usein yritysympäristöissä postiohjelmana käytetään, on BCC kenttä oletuksena piilotettu. Se pitää käyttäjän itse valita näytettäväksi "Options" välilehdeltä ellei yrityksen IT-tuki ole ymmärtänyt tehdä sitä käyttäjän puolesta rekisterimuokkauksella.
Harva välttämättä tietää edes mikä se on ja miten sen saa käyttöön kun oletuksena ei ole, ellei ole jotain erillistä kurssia pidetty Outlookin käytöstä, ja siitä huolimatta jos harvoin tarvitsee niin se unohtuu kuitenkin. Eli kaikilla ei siis ole piilokopio mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain hakemastani työpaikasta "kiitos mielenkiinnosta.."-vastauksen sähköpostiini. Osoitekentästä näkyi myös muiden hakijoiden nimet.
Oho. Toi on todella paha. Ei piilokopio oo niin vaikea!
Esim. Microsoft Outlookissa jota usein yritysympäristöissä postiohjelmana käytetään, on BCC kenttä oletuksena piilotettu. Se pitää käyttäjän itse valita näytettäväksi "Options" välilehdeltä ellei yrityksen IT-tuki ole ymmärtänyt tehdä sitä käyttäjän puolesta rekisterimuokkauksella.
Harva välttämättä tietää edes mikä se on ja miten sen saa käyttöön kun oletuksena ei ole, ellei ole jotain erillistä kurssia pidetty Outlookin käytöstä, ja siitä huolimatta jos harvoin tarvitsee niin se unohtuu kuitenkin. Eli kaikilla ei siis ole piilokopio mahdollisuutta.
Välineen syyttäminen omasta töpistä on pahempaa kun töppäys.
Haukuin selän takana koska puhelin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla on käynyt noin myös pari kertaa.
Oli hauska googlata muut hakijat ja katsoa Linkedin-profiilit. Aikas keveillä rahkeilla moni töitä haki :D
Vierailija kirjoitti:
Siinä ajassa, kun laitoit viestin tänne, olisi ehtinyt "antaa palautetta" kauneushoitolaan. En tajua, miksi iniset täällä.
Aivan! Koska ei ole mitenkään mahdollista antaa palautetta kauneushoitolalle JA kirjoittaa asiasta AV:lla. Muutenkin keskustelupalstoja pitäisi osata siihen mihin ne on tarkoitettu, eikä keskusteluun >:(
Siellä ei olla ihan ymmärretty tietosuojaan liittyviä käytänteitä. Onneksi pelkällä sähköpostiosoitteella ei hirveästi vahinkoa pääse tekemään... Spämmäys on toki ikävää, jos joku sellaiseen jaksaa ryhtyä.
Mä olen saanut headhunterilta sähköpostin tuolla tavalla, ja siten, että sähköpostin alussa luki "Dear firstname". Että "just for you" oli tämä työpaikka... Ja vähän ajan päästä täsmälleen saman sisältöinen viedti pelkästään minulle ja etunimelleni osoitettuna.
Varmasti laittanut ns "ketjukirjeen" siinä näkyy kaikkien osallisten tiedot, kenelle se on lähetetty.
Yksi viesti kerralla, kymmenelle vastaanottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti laittanut ns "ketjukirjeen" siinä näkyy kaikkien osallisten tiedot, kenelle se on lähetetty.
No niin on, mutta kun ne osoitteet saisi myös piiloon. Kun vaan taittaisi ne vastaanottaja-kentän sijaan piilokopio-kenttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin on, mutta kun ne osoitteet saisi myös piiloon. Kun vaan taittaisi ne vastaanottaja-kentän sijaan piilokopio-kenttään.
En itse pahemin ole lähetellyt tälläisiä kirjeitä, mutta itse saanut. Näkyy kaikkien sähköpostit.
Mutta hyvä juttu jos saa piiloon. Virhe tapahtunut sitten, mutta pitäisi yrittäjän tuollainen minun mielestä tietää.
Palautetta vaan sinne liikkeeseen jne.
"Mullekin kävi näin. Hyvityksenä olisi saanut Finnkinoon leffalipun. Lähimpään Finnkinoon on reilu 3 tunnin ajomatka."
😂😂😂
Tuo yritys voisi joutua vaikeuksiin henkilötietolain vuoksi. Nimien paljastaminen voi olla myös arkaluontoista hoidoista riippuen.
Ei todellakaan ole turhaa loukkaantumista. Ensinnäkään älä enää koskaan mene sinne asiakkaaksi ja toisekseen vaadi, että sähköpostiosoitteesi poistetaan listalta. Mainitse myös, että on pöyristyttävää, että he tekevät tällaista.
Nuo ovat ryhmäpostituksia, sama viesti kaikille, yhtäaikaa.
Mutta tuo pitää lähettää piilokopiona siten, ettei kukaan toinen näe, keille muillekin, sama posti on lähetetty.
Lähettäjällä ei ole hajuakaan tietoturvasta.
... ja tässä yksi syistä minkä vuoksi kannattaa käyttää lempinimi- tai hölöpölö-sähköpostiosoitteita muissa kuin virallisissa yhteyksissä.
Ei todellakaan ole hyvien tapojen mukaista levitellä asiakkaiden yhteystiitetoja.
t.kaalimato