Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys hoitovapaan toimeentulosta

17.03.2006 |

Tänään vähän etsin tietoja noista hoitovapaan tuista ja onpas ne tosiaan pieniä summia! En edes tiedä, jäänkö sitten joskus aikanaan hoitovapaalle, mutta kunhan nyt pohdin jo vähän vaihtoehtoja.

Onko kellään tietoa, onko olemassa jotain tulorajaa, kuinka paljon saisi tienata samalla kuin saa hoitorahaa tai osittaista hoitorahaa?

Mulla on nimittäin siinä mielessä erilainen tilanne kuin yleensä, että en ole siinä vaiheessa missään työsuhteessa, joten en voi myöskään työnantajan kanssa sopia esim. 30 tunnin työviikosta tms. Mutta sitten toisaalta taas voin tehdä freelancena töitä kotona, joten mietityttää vaan, että menettääkö sitten kaikki tuet, jos tekee jotain, vai paljonko saisi tienata.

-Q- ja -q- 17+4

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärtääkseni hoitoraha n.300 euroa maksetaan, jos hoidatte itse lapsen kotona. Eli vaikka kävisitte molemmat töissä, mutta hoidatte silti lapsen kotona - mutta voin olla väärässäkin.

Jos tulot ovat pienet, niin lisäksi on mahdollista saada hoitorahan päälle hoitolisää + joissain kunnissa kuntalisää.

Kannattaa tosiaan kysyä kelasta, sillä eri kunnissa on eroja.

unsku rv 31+6

Vierailija
2/3 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aionkin kysellä myös Kelasta, mutta ajattelin, että ehkä jollain on ollut vastaava tilanne. Toisaalta se olisikin ihan järkeenkäypää, että kotihoidontukea saisi joka tapauksessa, jos hoitaa lapsensa kotona. Meillä tuo osa-aikainen työnteko kotona saattaisi hyvinkin onnistua, kun miehelläkin on sellaiset työajat, että hän on parina päivänä viikossa päivisinkin kotona. Siinä voisi sitten vähän vuorotella hoitokuvioissa eikä menisi perheen tulojen kannalta niin tiukille.

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitorahan saa vaikka tienaakin, jos hoitaa lapsen kotona/järjestää hoidon muuten ja jotkut kunnat maksaa vielä kuntalisää (meillä se on 200¿ kun lapsi täyttää 20kk) Tosi moni tekeekin keikkahommia hoitovapaan aikana...minä olen sitkistellyt pelkällä kotihoidontuella....

W