Ihmiset varoittaa turhaan dieeteistä
Olen 43 vuotias mies. Vietin jokunen vuosi sitten epäsäännöllistä elämää ja kiloja pääsi kertymään keskivartaloon. Katselin netistä erilaisia ohjeita laihdutukseen. Aina sama juttu, kun joku ehdotti todella vähäkalorista dieettiä joku toinen sanoi ettei se ole hyvä ja pitäisi syödä enemmän tai kroppa menee säästöliekille ja kilot tulevat samantien takaisin. Itse kun päättelin että mitä vähemmän syö ja mitä enemmän treenaa niin sen enmmän laihtuu. Ja totta, aloitin 4x heraproteiinijuoma päivässä, lisäksi paljon vettä ja kahvia. Monivitamiinit ja kivennäisaineet purkista. Kalorit reilu 600 päivässä. Tätä muutama viikko ja sen jälkeen kiinteään ruokaan. Tässä vaiheessa vatsa oli jo niin paljon pienempi, että nälkä lähtee vähällä ruualla. Laihduin nopeasti yli 10 kiloa ja kun aloin syömään hiilihydraatteja ja muutenkin normaalia ruokaa paino nousi sen kaksi kiloa ja jäi siihen. Eli olen nyt omassa ihannepainossani, 80 kg ja 187cm pitkä. Enää paino ei heittele suuntaan eikä toiseen, ellei sitten syö aivan miten sattuu pidemmän aikaa. Mutta varsinaiseen kysymykseen. Keitä nämä tyypit on jotka mättävät sitä ruokaa naamaan kaksin käsin ja tuomitsevat kaikki jotka todellavin haluavat vetää dieetin läpi nopeasti ja tehokkaasti. Eivätkö he ymmärrä että kyllä laihduttaessa saa vähän nälkä välillä tullakin? Eihän painonpudotus ole mitään lasten leikkiä vaan todella luonnetta vaativaa touhua. Miksi siis kauhea vastustus ja mollaus ja pelottelu kun joku tälläkin palstalla kysyy ihan asiallisia neuvoja laihdutukseen niukalla ravinnolla? Taitaa olla tonnin keijut asialla ja happamia pihlajanmarjoja.