Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytön jatkuva unnutus/itsetyydytys kasvanut ongelmaksi!

Vierailija

4-v tyttäreni makaa jatkuvasti, siis joinain päivinä lähes koko ajan, lattialla kädet jalkovälissä. Ensin en tajunnut mistä on kyse, mutta sitten tajusin että on kai kyse jonkinlaisesta itsetyydytyksestä! Tytärtä on kovin hankala saada tekemään mitään muuta. Hetken hänen huomionsa saa kiinnittymään muuhun, mutta sitten hänen keskittymisensä taas lopahtaa ja hän menee jonnekin makaamaan:((.

Ulkona hän ei sitä tee kun on paksut haalarit päällä. Kaupoissa ei myöskään ehdi eikä tv:n katselun aikana. Hoitopaikasta en ole kysellytkään vielä paljonko tekee tuota siellä, tosin tytön veli sanoi tänään että tyttö oli sielläkin maannut lattialla.

Olemme yrittäneet ensin sanoa asiasta kiltisti vaikka kuinka monta kertaa mutta ei ole auttanut. Tyttö teki tuota jopa kun meillä oli vieraita ja ihan olkkarin lattialla. Kieltämättä hermot ovat alkaneet koko touhuun mennä!

Olen kovasti yrittänyt aktivoida tyttöä jotta saisin hänen mielensä muuhun, mutta tyttöä on erittäin vaikea saada kiinnostumaan yleensäkään mistään. Ei ole kiinnostunut mistään askartelusta tms. Ainut mikä kiinnostaa on laulaminen eli sitä minun pitäisi sitten tehdä illat pitkät.

Onko kellään ollut tällaista ongelmaa ja mikä avuksi? Alkaa jo häiritä elämäämme tämä tytön käytös!!

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija

juuri niin pitäis tehdä et jos tyttö tekee sitä yleisellä paikalla, niin vaivihkaa huomion siirtää toisaalle. Lisäksi voisitte myös keskustella että noin ei ole sopivaa tehdä muiden nähden. Jos haluaa unnuttaa, niin sitten omassa huoneessa yksin.

Vierailija

olin hoitajana aikoinaan kehitysvammalaitoksessa ja sielä autistiset lapset teki tätä, oletko varma, että tyttäresi on täysin terve?

Vierailija

Lapsesi tarvitsee hellyyttä ja huomiotasi. Jos olet lapsesi kanssa aidosti hänen ei tarvitse hakea mielihyvää koskettelemalla itseään.

Toihan on jossain määrin normaalia, mutta jos tyttö ei enää muuta tee, ongelman poistamiseen tarvitaan jotain muuta kuin kieltoja.

Vierailija

Mutta sitten se väheni ja yhtäkkiä loppui. Nyt en edes muista milloin olisi hommaillut muiden nähden. Sanoin tytölle että noin ei saa tehdä kun muut katsoo, vaan pitää mennä omaan huoneeseen. Se tepsi hyvin, kunnes nyt on unohtanut koko jutun. Epäilemättä se alkaa joskus uudestaan, mutta tietää ettei passaa muiden nähden.

Vierailija

Kiinnostais kovasti kun meillä 2v tyttö unnuttelee päivät pitkät :/ vaikuttaa muuten ihan normaalilta lapselta, saa normaalisti huomiota ja hellyyttä joten en ymmärrä mistä johtuu..

Vierailija

seksuaalista toimintaa, siitä käytetään termiä " unnutus" . Tälläinen toiminta kuuluu samaan sarjaan kuin peukalon imeminen, hiusten räplääminen jne. Hyvältä tuntuvaa fyysistä toimintaa, ei muuta.

Lapset tyypillisesti unnuttavat ollessaan väsyneitä, peloissaan, hermostuneita tai vihaisia. Meillä kolmevuotias poika unnuttaa aina erityisesti silloin kun on vihainen jollekin, menee kontilleen ja nytkyttää itseään lattiaa/sänkyä vasten.

Meillä on pojan kanssa puhuttu asiasta suoraan. Kerrottu että niin saa tehdä, mutta tapana ei ole tehdä muiden nähden. Omassa sängyssä saa ihan rauhassa nytkytellä niin paljon kuin haluaa. Poika yleensä alkaa suutuspäissään unnuttaa juuri olkkarin lattialla tai sohvalla, ja meno loppuu hyvin äkkiä kun huomauttaa että omaan sänkyyn voi mennä tekemään moista.

Unnuttaminen on tyypillisesti myös aika huomiohakuista toimintaa...

Ehdottaisin että teilläkin puhutaan asiasta suoraan, kerrotaan että äiti ja isi tietää että on kiva räplätä pimppiä (tai millä nimellä te sitä kutsuttekin), mutta että ei ole sopivaa tehdä sitä muiden nähden. Sitten kerrotte lapselle mikä on sopiva paikka (oma sänky/vessa tms). Aina kun lapsi alkaa unnuttaa väärässä paikassa, homma keskeytetään ja viedään lapsi sinne oikeaan paikkaan. Meillä ei nykyään enää tarvitse muuta kuin kysyä että missä noin tehdään? Poika yleensä lopettaa siihen, kun ei viitsi lähteä sänkyynsä...

Vierailija

Onneksi meillä on poikia eivätkä ole koskaan UNNUTTANEET muiden nähden. Pitäis kait ymmärtää, että jossainmäärin se on normaalia, mutta eipä sitä ole esim. vieraiden kiva katsella. Mä olisin kiikuttanut omaan huoneeseen heti ja sanonut että noin ei tehdä muualla. Yök, unnuttava 4v. tyttö lapsi. Onneksi mulla ei ole tyttöä. Tsiisus, millasenkohan miniän mä joskus saan...

Sivut

Thread has been locked.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat