Kasarimuistelot - peukuttakaa jos muistatte nämä
Keksikää lisää ehtoja 80-luvun juttuja, joilta ei voinut välttyä. Mitä ollaan jo unohdettu? Kuka muistaa vielä vaikkapa banaani- ja mansikkakaktukset?
Kommentit (706)
Lauantai-makkara, venejäätelöt, merkkarit ja yleensäkin kioskilta ostetut irttarit, dingo-huivit, sormikkaat joissa sormiosat leikattu pois, kaupassa vain kevyt- ja täysmaitoa, banaani- ja mansikkajogurttia, pahanmakuinen ruoka.
Talvella päähän voitiin laittaa panta tai korvalaput.
Merkattiin olivat ennen isompia.
Ajetaanpa poijat Stigalla vaan,
Eipä ole nurmikko rempallaan,
Huoletonta huvia on leikkuutyö,
Stiga kun ruohoa tasaseen syö!
Pistä Pinoteksia pintaan,niin vanhakin näyttää nuoremmalta.
Minä olen marakatti Coco nimeltään,
Viidakossa liikun tosi vikkelään.
Banaaneja vaikka puut on pullollaan,
Minä syön vaan Coco Popsia,
Jee-jee!
Pa-pa-paa pa-Pastirol!
Vierailija kirjoitti:
Merkattiin olivat ennen isompia.
Siis merkkarit
Mun mummoni kaapin pohjalta löytyi kasarimuisto-deodoranttia:
Hollannin kukat
Koulussa pelattiin välitunnilla korttia, eikä räplätty älykännyköitä.
Valokuvafilmi piti ensin kehittää ja noutaa valmiit kuvat vasta viikon-parin päästä. Ja katsoa kuvien onnistuneisuustasoa vasta sitten. Hirveitä otoksia olikin. Niistäkin piti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa pelattiin välitunnilla korttia, eikä räplätty älykännyköitä.
Tai hypittiin narua/twistiä, pelattiin fudista ja talvisin sai alkaa Kukkulan kuningasta koulun pihan lumikasalla.
80-luvulla kioskeihin ei päässyt sisälle. Asiointiin luukulta.
Eih! Päässäni alkaa soida Patakakkosen tunnusmusiikki!
Rössypottua, sultsinoita ja mustikkakukkoa. Terveellisen perinteikästä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvafilmi piti ensin kehittää ja noutaa valmiit kuvat vasta viikon-parin päästä. Ja katsoa kuvien onnistuneisuustasoa vasta sitten. Hirveitä otoksia olikin. Niistäkin piti maksaa.
Jos oli kiire, vietiin filmi pikakuvakehitykseen, joka valmistui tunneissa. Ai että se oli jännää odotella, että sai nähdä ne kuvat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oli kiire, vietiin filmi pikakuvakehitykseen, joka valmistui tunneissa. Ai että se oli jännää odotella, että sai nähdä ne kuvat!
Ai niin, muistui mieleen Asematunnelin Tunnin kuva, jossa kuvat sai siis jopa tunnissa.
Malle ei kannattanut lähteä valkoisissa nahkakengissä.