Laskettelu ja hiusten värjäys?
Kysyisin, jos jollain olisi kommentteja:
Olen lähdössä Lappiin ja rv on silloin noin 11-12, uskallanko lasketella vai jätänkö laskettelun väliin?
Toinen kysymys, voinko turvallisin mielin värjätä hiuksia kotona?
Kiitos!
Kommentit (5)
Vaalennusväri on sen verran myrkkyä.
Raskaus muuttaa joillakin hiusta sillä tavalla, että esim. punainen väri ei tartu kovin hyvin. Itse värjäsin kampaajalla tumman ruskeaksi ja laitoin punaisia raitoja. Aika nopeasti nuo raidat haalistuivat pois.
Tytteli-83 rv 27+1
itselleni ei ainakaan kampaaja sanonut mitään kieltoa vaalentamiseen. Tosin vaalensin juurikasvuani aina kampaamossa ja en miksikään platinablondiksi ; )
Värit ovat nykyään niin turvallisia, ettei raskauden aikana tarvitse niitä välttää. Tosin hormonitoiminta saattaa muuttaa hiusta sen verran, ettei esim. väri jolla olet aikasemmin värjännyt, annakaan aivan samaa lopputulosta kuin ennen. Myös pysyvyys saattaa olla huonompi, punaiset värit tosin harvoin pysyvät pitkiä aikoja hiuksessa, oli raskaana tai ei.. Permanentti voi myös tarttua huonosti. Mutta turvallista hiusten käsittely on!
Ollessani pari viikkoa sitten alppireissulla sairaalassa viereisessä punkassa oli 20. viikolla raskaana oleva nainen, joka oli kaatunut ollessaan laskettelemassa. Hän selvisi onneksi pelkällä säikähdyksellä, mutta kaatumistilanteissa riski on olemassa. En tiedä onko riski kovin suuri noin alkuvaiheessa, mutta itse en varmuuden vuoksi lasketellut (rv 12+).
terveisin
Toukka06
Itse laskettelin noilla viikoilla ihan sujuvasti. Vauva on kyllä niin suojassa että tuskin mitään riskiä on jos et ihan puitapäin laske ; )