Youtube oppimisen apuna : mitä olet opetellut?
Tuntuu, että nykyään niin monet ovat opetelleet uusia taitoja etsimällä videoita Youtubesta. Tällä hetkellä olen tilanteessa, ettei yksinkertaisesti ole varaa maksaa yhtään harrastuksista, joten olen ajatellut aloittaa Youtuben avulla jonkin uuden taidon opettelemisen. Ongelma vain on, etten millään pääse alkuun yksin!
Siispä kuulisin mielelläni teidän onnistumistarinoitanne. :) Mitä olette opetelleet, mikä oli lähtötaso? Jäikö pysyväksi harrastukseksi, vai hetken kiinnostukseksi? Kavereista ja kummin koiran kaimoistakin saa kertoa!
Kommentit (40)
Meidän ekaluokkalainen on opetellu englantia Youtuben avulla. Nyt lukee Harry Potter and the goblet of fireä.
Meikkaamista ja jotain käsityöjuttuja. Käyttöohjeita esim. kännykkäjuttuihin tai johonkin tietokoneohjelmiin. Pianonsoittoa.
Suutelemista. En varmasti osaa vieläkään, joten harjoitukset jatkukoon.
Terveisin Naispelko23
Origameja, onnistui hyvin, mutta harvoin ja satunnaisesti teen. Olen kuunnellut parin kielen alkeita, lähinnä ääntämisohjeita siis.
Sit katsoin, miten komposiittilaudoista tehdään terassi, sitä taitoa tarvitsin tasan yhden kerran.
Hieno idea käyttää YouTubea harrastuksiin.
Nutturan tekemisen sekä kukkien virkkaamisen. Toi villasukkien parsiminen pitääkin tsekata.
Kalan perkaaminen, en koskaan ollut tehnyt ennen, sujui videon avustuksella helposti ja hyvää tuli :)
*erilaisia treenitapoja ja venyttelyjä *meikkaamista
*huonekalujen ja jyrsijäterraarioiden/häkkien rakentamista
*koiran koulutusta
*kampausten tekoa pitkiin hiuksiin
*itsepuolustusta, mutta sitä pitäisi harjoitella ihan livenäkin
*ihmisten kanssa käyttäytymistä, sosiaaliset taidot vähän retuperällä :-D
Mitäköhän muuta? Pyörän huoltoa pitäisi ainakin opetella.
Vierailija kirjoitti:
KhanAcademy-videoiden avulla kemiaa olen yliopiston kursseihin opiskellut. Sitten olen neulomiseen katsonut monet kerrat miten joku silmukka tehdään. Muutenkin voi sanoa, että olen neulomaan oppinut netin videoiden avulla pelkästään.
KhanAcademystä minäkin opettelin matikkaa.
Auton lämmirystolpan käytön opin sieltä :D
Sitten toki joitan kokkauksia, anatomiaa, laskentaa ja sen sellaista :)
Mä olen opetellut youtubevideoiden avulla leikkaamaan omia hiuksiani.
Oon oppinut käyttämään puhelintani :'D Oon myös jumppavideoita katsellut ja yrittänyt pysyä mukana. Myös joitain tanssiliikkeitä :D Lapset enemmän tykkäs kun mä. Ei mun koordinaatio toimi. Tarttisin jonkun ihan kädestä pitäen näyttämään :))
32 jatkaa: hierontatekniikat / itsehieronta!
Kalan fileoinninkin haluaisin oppia, täältä saa hyviä vinkkejä mitä voisi etsiä :-)
Anatomiaa ja fysiologiaa (englanniksi), oli hyviä ja opettavaisia videoita!
Japanilaisia ruokaohjeita olen katsellut, laajennan tietämystäni aiheesta jatkuvasti.
Matikkaa. MITillä on tosi hyvä kokoelma.