Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MItä uskallan syödä laivalla seisovassa pöydässä???

Vierailija
05.07.2008 |

Olen raskaana 17+0 huomenna, ja tietysti näitä ruokarajoitteita kai on, mitä niitä nyt olikaan raskaana oleville... (lista niin pitkä ettei muista...)

uskallanko syödä esim.

- mätiä? se on NIIN hyvää...

- kaviaaria?

- lohta? (enhän voi tietää onko vakuumipakattua)

- katkarapuja?

- juustoja? eihän niistäkään voi tietää

- sitä maksapasteijaa?

- rahkaa?

- mansikoita?

- juustokakkua?

Siis uskallanko syödä MITÄÄN hyvää vai pitäskö jättää menemättä koko seisovaan pöytään. (tosin ateriakupongitkin tuli jo otettua)

Vai onko seisova pöytä tunteja seisovine ruokineen ylipäänsä vältettävä paikka??

Se juomaosuuskin menee hukkaan, kun ei voi viiniä ottaa (en tarkoita että ottaisin kännejä, mutta normaalitilanteessa varmasti ottaisin pari lasia ruoan kanssa). Raskaana en siis halua ottaa yhtään - korkeintaan sipaisun maistaa miehen lasista.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla ne ruuat seisoo siinä aika kauan, ja itse olen saanut kaksi kertaa sieltä ruokamyrkytyksen. Siis ei mitään "vähän vatsa sekaisin", vaan oikean vaarallisen myrkytyksen.

Älä syö ainakaan mitään kypsentämättömiä mereneläviä, ei graaveja kaloja, äyriäisiä ym. Kaikki tuorejuustot (homejuustot, mozzat, fetat ym.) kannattaa jättää väliin, syö vain kypsytettyjä juustoja.

Ylipäätään syö vain kunnolla kypsennettyjä ruokia, koskee myös lihoja. Älä syö raakaa lihaa (alkupalapöydässä voi olla).

Ei kannata ottaa riskiä. Ruokaa se vain on, ja ehdit vielä elämässäsi syödä riittämiin ;)

Vierailija
2/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaat KYPSÄN pihvin ja nautit lomasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa vaan että koko muu perhe haluaa seisovaan pöytään... siellä kun saa syödä niin paljon kun jaksaa ja on monia herkkuja...

kurja ois sitten niiltä sitä iloa kieltääkään - ollaan muutenkin laivalla vain n. kerran vuodessa (jos sitäkään).

ap

Vierailija
4/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mädin, kaviaarin, maksapasteijan sekä graavi- ja savukalat. Juustoista kysyisin, kenen valmistajan tekemiä, todennäköisesti ovat suurten firmojen tekemiä, joten ovat pastoröituja. Miksei katkarapuja, rahkaa tai mansikoita voisi syödä? Ja itse olen ainakin syönyt medium-pihvejä... eri asia kuin raaka.

Vierailija
5/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä mäti yms. väliin. Luulisi, että se kala on siellä paikan päällä graavattua tai jostain kalafirmasta suoraan. Miksi ne nyt vakuumipakattua sinne hankkisi... ? Mutta voithan laivan kokeilta kysyä. Ovat varmaan ennenkin noihin kysymyksiin vastailleet.

Voit ottaa yhden viinilasillisen huoletta, mutustella ihania jälkiruokaherkkuja ja syödä tuoreita hedelmiä ja vihanneksia, kypsiä lämpimiä ruokia... vaikka mitä!

Vierailija
6/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös seisovapöytään mennään mässäilemään? Jos jätät tän ja tuon niin mitä jäisi jäljelle? Hintaan nähden mieluummin menisin ala carteen tai sky cafeen(vikingline) lihapullat muusilla.

Vierailija
7/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siellä on aika paljon tarjottavaa, salaatteja, kypsää kalaa ja lihaa yms yms

Miksi pitäisi jättää väliin koko ruokailu, jos se on kuitenkin tärkeää koko perheelle, ja joutuu luopumaan ainoastaan mädistä ja tuorejuustoista....?

Vierailija
8/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

söisin kaikkea noista. Olen reissanu ympäriinsä kummankin raskauden aikana ja syönyt kaikkea mitä ennenkin, myös laivan seisovassa pöydässä. En itse ymmärrä moista hysteriaa.

Vierailija
9/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään niistä ei ole kielletty syömästä raskaana. Käytä järkeäsi.

Vierailija
10/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kypsää ruokaa onhan siellä perunaa, ranskalaisia, kasviksia, vihanneksia jne. Ja lasten pöydässä ainakin lihapullia, nakkeja jne.

Itse ainakin olen nauttinut laivamatkoista ja seisovasta pöydästä raskaanakin. Olen välttänyt vain graaveja, rapuja en syö muutenkaan. Myöskään home- ja tuorejuustoihin en ole koskenut. Mutta ainakin minä olen saanut syödä ruhtinaallisesti ja kyllikseni laivalla :) Alkoholia vältin tietysti!

Vierailija
11/11 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kohtuudella syödä ihan noita kaikkia ruokia, mitään niistä ei ole kielletty syömästä raskaana. Käytä järkeäsi.

Kyllä nimenomaan listeriariskituotteet viisas kieltää itseltään kokonaan, sillä se listeriabakteeri on huonossa tapauksessa siinä yhdessäkin murussa.

Eli ihan hyviä ohjeita olet yllä muuten saanut, paitsi nämä "Kyllä mää ainakin söin mitä vaan ja terve poika tuli" -tyyppiset.

Jälkiruokamarjoista sen verran, että laivalla ovat suurin osa ulkomailta tuotuja pakasteesta kuumentamatta otettuja, joten niissä suurehko noro-riski - en suosittele.

Mutta kyllä sieltä sinullekin herkkuja löytyy, hyvää risteilyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi