Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (2)

Oma järki parempi

Vielä paremmat neuvot saa, kun googlettaa ihan itse viimeisimmät tutkimustulokset, myös muualta maailmasta. Sitten vertailee muidenkin maiden käytäntöjä ja voi ihan itse miettiä ja äimistellä, tuleeko suomen suositukset kenties hieman jälkijunassa maailmalta saatuja tutkimustuloksia seuraillessa. Tulee. Myös se oman järjen käyttö on ok ja jopa suositeltavaa. Monet neuvolatädit eivät osaa perustella, miksi jokin asia pitää tehdä niinkuin "suositellaan". Ja turhan moni täti  sekoittaa myös omat henk.koht. mielipiteensä ohjeistaessaan äitejä. Kaverilla esim. neuvolatäti tuhahteli ajatukselle terveen vauvan soseiden kokeilusta 4kk alkaen..ja tämä tapahtui v. 2014 !!!! Samalla kaupanhyllyt on täynnä soseita tekstein "4kk alkaen"

Luota neuvolaan

Oma järki parempi kirjoitti:
Vielä paremmat neuvot saa, kun googlettaa ihan itse viimeisimmät tutkimustulokset, myös muualta maailmasta. Sitten vertailee muidenkin maiden käytäntöjä ja voi ihan itse miettiä ja äimistellä, tuleeko suomen suositukset kenties hieman jälkijunassa maailmalta saatuja tutkimustuloksia seuraillessa. Tulee. Myös se oman järjen käyttö on ok ja jopa suositeltavaa. Monet neuvolatädit eivät osaa perustella, miksi jokin asia pitää tehdä niinkuin "suositellaan". Ja turhan moni täti  sekoittaa myös omat henk.koht. mielipiteensä ohjeistaessaan äitejä. Kaverilla esim. neuvolatäti tuhahteli ajatukselle terveen vauvan soseiden kokeilusta 4kk alkaen..ja tämä tapahtui v. 2014 !!!! Samalla kaupanhyllyt on täynnä soseita tekstein "4kk alkaen"

Vuonna 2014 Suomen virallinen suositus oli täysimetys puolivuotiaaksi. (Hullut imetyksen tuki ry:stä vieläkin suosittelevat moista) . Jos googlettaa itse tutkimustuloksia, niin pitäisi tietää mitkä tahot ovat ns. luotettavia, netti on täynnä myös ulkomaalaisia magneettimedioita, jotka julkaisevat ihan mitä tahansa huuhaata muka oikeina tutkimustuloksina.  Kyllä minun neuvolatätini on osannut aina perustella minulle suosituksensa. Jos omasi ei osaa, kannattaa pyytää häntä kysymään kollegoilta, varmasti saat vastauksen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat