Ennen kauniit, nyt rupsahtaneet naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme!
Vastavetona tuolle ketjulle, jossa on rumia naisia ja millaista kohtelua ovat saaneet miehiltä sen takia.
Kerrotaan tässä kokemuksiamme, että miten miesten ja muidenkin käytös on muuttunut sen jälkeen, kun rupsahdit / vanhenit / et ole enää kaunis.
Itse huomaan sen, että miesten käytös on todella paljon tylympää (asiakaspalvelu), kukaan ei katso pitkään missään, olen ikään kuin näkymätön oli paikkana Ikea tai katu tai mikä tahansa paikka. Ennen ei todellakaan ollut näin.
Kommentit (99)
Moni todellakin luulee, että kun on kauniit vaatteet ja täysi latinki meikkiä, että ovat kauniita. - Oikeasti kaunis saa treffikutsuja ilman meikkejä ja kauniita vaatteita. Nuori, hoikka ja huoliteltu nainen on periaatteessa aina nätti ja viehättävä ja siten saa huomiota.
Itse olen muuttunut täysin näkymättömäksi (kohta 35) ja saan mennä tätä nykyä erittäin rauhassa. Tosin suurin osa minun "kauneudestani" johtui kauniisti istuvista vaatteista ja meikistä sekä laitetuista hiuksista. Luonnostaan kauniit ovat kauniita vanhaksi asti. Itse en heihin valitettavasti kuulu.
Vaatii todella paljon vaivaa nykyään, että näytän edes siedettävältä, vaikka kroppakin on edelleen hoikka ja urheilullinen. Ihon hehkua on vaikea saada takaisin. Se ei vain todellakaan näytä samalta kuin 15 vuotta sitten. Siihen ei ihme voiteet ja hoidot auta, vaikka niin joku aina alkaa selittämään. Kokeiltu on!
Toki minulla on aivan eri prioriteetit nykyään kuin nuorena, enkä koe sinällään tarpeelliseksi kulkea näyttelyesineenä.
Tyylikin on muuttunut aivan totaalisesti siitä, mitä se silloin aikanaan oli. Nykyään kuljen hyvin klassisissa ja minimalistisissa kokonaisuuksissa, kun silloin joskus olisin ahtautunut johonkin "makkarankuoreen" ja näyttihän sitä hyvältä juu ja näyttäisin varmasti edelleenkin, mutta kokisin olevani nykyään halvan ja elähtäneen näköinen, sellainen, joka pyrkii pitämään ikuisesta nuoruudesta kiinni ja lopputulos vanhentaa entisestään.
Vaikka peilikuva ja ikääntyminen välillä harmittavat, en haluaisi mennä takaisin enää. Saanpahan olla ainakin rauhassa : )
En ole vielä pannut merkille, että kenenkään mielenkiinto mua kohtaan olisi mitenkään vähentynyt. Asiakaspalvelijat on yleensä hyvinkin kohteliaita. Viimeksi viime viikolla asioidessani rautakaupassa sain todella ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua nuorelta mieheltä, samana päivänä hakiessani apteekista äitini lääkkeitä, miehet penkillä tekivät tilaa, että "kaunis rouva mahtuu istumaan", miehet olivat n. 40-50 v. Viime kesänä olin ystäväni seurana lavatansseissa, en tainnut istua yhdenkään laulun ajan, paitsi kahvitauolla. Tanssittajia oli kaikenikäisiä, joku olisi halunnut tarjota kahvit ja pari treffikutsuakin tuli. Jouluostoksilla ollessani joku tuntematon mies tarjoutui kantamaan kauppakassini autoon, hän oli ehkä n. 10 v minua nuorempi. Ihan normaalia mulle. Ja olen siis 48-v.
En koe myöskään olevani mitenkään näkymätön, ei ole kukaan törmännyt vielä. Mulle puhutaan kuten ennenkin, asiakaspalvelijat palvelevat, perhe ja työyhteisö osoittaa arvostustaan. En tiedä mistä puhutte. Eiköhän se ole asenne ja hymy, jotka ratkaisevat. Suosittelen molempien petraamista erityisesti yli 50-v miehille, ei se elämä ole vielä teiltäkään ohitse!
Olin varmasti nuorempana kauniimpi mutta jostain syystä tunnen itseni nykyisin paljon kauniimmaksi ja itsevarmemmaksi. En enää välitä muiden mielipiteistä vaan olen se mikä olen. Ikää on +40. En haluaisi missään nimessä olla nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi :D. Katsopa lähes ketä tahansa pariskuntaa, jossa mies ja nainen ovat suunnilleen samanikäisiä ja lähes aina se on mies, joka näyttää sen 10 v vanhemmalta. Miehen kasvoissa on enemmän uurteita ja ryppyjä, roikkuu pahemmin, on isommat silmäpussit, enemmän ylipainoa, kalju päälaki tai sitten harmaa tai molempia. Miehet kun eivät meikkaa, eivätkä osaa pukeutua ja harrastavat vähemmän liikuntaa, niin sekin vaikuttaa miesten luonnollisen nopeamman rupsahtamisen lisäksi.
Tiedekin on todistanut, että miehet vanhenevat nopeammin ja siksi myös kuolevat selvästi nuorempana. Täyttä itsepetosta väittää mitään muuta.
Menetetty ulkonäkö on ilmeisesti aika herkkä paikka sinulle.
Noin keskimäärin pitää hyvin paikkansa vanha sanonta:
Mies vanhenee kuin viini, nainen kuin maito.Taidat olla jo aikamoisilla klimpeillä. ;)
M29
Hups, sori eikun piti olla M49
Vierailija kirjoitti:
Minä oon huomannut että mua ei enää niin kiinnosta miesten huomio. Ikää 44 enkä juurikaan kiinnitä huomiota miehiin. En jaksa enää niin hirveästi välittää ulkonäöstäkään. Nuorempana se oli lähes pakonomaista, aina vaatteet ja meikit viimeisen päälle. Meikkaan kyllä ja laitan hiukset jne mutta saatan kulkea myös ilman meikkiä ja tukka äkkiä sitaistulla ponnarilla. Mulle kyllä sanotaan toisinaan että oon kaunis, mutta liekö totta.
Ihan varmasti on, varsinkin, jos ovat täysin tuntemattomia. Kyllä miehet ihastuvat hyvinkin "arkisen näköisiin" naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten huomio riippuu meikistä ja vaatteista ja kävelytyylistä. Jos puen jotkut kotirötkyt, laitan pipon päähän ja lähden asioille, ei takuulla kukaan huomaa. Jos taas meikkaan, laitan hiukset, korkkarit ja hyvännäköiset vaatteet, päät kääntyy edelleen. Itsevarmana kun kävelee ja hymyilee ihmisille, niin saa huomiota. Ikää 45.
Juuri näin se menee. Olen samaa ikäluokkaa ja minusta tämä on kätevää; voin tarvittaessa olla näkymätön. Huomion saamiseen riittää esim. tiukka vyötärö, lyhyt hame, avoin tukka. Heti alkaa hymyilyä ja muuta tulla. Eikä tarvitse olla kaunis. Teininä olin kummastunut, kun minihame aiheutti melkein kolareita ja minun sääreni eivät todellakaan ole mitkään ns. mallimittaiset ja -näköiset rotusääret.
Mutta kuten joku aiemmin sanoi, en minäkään enää kaipaa tai välitä huomiosta. On paljon mukavampaa olla ninja. Kai se on se itsetunto mikä tämän aiheuttaa.
Tassa on nyt myos kysymys siita oletko 45v vai 55v. 45v olin itesekin aivan eri jamassa kuin nyt 10 vuotta myohemmin!
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä pannut merkille, että kenenkään mielenkiinto mua kohtaan olisi mitenkään vähentynyt. Asiakaspalvelijat on yleensä hyvinkin kohteliaita. Viimeksi viime viikolla asioidessani rautakaupassa sain todella ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua nuorelta mieheltä, samana päivänä hakiessani apteekista äitini lääkkeitä, miehet penkillä tekivät tilaa, että "kaunis rouva mahtuu istumaan", miehet olivat n. 40-50 v. Viime kesänä olin ystäväni seurana lavatansseissa, en tainnut istua yhdenkään laulun ajan, paitsi kahvitauolla. Tanssittajia oli kaikenikäisiä, joku olisi halunnut tarjota kahvit ja pari treffikutsuakin tuli. Jouluostoksilla ollessani joku tuntematon mies tarjoutui kantamaan kauppakassini autoon, hän oli ehkä n. 10 v minua nuorempi. Ihan normaalia mulle. Ja olen siis 48-v.
En koe myöskään olevani mitenkään näkymätön, ei ole kukaan törmännyt vielä. Mulle puhutaan kuten ennenkin, asiakaspalvelijat palvelevat, perhe ja työyhteisö osoittaa arvostustaan. En tiedä mistä puhutte. Eiköhän se ole asenne ja hymy, jotka ratkaisevat. Suosittelen molempien petraamista erityisesti yli 50-v miehille, ei se elämä ole vielä teiltäkään ohitse!
Tämä kertoo vain sen että et ole menettänyt kauneuttasi. Mutta senhän sinä tänne halusitkin tulla sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkymättömyys.
Se on se sana. Kun nuori kundi ekan kerran joskus kymmenen vuotta sitten sanoi karaokebaarissa, että olet samanikäinen kuin hänen mutsinsa, alkoi alamäki.
Muutuin hyvännäköisille miehille näkymättömäksi.
Nykyisin minussa lepää noin 60v-> miesten katseet. Ei kiinnosta papparaiset pisaraakaan. Oikeasti. Itse olen vielä saanut tositosi iltatähden, joten en ole hakemassa isoisää lapselleni.
Käytän paljon rahaa vaatteisiin ja asusteisiin. Siis todella paljon - myös aikaa ja vaivaa. Katseita tulee siis myös itseni ikäisiltä naisilta (kiireestä kantapäähän -katseet).
Mieli ei tahdo pysyä iän mukana. Mutta siihen on sopeuduttava. Siihen näkymättömyyteen (paitsi papparaisten silmissä - yök)
N50
Keskiverto 50v nainen vastaa ulkonäkönsä rupsahtamisen puolesta keskivertoa 60v miestä. Syynä mm. kehon rasvojen erilainen sijoittuminen . 50v naisen leuka on jo selvästi mummelin leuka.
Ei sinun papparaisiin tarvitse ryhtyä, mutta tiedoksi että olet ulkonäkösi vanhuuden puolesta heidän tasollaan. =)Voisitko kuvailla millainen on mummelin leuka?! Ja koska se alkaa muodostua?
En tiedä aiempi tarkoitti mummelin leualla, mutta omassa peilissä näkyy joku vanha nainen jolla posket on alkaneet roikkumaan kuin jollakin mummelilla ja leuka näyttää sellaiselta mummelin leualta.
Miehet voivat piilottaa vastaavan partansa alle, ja varmasti pienempi rasvaprosentti ja paksumpi iho auttavat heitä.
Ei auta kuule partakaan, vanha paadero se tuolta peilistä kurkistaa. Ja rasvaprosentti senkun kasvaa, vaikka koitan olla vähemmällä ruualla. Naama roikkuu kuin buldogilla. Mut ei tää vielä mitään, mulle on vaan tehty jo 2 pallolaajennusta, se on paljon isompi asia kuin roikkuvat posket. Voi helvetti, pysyyköhän sitä edes elossa kuolemaansa asti.. kyllä teillä naisilla aina ottajiakin on, vanhoilla mummuillaki, toista meillä ukonköriläillä, kuka haluaa sairastelevan, vanhan miehen...niin, ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin varmasti nuorempana kauniimpi mutta jostain syystä tunnen itseni nykyisin paljon kauniimmaksi ja itsevarmemmaksi. En enää välitä muiden mielipiteistä vaan olen se mikä olen. Ikää on +40. En haluaisi missään nimessä olla nuorempi.
Kylla! 40+ oli hirveen hyva ika. Muistan nauttineeni todella paljon. Olin hoikka, itsevarma ja rypyton (!).
En ole huomannut muuta eroa kuin että nuoret miehet eivät enää joitain harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta katso perään tai fllirttaile esim. juuri asiakaspalvelutilanteissa. Ennen sain huomiota nuorilta, keski-ikäisiltä ja vanhoilta miehiltä - nykyään keski-ikäisiltä ja vanhoilta. Mikä on ihan ok, koska olen itsekin jo keski-ikäinen (42).
Luulen, että minussa on viehättävää muukin kuin kauniit kasvot. Olen edelleen pienikokoinen, siro ja hoikahko (nainen pienoiskoossa, niin kuin minulle kerran eräs mies sanoi). Minulla on aina ollut hyvä tyylitaju ja osaan kantaa vaatteita. Olen päällisin puolin hyvinkin ystävällinen, hyväntuulinen ja kohtelias. Ajatukseni saattavat olla synkkiä, huolia ja murheita on riittänyt, mutta olen kai vaan lapsesta asti oppinut pitämään ne omana tietonani. (En siis väitä, että tämä olisi yksinomaan positiivinen ominaisuus.)
Ei oo tuntunut missään. Iän myötä on valjennut, että miehet todellakin ovat paskoja, joten ihan sama mitä ne minusta ajattelevat.
Miksi vauva-palstalla roikkuu jotain outoja ukkoja kommentoimassa? VAUVA-palstalla! Get a life!
Olen aina ollut kaunis, mutta koskaan en ole saanut miehiltä niin paljon huomiota kuin nyt viimeisen 1,5 vuoden aikana. Täytän 40 v kuukauden aikana. En tiedä mistä muutos johtuu. Olenko itsevarmempi vai vaan paremmin säilynyt kuin muut samanikäiset?
Ihanaa!!! Siis mä rakastan tätä "näkymättömänä" olemista! Saa olla rauhassa. Kukaan ei flirttaile auto/elektroniikka/urheilutarvike ostoksilla, saa asiallista palvelua. Baarissa (silloin harvoin kun nykyään tulee lähdettyä) saa rauhassa keskustella ystäviensä kanssa ja pitää muutenkin hauskaa, ilman että täytyy koko ajan varoa että mikähän pervo sieltä kohta taas tekee itseään tykö. En ole koskaan halunnut huomiota, se on aina tuntunut kiusalliselta. Nyt nautin täysillä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Hymyile ja maailma hymyilee kanssasi:)
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut muuta eroa kuin että nuoret miehet eivät enää joitain harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta katso perään tai fllirttaile esim. juuri asiakaspalvelutilanteissa. Ennen sain huomiota nuorilta, keski-ikäisiltä ja vanhoilta miehiltä - nykyään keski-ikäisiltä ja vanhoilta. Mikä on ihan ok, koska olen itsekin jo keski-ikäinen (42).
Luulen, että minussa on viehättävää muukin kuin kauniit kasvot. Olen edelleen pienikokoinen, siro ja hoikahko (nainen pienoiskoossa, niin kuin minulle kerran eräs mies sanoi). Minulla on aina ollut hyvä tyylitaju ja osaan kantaa vaatteita. Olen päällisin puolin hyvinkin ystävällinen, hyväntuulinen ja kohtelias. Ajatukseni saattavat olla synkkiä, huolia ja murheita on riittänyt, mutta olen kai vaan lapsesta asti oppinut pitämään ne omana tietonani. (En siis väitä, että tämä olisi yksinomaan positiivinen ominaisuus.)
42 on ihan nuori viela. Itse olin tuossa vaiheessa taapero-ikaisen aiti.
Nykyään saa olla ihan rauhassa, jos menee jonnekin, silloin harvoin kun menee. Olen 45. Kyllä iäkkäämmät miehet saattavat katsella kauempaa joskus, mutta kenenkään nuoremman miesjoukon päät ei käänny jos menee esim. vessaan..... En tosin koskaan ole mitään seksivaatteita pitänytkään enkä saanut huomiota sillä tavoin. Nuorena olin kasvoiltani kaunis, pitkähiuksinen ja klassisen näköinen ja sain huomiota aina kun olin yöelämässä. Nykyään olen lihonut, naama rupsahtanut mutta yhtä epävarma kuin nuorena. Siinä hyvä yhdistelmä. Toisaalta ei kiinnosta enää, mitä muut ajattelee. Hyvin harvoin jaksan meikata tai laittautua vaikka tiedän että ulkonäkömuutos on kohdallani suuri jos jaksan laittautua. Mutta ihan sama miltä näytän jonkun vieraan silmissä. Nuorena meikkasin joka aamu töihinkin alusta loppuun asti, nykyään ei yksinkertaisesti kiinnosta enkä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauva-palstalla roikkuu jotain outoja ukkoja kommentoimassa? VAUVA-palstalla! Get a life!
Miksi oudoilla ukoilla olisi pienempi oikeus roikkua täällä kommentoimassa kuin oudoilla eukoilla? :D
Mitä te naiset pillitätte, aina te miehen saatte, vaikka olisitte kuinka rumia tai vanhoja! toista meillä miheillä, kun ei saa naista vaikka on vielä nuori ja kohtuullisen hyvännäköinenkin. Sellasta naista ookkaan, joka ei kelpais ihan normaalille miehelle, melkoset suohirviötki saa miehen. Miehen pitää olla tosi ihme vekotin,e ttä saa naisen. Ja kun miehellä on ikää yli 40 v ei kelpaa edes vanhalle lihavalle mummolle. Voi vittu tätä elämää.
Menetetty ulkonäkö on ilmeisesti aika herkkä paikka sinulle.
Noin keskimäärin pitää hyvin paikkansa vanha sanonta:
Mies vanhenee kuin viini, nainen kuin maito.
Taidat olla jo aikamoisilla klimpeillä. ;)
M29