Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu työtön, mitä työpaikkoja te-toimisto ehdottanut?

Vierailija
05.12.2016 |

Onko tullut ilmoituksia työpaikoista, joihin olisi haettava?
Jos, niin minkälaisia paikat olivat?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut ihan asianmukaisia ehdotuksia työttömyyden alkuun. Hain noita ja sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Ilmeisesti testasivat aktiivisuuteni ja kun sen osoitin, niin lopettivat. 

Vierailija
22/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika. On aika turhaa edes lähettää hakemusta omaa koulutusta vaatimattomampiin hommin. Työnantajat eivät ota ylikoulutettuja. Ei semmoista esimiestä ole joka ottaisi paremminkoulutetun ja esimiesasemassa toimineen alaisen itselleen. Siivoojaksi pääseminen on aivan huuhaata.

Mä etenin yhdessä paikassa tiimin esimieheksi, jätän sen mainitsematta. Sen jälkeen olin pari vuotta liiketoimintajohtajana, olen kylmästi laittanut niihen kahteen vuoteen tyhjän aukon, en sentään kehtaa keksiä alempaa työnimikettä, sanoin olleeni lasten kanssa kotona ( oli pienet lapset silloin). Sitten kun vielä karsi ja lyhensi osaamista, alkoi kutsuja haastatteluihin tulla, ja olen ollut töissä jo pitkään-lopulta sain valita paikan ja nykyisessä olen taas saanut aseman minkä halusin, vaikka lähdin uuteen firmaan assarina. 

Vähän niinkuin " feikkilähihoitaja paljastui lääkäriksi " tyyliin :P 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelu sillä onko sivusto mol.fi tai te-palvelut.fi lienee täysin yhdentekevää. Oleellista on se, että tuosta "työtarjousten" lähettelystä ei ole mitään hyötyä koulutetulle työttömälle eikä tälle yhteiskunnalle.

Vierailija
24/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä etenin yhdessä paikassa tiimin esimieheksi, jätän sen mainitsematta. Sen jälkeen olin pari vuotta liiketoimintajohtajana, olen kylmästi laittanut niihen kahteen vuoteen tyhjän aukon, en sentään kehtaa keksiä alempaa työnimikettä, sanoin olleeni lasten kanssa kotona ( oli pienet lapset silloin). Sitten kun vielä karsi ja lyhensi osaamista, alkoi kutsuja haastatteluihin tulla, ja olen ollut töissä jo pitkään-lopulta sain valita paikan ja nykyisessä olen taas saanut aseman minkä halusin, vaikka lähdin uuteen firmaan assarina. 

Vähän niinkuin " feikkilähihoitaja paljastui lääkäriksi " tyyliin :P 

Briljanttia!

Vierailija
25/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saivartelu sillä onko sivusto mol.fi tai te-palvelut.fi lienee täysin yhdentekevää. Oleellista on se, että tuosta "työtarjousten" lähettelystä ei ole mitään hyötyä koulutetulle työttömälle eikä tälle yhteiskunnalle.

Tehdyn selvityksen mukaan 90% työtarjouksen saaneista haki sitä työtehtävää vasta saatuaan tarjouksen, vaikka täällä 100 % vakuuttaa, että oli jo nähnyt sen ilmoituksen netissä. Eli työtarjous laittaa asiakkaan hakemaan työtä, jolloin se on jo tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
26/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettujen ja asiantuntijoiden työpaikkoja ei enää juurikaan ilmoitella missään -ainakaan te-palveluiden sivuilla. Yritykset ja headhunterit hakevat itse työntekijäkandidaatit suoraan LinkedIn-palvelusta sekä headhunter-toimistot ilmoittelevat työpaikoista omilla nettisivuillaan. Työnantajat myös ilmoittamat omilla sivuillaan. Jos sinulla ei ole kunnollista profiilia LinkedInissä -sinua ei käytännössä ole työmarkkinoilla. Profiili siis kuntoon ja skannailemaan headhunter-toimistojen ja isojen työnantajien omilla sivuilla. Kannattaa myös seurata headhunter-firmoja LinkedInissä. LinkedIn:hän on liike-elämän Facebook. Tällaiseksi on maailma mennyt.

Vierailija
27/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää työtön, mutta mulle oli merkitty kokonaan väärä tutkinto. Sain mm. it-alan vaativia paikkoja, vaikka koulutus on kaupallinen. 

Vierailija
28/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut ilmoituksia työpaikoista, joihin olisi haettava?

Jos, niin minkälaisia paikat olivat?

Vartiointiliikkeen kohde-esimies :) oon yhteiskuntatieteilijä.

Vierailija
29/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sontaa, osaaminen ja koulutus täysin väärin ymmärretty.

Hyvä, että siirtyy osaavampiin käsiin ensi vuonna!

Olen markkinoinnin KTM, ja hakusanoina niillä oli esim mainossihteeri. MAINOSSIHTEERI? Ilmoitin, että haen paikkani itse, ja hainkin. Entisen työnantajani kilpailijalle menin.

Työnvälitys siirtyy kunnille ja yksityisille palveluntarjoajille 2019 alusta alkaen. Se tarkoittaa sitä, että enää ei tule työtarjousta vaan soitto, että 80 km päässä on parin tunnin työkeikka. Se on pakko ottaa, tai menettää etuudet. Ei siinä kysellä, osaatko toimia asiakaspalvelussa tai kassatyössä, saat parin tunnin pikaopastuksen ja sen jälkeen töitä riittää 6-8 euron tuntipalkalla. Myös akateemisille.

Kuule aina voi sairastua vaikkapa mahatautiin. Tuskin kukaan haluaa sairasta asiakaspalvelijaa kassalle. Ja toiseksi, harva työnantaja on niin onneton, että haluaa ottaa työhön jonkun täysin pätemättömän ja epämotivoituneen.

Vierailija
30/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjous tuli oman alan työtehtävästä, toimipaikka vain oli jossain Kazakstanissa. Virkailijan kommentti oli vain "No hupsista, voithan sä silti sitä hakea". Tästä on jo noin 7 vuotta aikaa.

Niin hauska kuin juttusi onkin, niin se ei ole totta. Työtarjouksia ei tehdä, jos työpaika osoite ei ole Suomessa. Se järjestelmä ei salli moista.

Harmi juttu, että joskus se totuus on tarua ihmeellisempää.

Eihän sitä periaatteessa pitäisi tulla tuollaisia tarjouksia. Kyseessä on kohtuullisen iso suomalainen yritys, jolla on toimintaa niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Virhe mikä virhe, meinaatko että systeemi on aukoton eikä niitä voi sattua? Ilmeisesti jostain oli jäänyt ruksi pois ruudusta "varsinainen työtehtävä sijaitsee ulkomaisessa toimipisteessä". Oikeasti tuollaiseen ei edes olisi ollut velvollisuutta hakea, virkailijan mielestä vain oli ihan turha mitätöidä postittamaansa työtarjousta, sillä siinähän olisi joutunut tekemään jotain. Että hupsista vaan.

Vierailija
31/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää työtön, mutta mulle oli merkitty kokonaan väärä tutkinto. Sain mm. it-alan vaativia paikkoja, vaikka koulutus on kaupallinen. 

Mulle taas oli merkitty yhden määräaikaisuuden kohdalle, että olin irtisanoutunut. Onneksi sentään ei ollut viimeisin työpaikka, koska muuten olisi varmaan lävähtänyt karenssia... Sitä virhettä ei edes saa itse korjattua siellä verkkosivuilla. Eikä se työkkärin hidasälyinen setä, joka mun ilmoittautumisen otti vastaan ikinä korjannut sitä pyynnöstä huolimatta. (Teki muutenkin kirjoitusvirheitä eikä ymmärtänyt, mikä mun ei-niin-harvinainen ammattini on.)

Sain yli kaksi vuotta kestäneenä työttömyys- ja pätkätyöaikanani tasan yhden työhönosoituksen tai mikä työehdotus se nyt onkaan. Sitten ei mitään. Työkkärissä sanoivat, että "sinä varmaan sitten osaat itse etsiä paikkoja". Onneksi työllistyin lopulta vakituisesti omalle alalleni.

Vierailija
32/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdyn selvityksen mukaan 90% työtarjouksen saaneista haki sitä työtehtävää vasta saatuaan tarjouksen, vaikka täällä 100 % vakuuttaa, että oli jo nähnyt sen ilmoituksen netissä. Eli työtarjous laittaa asiakkaan hakemaan työtä, jolloin se on jo tehnyt tehtävänsä.

Jos työpaikassa on esim. kahden viikon hakuaika, niin eihän se työtön ole välttämättä ehtinyt hakea kyseistä paikkaa ennen kuin tarjous on tullut.

Lisäksi työkkärin järjestelmässä ei ole vaihtoehtoa "olen jo hakenut kyseistä työpaikkaa",  on vain mahdollisuus ilmoittaa soittaneensa tai jättäneensä hakemuksen, alkaen siitä päivämäärästä, kun työtarjous on lähetetty. Eli jos sieltä ottaa ulos dataa työtarjousten toimivuudesta, niin todellakin näyttää siltä, että työttömät ovat hakeneet  työpaikkaa vasta tarjouksen saatuaan.

Samoin työkkäri laskee tilastoihinsa "tarjouksesta työllistyneet" kaikki, jotka ovat tarjouksen jälkeen saaneet töitä. Ei siellä tehdä mitään tarkistusta, että olisiko henkilö saanut saman työpaikan joka tapauksessa.

Vierailija
33/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikassa on esim. kahden viikon hakuaika, niin eihän se työtön ole välttämättä ehtinyt hakea kyseistä paikkaa ennen kuin tarjous on tullut.

Lisäksi työkkärin järjestelmässä ei ole vaihtoehtoa "olen jo hakenut kyseistä työpaikkaa",  on vain mahdollisuus ilmoittaa soittaneensa tai jättäneensä hakemuksen, alkaen siitä päivämäärästä, kun työtarjous on lähetetty. Eli jos sieltä ottaa ulos dataa työtarjousten toimivuudesta, niin todellakin näyttää siltä, että työttömät ovat hakeneet  työpaikkaa vasta tarjouksen saatuaan.

Samoin työkkäri laskee tilastoihinsa "tarjouksesta työllistyneet" kaikki, jotka ovat tarjouksen jälkeen saaneet töitä. Ei siellä tehdä mitään tarkistusta, että olisiko henkilö saanut saman työpaikan joka tapauksessa.

Oleko käyttänyt oma asiointi -palvelua? Sinä itse ilmoitat, työllistyitkö paikkaan, johon sait työtarjouksen.

Vierailija
34/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas oli merkitty yhden määräaikaisuuden kohdalle, että olin irtisanoutunut. Onneksi sentään ei ollut viimeisin työpaikka, koska muuten olisi varmaan lävähtänyt karenssia... Sitä virhettä ei edes saa itse korjattua siellä verkkosivuilla. Eikä se työkkärin hidasälyinen setä, joka mun ilmoittautumisen otti vastaan ikinä korjannut sitä pyynnöstä huolimatta. (Teki muutenkin kirjoitusvirheitä eikä ymmärtänyt, mikä mun ei-niin-harvinainen ammattini on.)

Sain yli kaksi vuotta kestäneenä työttömyys- ja pätkätyöaikanani tasan yhden työhönosoituksen tai mikä työehdotus se nyt onkaan. Sitten ei mitään. Työkkärissä sanoivat, että "sinä varmaan sitten osaat itse etsiä paikkoja". Onneksi työllistyin lopulta vakituisesti omalle alalleni.

Missä ihmeessä mennään ilmoittautumaan työkkäriin? Suomalaiset on ilmoittautuneet netissä jo vuosien ajan, ei meillä ole mitään ilmoittautumisen vastaanottavia setiä.

Enkä ymmärrä, miten joku toinen menee muuttelemaan tietojasi, itse sinä ilmoitat ne työsuhteiden päättymiset eikä niitä erikseen työkkäri kirjaa.

Vierailija
35/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hakuaikaa on 2 vko ja palstan mukaan työkkärin tarjoukset tulee aina viimetipassa, niin mikä ihme on estänyt sitä työtöntä hakemasta? Siksi yötarjous on tärkeä viesti siitä, että oikeasti odotetaan, että työtön hakee töitä eikä vain pohdi, että ehkä tai sitten ei.

Vierailija
36/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä mennään ilmoittautumaan työkkäriin? Suomalaiset on ilmoittautuneet netissä jo vuosien ajan, ei meillä ole mitään ilmoittautumisen vastaanottavia setiä.

Enkä ymmärrä, miten joku toinen menee muuttelemaan tietojasi, itse sinä ilmoitat ne työsuhteiden päättymiset eikä niitä erikseen työkkäri kirjaa.

Kyllä Espoossa vielä vuonna 2013 mentiin ihan fyysisesti työkkäriin (Leppävaaraan) paperit kourassa - työtodistukset, opiskelutodistukset jne. Piti olla henkkarikin mukana, jotta sai edes jonotusnumeron ja pääsi tiskille asioimaan.

Enkä ainakaan minä päässyt muuttamaan virheellisiä tietojani, koska se työkkärin hidasjärkinen setä laittoi ne sinne nettiin mun sivuilleni. Lisää sinne pystyi sitten itse laittamaan, mutta muuttamaan ei pystynyt.

Vierailija
37/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Espoossa vielä vuonna 2013 mentiin ihan fyysisesti työkkäriin (Leppävaaraan) paperit kourassa - työtodistukset, opiskelutodistukset jne. Piti olla henkkarikin mukana, jotta sai edes jonotusnumeron ja pääsi tiskille asioimaan.

Enkä ainakaan minä päässyt muuttamaan virheellisiä tietojani, koska se työkkärin hidasjärkinen setä laittoi ne sinne nettiin mun sivuilleni. Lisää sinne pystyi sitten itse laittamaan, mutta muuttamaan ei pystynyt.

Espoossa 2013 maaliskuussa saattoi ilmoittautua netissä.

Vierailija
38/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina se netissä ilmoittautuminen ei riitä. Minutkin on pyydetty paikan päälle papereineni muutama vuosi sitten. Ja virheellisiä tietoja ei ole voinut itse muuttaa netissä.

Vierailija
39/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut yhtään työtarjousta. Mullakin oli laitettu väärä alempi korkeakoulututkinto, ylempi oli oikein. Muistaakseni se väärä alempi oli joku sosiaalitieteet tai jotain, ja ihmettelen kyllä vähän että mulle ei sen perusteella ollut tullut sosiaalialan työtarjouksia. Ei sillä, että mulla niihin oikeasti mitään pätevyyttä olisi ollutkaan.

Vierailija
40/46 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sontaa, osaaminen ja koulutus täysin väärin ymmärretty.

Hyvä, että siirtyy osaavampiin käsiin ensi vuonna!

Olen markkinoinnin KTM, ja hakusanoina niillä oli esim mainossihteeri. MAINOSSIHTEERI? Ilmoitin, että haen paikkani itse, ja hainkin. Entisen työnantajani kilpailijalle menin.

Työnvälitys siirtyy kunnille ja yksityisille palveluntarjoajille 2019 alusta alkaen. Se tarkoittaa sitä, että enää ei tule työtarjousta vaan soitto, että 80 km päässä on parin tunnin työkeikka. Se on pakko ottaa, tai menettää etuudet. Ei siinä kysellä, osaatko toimia asiakaspalvelussa tai kassatyössä, saat parin tunnin pikaopastuksen ja sen jälkeen töitä riittää 6-8 euron tuntipalkalla. Myös akateemisille.

Höpö höpö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme