sairastan diabetestä. tuli kantapäähän rakkula joka puhkes.
Pitääkö sitä suojata? Vai ei. Se on nyt paljaana.
Kommentit (13)
Apteekeissa Compeed laastareita suojaamaan puhjenutta rakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain että onko rakkolaastari liian tiivis? Ap
Katso ettei kengät hankaa uusia rakkuloita. Vaikka rakkolaastaria vois pitää kengillä kävellessä. Älä ainakaan jätä hautumaan pitkäksi aikaa muovilaastarin alle. Ei niitä jalkoja katkaista yhden rakkulan takia. T. Amputaatiopotilaitten hoitaja
Ei katkasta puhjenneen rakkulan takia. Mutta jos tuo haava ei parane. ap
Se vielä että siinä haavassa ei ole nahkaa suojaamassa sitä. Ap
Tänään annat kotona tuulettua ilman kenkiä ja huomenna soitat diabetespolille/hoitajalle.
Ei kai se nyt noin vakavaa ole sentään jos sulla on hoitotasapaino kunnossa eikä todettu hermomuutoksia :o Ihan rennosti minä ainakin suhtaudun jos joskus rakko tuleekin, kyllä ne paranee itsestään ja yhteyttä hoitajaan ottaisin vasta sitten jos ei parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain että onko rakkolaastari liian tiivis? Ap
Itselläni on hoitanut rakot hyvin, tosin itsellä ei diabetestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se nyt noin vakavaa ole sentään jos sulla on hoitotasapaino kunnossa eikä todettu hermomuutoksia :o Ihan rennosti minä ainakin suhtaudun jos joskus rakko tuleekin, kyllä ne paranee itsestään ja yhteyttä hoitajaan ottaisin vasta sitten jos ei parane.
En minä muuten olisi huolissaan. Mutta haava on kantapään kokoinen. Ja ruman näköinen. Oli rakkolaastari siinä. Niim paheni kai. Ap
Eikös yleensä ne amputaatiot tehdä niille, jotka ovat laiminlyöneet diabeteksen hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä muuten olisi huolissaan. Mutta haava on kantapään kokoinen. Ja ruman näköinen. Oli rakkolaastari siinä. Niim paheni kai. Ap
Ei se nyt silti amputaatioon johda jos se paranee normaalisti. Voithan sä hoitajalle soittaa huomenna ja selvittää, kyllä ne aika herkästi ottaa sinne näytille mutta jos sulla ei oo mitään ongelmia ollut haavojen paranemisessa ennen tätä niin miksi olisi nytkään.
Jatkossa paremmat kengät ja tee nyt ihmeessä asialle jotain ennen kuin rakko on kantapään kokoinen jos sattuukin huonot kengät jalkaan o.O
Tietääkö kukaa? Kannattaako suojata laastarilla vai antaa olla vaan. Pelottaa että tulee kuolio ja jalka katkastaan. Ap