Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ole poistanut koulukaverit.com-profiilissasi olevia, 10 vuotta sitten vanhentuneita tietoja?

Vierailija
26.11.2016 |

.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastanneille: Muut ihmiset kyllä muistavat teidän profiilinne, käyvät lukemassa siellä olevia tietojanne ja ihmettelevät, kenen Jarin kanssa muka asut, vaikka aviomiehesi on Pekka.

Mitä väliä? Kun ne kerran tietävät.

Onneksi tätä rautalankaa riittää: Vanhentuneita tietojasi käyvät lukemassa sellaisetkin ihmiset, jotka eivät tiedä, että tiedot ovat vanhentuneita. Ottavat todesta, että työskentelet edelleen osa-aikaisena siivoojana ja asut Jakomäessä.

Saisiko vielä vähän lisää rautalankaa, kun minäkään en ymmärrä tätä? 

Mitä ihmeen väliä sillä on..? Miksi minua haittaisi se, mitä joku tuntematon tai kauan sitten tuntemani ihminen minusta ajattelee?

Itse asiassa on oikeastaan vain hyvä, jos tuollainen vanha profiili karkottaa pois ne ihmiset, jotka arvostelevat toisia työpaikan tms. asian perusteella! 

Facebook ei ole ainoa sivusto, jossa työnantaja käy katselemassa työnhakijoiden tietoja. Kymmenenen vuotta sitten päivittämäsi "Saa kiinni yöelämästä ;)" -koulukaveriprofiilisi voi aiheuttaa sen, että työhakemuksesi lentää roskakoriin. Ai niin, mutta ethän sinä juuri nyt ole hakemassa töitä, kun vasta 6 kk sitten aloitit nykyisessä työssäsi, ja työnantajasi on sitä paitsi sokea.

Kokeilin juuri hakua. Löysin itseni, mutta pitää kirjautua sisään jotta näkisi tiedot. Mulla ei ole hajuakaan edes siitä, millä sähköpostiosoitteella olen silloin rekisteröitynyt. Ei mitään tarvetta nähdä mitä olen sinne kirjoittanut.

Ei ollut tapana kymmenen vuotta sitten eikä ole tapana nykyisinkään päivittää someen mitään sellaista joka ei kestä päivänvaloa kasvokkain.Mulla on siellä varmasti jotain supertylsää.

Itse olen nykyisin projektijohtajana mainostoimistossa ja jos jollain rekrytoitavalla olisi jossain someprofiilissa kymmenen vuoden takaa päivitys, että "saa kiinni yöelämästä" ajattelisin tyypin olevan ihan tapaamisen arvoinen. Jos hän on bilettänyt hurjana nuoruudessaan ja on nyt vaikkapa perheenisä, niin eipä nuoruuden biletykset juuri vaikuta. Toisaalta parhaat nuoret suunnittelijat just bilettää siellä yöelämässä, mutta ne parhaat ymmärtävät arjen ja vapaan eron kristallinkirkkaasti.

Vierailija
22/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä? En ole poistanut sieltä mitään, kun en tiennyt että tuollainen paikka on edes olemassa.

Siis onko tuo joku joka on kaikilla automaattisesti? Minkä vuoden juttu tämä on?

Mene takaisin nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika idiootti työnantaja, jos jostain koulukaverit comista etsii tietoa rekryttävistä. En menis sellaiselle töihin.

Vierailija
24/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tunnuksiani tuonne muista. En myöskään usko, että kukaan minulle nykyisin merkityksellinen ihminen käy tietojani tuolta katsomassa. Jos joku käy, oletan hänellä olevan sen verran älyä, että ymmärtää tietojen olevan päivitysajankohdalta, ei nykyhetkestä (toki joillain voi tilanne olla yhä sama kuin 10v sitten). Työnantajat tuolla tuskin käyvät, sillä a) harva tietää mitä peruskoulua työntekijä kävi, b) aikoja sitten suurimmalta osalta unohtunut sivusto ei ole millään tasolla olennainen lähde c) edellisen takia suurin osa työnantajistakaan ei tuon sivun olemassaoloa muista

Vierailija
25/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kattella vanhoja luokkakuvia sieltä yläasteelta joskus kasarilta. Ihana tyyli! :D

Vierailija
26/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ei ole olemassa enää sähköpostia, jolla sinne kirjauduin aikoinaan. En siis muista tunnuksia, enkä ole jaksanut nähdä enempää vaivaa.