Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsella velvollisuus soittaa vanhemmilleen kasvatuskeskustelun jälkeen? Minkälaiseen lakiin ja asetukseen lapsen kotiinsoittovelvollisuus perustuu?

Vierailija
22.11.2016 |

Onko kotiinsoittovelvollisuus oikeasti laissa säädetty lapsen velvollisuus?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tässä puhutaan ja mikä kasvatuskeskustelu? Millon tälläsiä käydään ja miksi? Ilman vanhempia? Mikä tää juttu on? Mulla lapset alle 9v ja ainoot kasvatuskeskustelut on ollu päiväkodissa ja siellä oli vanhemmat mukana. Koulussa taas käytiin kolmikantakeskustelu missä siis vanhemmat mukana. Miksi jossain käydään lapsesta kasvatuksellisia keskusteluja ilman vanhempaa? Mullehan mun lapsen kasvatusasiat kuuluu jos kenelle.

Vierailija
22/24 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tässä puhutaan ja mikä kasvatuskeskustelu? Millon tälläsiä käydään ja miksi? Ilman vanhempia? Mikä tää juttu on? Mulla lapset alle 9v ja ainoot kasvatuskeskustelut on ollu päiväkodissa ja siellä oli vanhemmat mukana. Koulussa taas käytiin kolmikantakeskustelu missä siis vanhemmat mukana. Miksi jossain käydään lapsesta kasvatuksellisia keskusteluja ilman vanhempaa? Mullehan mun lapsen kasvatusasiat kuuluu jos kenelle.[/quote

Kasvatuskeskustelu on kurinpitotoimi = lapsesi rikkoo koulun sääntöjä, käyttäytyy muuten huonosti jne.

Yleensä asiasta on jo huomautettu, mutta lapsi jatkaa käytöstään siitä huolimatta. Pidetään siis kasvatuskeskustelu ja siitä ilmoitetaan jälkikäteen huoltajalle. Ns. kansankielellä kyseessä siis opettajan pitämä puhuttelu, joka pidetään saman tien ja kirjataan Wilman kurinpitotoimiin. Toivottavaa tietenkin on, että se huoltaja sitten vielä keskustelee sen lapsensa kanssa. Jos näistä lievemmistä toimenpiteistä ei ole apua, vaan lapsesi edelleen törttöilee, niin silloin saat varmasti kutsun koululle keskustelemaan.

Opettajat kasvattavat niitä lapsosia koko päivän kaiken muun ohella, voit toki mennä seuraamaan koulupäiviä jos haluat. Sanavaltaa ei sinulla koulupäivien arkeen koulupäivän aikana ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tässä puhutaan ja mikä kasvatuskeskustelu? Millon tälläsiä käydään ja miksi? Ilman vanhempia? Mikä tää juttu on? Mulla lapset alle 9v ja ainoot kasvatuskeskustelut on ollu päiväkodissa ja siellä oli vanhemmat mukana. Koulussa taas käytiin kolmikantakeskustelu missä siis vanhemmat mukana. Miksi jossain käydään lapsesta kasvatuksellisia keskusteluja ilman vanhempaa? Mullehan mun lapsen kasvatusasiat kuuluu jos kenelle.[/quote

Kasvatuskeskustelu on kurinpitotoimi = lapsesi rikkoo koulun sääntöjä, käyttäytyy muuten huonosti jne.

Yleensä asiasta on jo huomautettu, mutta lapsi jatkaa käytöstään siitä huolimatta. Pidetään siis kasvatuskeskustelu ja siitä ilmoitetaan jälkikäteen huoltajalle. Ns. kansankielellä kyseessä siis opettajan pitämä puhuttelu, joka pidetään saman tien ja kirjataan Wilman kurinpitotoimiin. Toivottavaa tietenkin on, että se huoltaja sitten vielä keskustelee sen lapsensa kanssa. Jos näistä lievemmistä toimenpiteistä ei ole apua, vaan lapsesi edelleen törttöilee, niin silloin saat varmasti kutsun koululle keskustelemaan.

Opettajat kasvattavat niitä lapsosia koko päivän kaiken muun ohella, voit toki mennä seuraamaan koulupäiviä jos haluat. Sanavaltaa ei sinulla koulupäivien arkeen koulupäivän aikana ole.

Niin... Ilmoitetaan jälkikäteen huoltajalle. Kommentin perusteella ilmoituksen tekee koulun henkilökunnan edustaja, ei oppilas. 

Sanavaltaa ei sinulla koulupäivien arkeen koulupäivän aikana ole=Ei liity kasvatuskeskusteluun.

Vierailija
24/24 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu voi tehdä huolenilmauksen lapsesta sosiaaliviranomaisille

Voivat toki jos on syytä, mutta ei virkamies saa tehdä kostotarkoituksessa turhia ilmoituksia. Puhelinsoitosta kieltäytyminen (silloin kun soittamiseen ei ole velvollisuutta) ei ole mikään lastensuojelullisia toimia vaativa vaaratilanne.

Lapsen haluttomuus soittaa vanhemmille voi kuitenkin kertoa lapsen ja vanhempien välisistä vuorovaikutusongelmista. Lapsi voi myös pelätä (miksi, käytetäänkö perheessä fyysistä kurinpitoa?) vanhempansa reaktiota. Epäily siitä, että lapsella ei kotioloissa ole kaikki hyvin, riittää lasun tekemiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi