Onko toi fitness jotenki kuihduttavaa???
Mä rupesin miettimään, kun oon katellut näitten fitness ihmisten kuvia, että onko toi "liikaurheilu" kuihduttavaa ja vanhentavaa? MIelestäni fitnessiä harrastavat (ne jotka tiedän) näyttävät naamasta vanhemmalta, kun mitä ne on. Kasvojen iho on jotenkin ikään katsoen tavallista ryppyisempi ja ohkaisempi. Esim Nanna Karalahtea oisin uskonut minimi 35-vuotiaaks, mutta on alle 30v. Mari Valosaari näyttää mielestäni lähes 40-vuotiaalta, mut on vaan vähän päälle 30v. Venla Savikujakin on paaaaljon vanhemman näköinen nyt, kun ennen kuin rupesi harrastamaan fitnesstä. Kait se ehkä johtuu siitä, että rasvaprosentti on niin alhaalla, että naamassa ei ole pahemmin rasvaa, ja jäljelle jää vain "löystynyt" ryppyisempi naama. Ootteko huomannu samaa?
Kommentit (12)
Niin, useinhan siinä rasvaprosentti vedetään tosi alas, jolloin rasvaa lähtee kropan lisäksi myös esimerkiksi kasvoista. Lopputuloksena voi olla kuivettunut kolho ilme, vaikka kroppa olisi tosi timmi.
Ja jos rasvaprosentit vetää todella pahasti vähiin niin myös hormonitoiminta häiriintyy, ja se vaikuttaa negtiivisesti esimeriksi hiuksiin ja ihoon.
En kyllä itse tohon rupeaisi!!! Säilytän mielummin nuorekkaat kasvot, kuin ylitreenatun "lihaskimppu" vartalon (jota en kyllä edes naisella pidä kauniina). Sen urheilun voi hoitaa myös fiksusti ja terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos rasvaprosentit vetää todella pahasti vähiin niin myös hormonitoiminta häiriintyy, ja se vaikuttaa negtiivisesti esimeriksi hiuksiin ja ihoon.
niin, ja esim. ohkaisempi tukkakin tekee vanhemman näköiseksi.
Jep, siltä vaikuttaa.
Usein olen katsonut jotain ennen ja jälkeen laihdutuksen -kuviakin ja jos aluksi ei ollut erityisen lihava, kasvot näyttivät usein paremmilta ennen-kuvassa, jälkimmäisessä kuihtuneemmilta ja vanhentuneilta.
Varmaan kuivuus, ja jos esim solariumissa käy, vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse tohon rupeaisi!!! Säilytän mielummin nuorekkaat kasvot, kuin ylitreenatun "lihaskimppu" vartalon (jota en kyllä edes naisella pidä kauniina). Sen urheilun voi hoitaa myös fiksusti ja terveellisesti.
Lol fitness ole lihaskimppua nähnytkään
Kisakunto tarkoittaa sitä, että kroppaa kuivatetaan ennen h-hetkeä. Silloin lihakset erottuvat paremmin ja jano on infernaalinen. Siksi ne näyttää niin kuivettuneilta, mutta hymyiltävä on, vaikka huulet liimaantuu yhteen.
Kun treenaa äärirajoilla naama irvessä ja on alhaisella rasvaprosentilla koko ajan, niin kyllähän se vanhentaa ihmisen kuin ihmisen todella nopeasti. Siihen kun lisätään vielä naisilla itseruskettavat,feikkiripset, huulitäytteet, tekotukka jne. niin yleisilme vanhenee vielä lisää.
Ylipäätänsä muutkin kuin fitnessurheilijat näyttävät kasvoistaan reippasti vanhemmalta kuin todellinen ikä on.
Kohtuus kaikessa.
Fitness on kyllä yksi hölmöimpiä lajeja mitä on, monet kisaaja naiset käyvät salilla 6-12 kertaa viikossa ja lihaksia ei silti näy missään. Ei oikein vakuuta niiden hormonibodarien ammattitaito jotka yleensä näitä naisia valmentaa.
Auringonottamisellakin on varmasti osuutta asiaan. Vaikka kisoissahan se rusketus tuleekin purkista luulen että nämä fitness-neitoset ottavat kaiken irti myös solariumista ja auringosta.
ehkä tää on ihan selvä asia, mut rupesin vaan miettimään.