Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!! Hyvin alkanut elämäntapamuutos ja nyt järkyttävä nälkä KOKO AJAN!

Vierailija
23.10.2016 |

Ensimmäiset pari viikkoa menivät kivasti ja muutokset oli helppo tehdä.
Nyt sitten viimeiset kolme päivää on ollut AIVAN JÄRJETÖN NÄLKÄ KOKO AJAN. Eilen meni niin pahaksi, että söin nälkääni pakastimen vierasvarajäätelön (onneksi ei ollut kuin puoli litraa), vauvan sosepurkkeja kolme(!), kaksi päivää vanhaa riisiä sellaisenaan...laskin että siinä missä syön päivässä yleensä noin 1700kcal, nyt kaloreita tuli vähintään 3000. :(

Tänään kokeilin syödä hieman tuhdimmin ja laitoin lounaaksi uuniseitiä ja perunalohkoja (pyöritelty öljyssä ja mausteissa). Tunnin olin tyytyväinen, sitten taas: NÄLKÄ. Kituuttelin 2,5 tuntia lounaasta juoden vihreää teetä, ja sitten oli pakko saada välipalaa. Söin jogurttia ja manteleita; hetken meni taas hyvin kunnes alkoi kuola valumaan kun näin ruoka-aiheisen mainoksen.

Mikä voi aiheuttaa tämmöistä, onko minulla joku parasiitti tms.? En imetä enää ja menkat tulevat normaalisti. Olen 30-vuotias ja ylipainoa on sellaiset 40kg.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän sietäminen on valitettavasti osa jokaista onnistunutta laiharia.

Vierailija
2/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tarpeeksi rasvaa ja proteiinia? Hiilarivoittoinen ruokavalio aiheuttaa ainakin mulla tuota huutavaa nälkää, karpimmalla linjalla olo on kylläinen koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laihduttaessa rasvan ja suolan puute sai aikaan sellaisen määrittelemättömän näläntunteen. Saatko molempia vähintään sen vähimmäissuosituksen mukaisen määrän? Lisäksi nuo mainitsemasi ruoat ovat kaikki melko hiilaripainotteisia, auttaisiko proteiinin lisääminen? (Ellet saa sitä jo tarpeeksi, mutta et tässä maininnut.)

Tasainen ruokailurytmi auttaa myös nälänhallinnassa. Jonkin verran nälkää pitää laihduttaessa sietääkin, tasaisella rytmillä ne nälän hetket saa ajoitettua aina aikaan ennen seuraavaa ateriaa, jolloin tietääkin jo, että milloin seuraavan kerran on ruoka-aika.

Vierailija
4/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni syön tarpeeksi ainakin proteiinia; kalaakin otin kaksi palaa ja yleensä syön lähes tuplat proteiinia mikä suositus on per ateria. En syö mysliä, puuroa tai leipää ollenkaan (en vaan välitä, eivät ole koskaan olleet osa säännöllistä ruokavaliotani) ja tänään syömäni perunat olivat ekat perunat varmaan noin kahteen viikkoon. Riisiä syön pari kertaa viikossa, pastaa harvemmin. Yleensä teen esim. uunikanaa ja kasviksia, samalla valmistuvat kivasti molemmat. Keittojakin olen syönyt, samoin wokkeja (lihaa + kasviksia). 

Tuota rasvaa jäin miettimään. Syön päivittäin manteleita ja seesaminsiemeniä jogurtin kanssa, käytän erilaisia kasviöljyjä ruoanlaitossa ym. mutta en sitten tiedä, tuleeko rasvaa kuitenkaan tarpeeksi..?

Ap

Vierailija
5/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennys aloitukseen: söin nuo riisit ym. ylimääräiset siis tavallisen ruoan PÄÄLLE! Ja riisi olisi pitänyt heittää jo pois, oli vaan jäänyt aterialta jääkaappiin...kaapeissa ei ole keksejä, sipsejä tms. mitä mutustella, joten hyökkäsin jätskin kimppuun (ja se oli tosiaan vierasvara, ainoa sellainen). 

Ap

Vierailija
6/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä hiilareita ja varsinkin sokeria. Syö 3-4 tunnin välein ja juo yli 2 litraa päivässä vettä.

Joka aterialla pitää olla proteiinit, rasvat, jonkin verran hiilareita ja PALJON kasviksia.

Suosittelen liittymään faceryhmään josta saa tukea ja neuvoja. Ja heitä kaikki vierasvarat menemään!

Millasta ruokaa siis syöt? Ja minkä verran liikut?

Vierailija
7/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunnetta joutuu vaan sietämään. Katsoin just jonkun dokkarin, jossa laihduttaminen vähensi lepokulutusta 500 kcal/vrk. Eli painon pudottaminen lisää tai edes sen pitäminen samana tulee olemaan äärimmäisen tuskallista tällä henkilöllä.

Vierailija
8/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin laihduttamisessa, säästämisessä, kuntoilussa,  kokeisiin lukemisessa ja missä tahansa henkisessä ja fyysisessä pitkäkestoisessa  voimainponnistuksessa on muistettava myös ns. lepopäivät, tauot, itsensä kiittäminen, pieni hemmottelu, ja laihduttamisessa se tarkoittaa sitä, että anna itsellesi vähän periksi vaikka kerran viikossa. Kyse on jaksamisesta. Ihminen ei   jaksa jatkuvasti puurtaa, jos ei välillä pidä hauskaa. Mieli tarvitsee sitä, aivot tarvitsevat sitä ja hermot tarvitsevat sitä. Sinulla on nyt ollut tuo lepopäivä (1 pv/2 viikkoa tai 1pv/1vk). Ole armollinen   itsellesi ja sano, että se itse asiassa kuuluukin tähän elämänmuutokseen ( en puhu laihduttamisesta). Huomenna sitten jaksat taas eteenpäin.

Vierailija
9/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen päivän ruoka voisi olla tämmöinen listaus:

Aamupala: En syö

Lounas: Proteiinia n.150-200g, reilusti kasviksia kypsinä sekä raakoina, öljyä (jos hiilaria, noin reilu desi)

Välipala: Omena ja pari mantelia

Päivällinen: Kuten lounas

Iltapala: Jogurttia manteleiden ja seesaminsiementen kanssa

En siis syö leipää, mehuja, keksejä, sipsejä, karkkia, piirakoita, nakkeja ym. OLLENKAAN. Juon vettä, vihreää makeuttamatonta teetä ilman maitoa, toisinaan kupillisen kaakaota illalla (alle 100kcal/kuppi, olen laskenut kalorit). 

Ap

Vierailija
10/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa kiertoa olet? Monella naisella ruokahalut lisääntyy kehon valmistautuessa kuukautisiin.

Vierailija
11/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jalkavamma, jonka vuoksi liikuntani rajoittuu kävelyyn. Käyn päivittäin noin kahden-kolmen kilsan vaunulenkillä vauvan kanssa, enempää en pysty kun jalka alkaa vihoittelemaan. Uimaan menisin, mutta paikkakuntani uimahalli on remontissa tällä hetkellä ja seuraava sijaitsee ihan liian kaukana. Olen etsinyt kuntopyörää, jonka painoraja riittäisi minullekin, ei ole vielä tullut vastaan (lääkäri sanoi että voisin kokeilla kevyttä pyöräilyä sillä, jos jalka sietäisi sen). 

Ap

Vierailija
12/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, olen nyt vähän yli ovulaation. 

Ap

Vierailija
13/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ruokien kokonaiskalorimäärä päivittäin on?

Vierailija
14/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, tähtään siihen 1700kcal per päivä. Joskus vähän ali, joskus vähän yli, mutta keskimäärin tuo. 

Lihoin alunperin suklaan mässyttämisellä, sitä ei ole kumma kyllä tehnyt vielä mieli? Voisiko tämä olla kropan vieroitusreaktio siihen tms., söin sitä oikeasti päivittäin aiemmin?

Ap

Vierailija
15/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Syö oikeita ruokia ja tarpeeksi. Siis ei mitään jäätelöä, jogurttia, vauvasosetta, vaan lihaa, kalaa, tai munia, kasviksia, öljyä.

Vierailija
16/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ala syömään aamupala, se on päivän TÄRKEIN ateria. Jos et tykkää puuroa, kokeilepa riisikakkuja, laita päälle paistettua kananmunaa tai kalkkunaleikettä.

Syö välipalalla enemmä, omena ja pari mantelia eivät täytä vatsaasi. Välipallallakin pitää olla rasvat, hiilarit, protsku. Itse syön esimerkiksi 15 pähkinää, 200g rahkapurkin, 1banaanin ja 100 g ananasta, ja nämä kaikki siis pelkällä välipalalla!

Vierailija
17/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun ruokavaliosi (se mitä yrität) sitten on muuttunut siitä, mitä se ennen oli?

Vierailija
18/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaksi viikkoa kerryttänyt itsellesi nälkävelkaa syömällä aivan liian vähän ja nyt makselet sitä.

Vierailija
19/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: en syö

No siellähän se vastaus tulikin

Vierailija
20/25 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen päivän ruoka voisi olla tämmöinen listaus:

Aamupala: En syö

Lounas: Proteiinia n.150-200g, reilusti kasviksia kypsinä sekä raakoina, öljyä (jos hiilaria, noin reilu desi)

Välipala: Omena ja pari mantelia

Päivällinen: Kuten lounas

Iltapala: Jogurttia manteleiden ja seesaminsiementen kanssa

En siis syö leipää, mehuja, keksejä, sipsejä, karkkia, piirakoita, nakkeja ym. OLLENKAAN. Juon vettä, vihreää makeuttamatonta teetä ilman maitoa, toisinaan kupillisen kaakaota illalla (alle 100kcal/kuppi, olen laskenut kalorit). 

Ap

Syöt todella vähän.

Jos sinulla on 40 kg ylipainoa, niin on aikamoinen muutos ruokavaliossa tapahtunut.

Sanon suoraan : sä et tule jaksamaan tuolla systeemillä, etkä onnistumaan.

Ensiksi sun pitää opetella syömään oikein. Viisi kertaa päivässä ja varsinkin se aamiainen. Kunnon täyttävä aamupala. Puuroa, munia, kasviksia ja hedelmiä.

Ihminen tarvitsee myös hiilihydraatteja. Ei niitten syömistä tarvitse lopettaa. Syöt lounaalla pari pientä perunaa tai 1.5 dl pastaa /riisiä.

Kun maha on täynnä oikeeta ruokaa, ei tule tuollaisia järkyttäviä nälkäkohtauksia milloin syö kaiken mitä käsiinsä saa.

Tsemppiä!