Typerimmät jutut, joilla yritetään olla edes vähän terveellisempiä?
mitkä ovat teidän mielestä sellasia tyhmiä asioita, joilla koitetaan tehdä jostain vähän terveellisempää? :D
Kommentit (245)
Kookosrasvan palvominen parhaana ja eniten terveellisenä rasvana. Kyllä minä mielummin käytän rasvoja jotka pysyvät nestemäisinä jääkapissa. Mielestäni kookosrasva on ok ulkoisesti käytettynä
Lounaaksi pelkkä kevytsalaatti ilman kastiketta tai öljyä. Sitten iltapäivällä vedetäänkin suklaata tai viineriä, kun on niin kamala nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut pitää hunajaa epäterveellisenä? Toki jos kaloreita tosi tarkkaan laskee tai hiilareita tarkkailee niin sitten, mutta muuten...
Minä ainakin laitan maustamattomaan jogurttiin sitä. Ja teehen.
Fruktoosin vuoksi. Sitäpaitsi, hunajassa olevat entsyymit ovat proteiineja. Proteiinit denaturoituvat yli 60 asteessa. Mikäli laitat hunajaa 98-asteiseen veteen, ei siitä jää jäljelle mitään muuta kuin fruktoosi.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin ylipainoinen lievästi alkkis mies kehui alkaneensa kuntoilla. Kotijumppaa tekikin ja hyvä vaan että teki, mutta joi palautusjuomaksi kaljaa. Tarkoitus oli vielä pudottaa painoa.
No, keskikaljassa on kuitenkin aika vähän kaloreita että mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Kookosrasvan palvominen parhaana ja eniten terveellisenä rasvana. Kyllä minä mielummin käytän rasvoja jotka pysyvät nestemäisinä jääkapissa. Mielestäni kookosrasva on ok ulkoisesti käytettynä
Tuskin kookosrasvaa kukaan hehkuttaa. Kookosöljy on sitten ihan eri juttu. Mikä rasva pysyy nestemäisenä jääkaapissa?
Ärsyttäviä on kaikki "fitnessversiot" joistakin herkuista. Keksitään esim sokeriton, rasvaton, kaloriton suklaakakku tai supermegaproteiinipitoisia lettuja yms. Tekee sitten kunnon suklaakakun eikä mitään muka sinne päin, mikä ei oikeesti oo ees kakkua nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kookosrasvaa kukaan hehkuttaa. Kookosöljy on sitten ihan eri juttu. Mikä rasva pysyy nestemäisenä jääkaapissa?
Hö, no esim flora juokseva paistorasva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hö, no esim flora juokseva paistorasva?
Ai niin tietysti, eipä tullut mieleen nämä keinorasvat :D
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa (tai toisaalta surettaa) laihduttajat, jotka päivällä näännyttävät itsensä nälkään syömällä jonkun salaatinlehden ja omenan. Sitten illalla on hillitön nälkä ja tyhjennetään jääkaappia kaksin käsin. Toinen samanlainen huvituksen aihe on ihmiset, jotka elävät maanantaista perjantaihin niiiiiin terveellisesti, mutta perjantai-illasta sunnuntai-iltaan mätetään ruokaa ja viinaa minkä keretään.
Minä syön näin ja paino pysyy kurissa ja jopa laihdun, kun ei viikonloppuna mene ihan överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku salaatinlehti leivän päälle. Näyttävän näköinen, mutta todella pieni määrä. Salaatilehti painaa jotain gramman, jos sitäkään ja päivässä pitäisi syödä kasviksi ainakin puoli kiloa.
Mä en laita sitä salaattia leipään sen takia että saisin kasviskiintön täyteen, vaan koska maistuu paremmalle jos on vähän tuoretta joukossa.
Ei se salaatinlehti oikein miltään maistu. Tuo on juuri sitä mitästä täällä puhutaan, hieman huvittava muka vähän terveellisempi vaihtoehto.
Maistuu kyllä ja tuo tekstuuria. Osaan syödä terveellisesti ilmankin sitä salaatinlehteä, mutta voileipä nyt vaan maistuu tylsältä jos siinä on vain joku levite. Muka terveellisempiä vaihtoehtoja tai muuta itsepetosta ruokavaliooni en tarvitse, koska se on jo terveellinen ja monipuolinen. Kumma tarve dissata toisten ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku salaatinlehti leivän päälle. Näyttävän näköinen, mutta todella pieni määrä. Salaatilehti painaa jotain gramman, jos sitäkään ja päivässä pitäisi syödä kasviksi ainakin puoli kiloa.
Mä en laita sitä salaattia leipään sen takia että saisin kasviskiintön täyteen, vaan koska maistuu paremmalle jos on vähän tuoretta joukossa.
Ei se salaatinlehti oikein miltään maistu. Tuo on juuri sitä mitästä täällä puhutaan, hieman huvittava muka vähän terveellisempi vaihtoehto.
Maistuu kyllä ja tuo tekstuuria. Osaan syödä terveellisesti ilmankin sitä salaatinlehteä, mutta voileipä nyt vaan maistuu tylsältä jos siinä on vain joku levite. Muka terveellisempiä vaihtoehtoja tai muuta itsepetosta ruokavaliooni en tarvitse, koska se on jo terveellinen ja monipuolinen. Kumma tarve dissata toisten ruokia.
Oletko koskaan kokeillut voita siihen leivän päälle? Ei maistu tylsälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kokeillut voita siihen leivän päälle? Ei maistu tylsälle.
Miksi minun pitäisi omaksua samanlainen tapa syödä voileipää kuin sinun, siksikö että sinulla on niin huono makuaisti ettet maista salaatinlehteä? En tykkää maitotuotteista, käytän levitteenä maapähkinää tai avokadoa. Noiden kanssa kun laittaa vielä kurkkua tai paprikaa ja sen dissaamasi salaatinlehden niin alkaa olla maukas välipala.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaton cola??
Varmaan sukua näille mainostetuille laktoosittomille (pala)juustoille.
Kevyt"majoneesi". Olin kerran subwayssa ja eräs todella ylipainoinen nainen otti todella epäterveelliset täytteet tyyliin metvurstia ja possua, mutta painotti, että pitää olla oikein sitä kevytmajoneesia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä itseasiassa otan Hese-ateriani yhteyteen light limun juuri sen takia, että sitten saan edes vähän vähemmän kaloreita. Se, että se on epäterveellistä schaipaa, ei tarkoita, että siitä kannattaisi tehdä pahempaa. Toisaalta en koskaan juo sokerikolaa, joten sekin on syyni dieettilimun valintaan.
Ps. Ja tiedän, että light kolakin on schaipaa. Näen sen vain vähemmän pahana kuin sokerilimun.
Mulla on raskausdiabetes ja jos joskus syön Hešessä, niin pakko ottaa zeroa, koska jonpelkkämhampurilainen ja muutama ranskalainen nostaa sokerit tappiin asti. Jos vielä vetäis huiviin sokerilimsaa, niin pitäis paastota varmaan kolme päivää, että aokerit olis taas mallillaan. Muutenkin kun kaikki syöminen on niin kortilla, niin herkuttelen sitten Pepsi maxilla.
Miksi syöt Hesessä koskaan, jos sinulla on raskausdiabetes? Raskaus kestää vain sen 9 kk, kai sen jaksaisi olla ilmankin?
Vierailija kirjoitti:
Eräs nainen ei saa käytettyä kasviksia, vaikka tietää, että pitäisi. Sanoo ottavansa sitten Subissa sämpylän väliin kaikki kasvikset, myös suolakurkun, vaikka inhoaa sitä. Että saa jostain niitä kasviksia...
Kyllä suolakurkku on kasvis. Ja erittäin vähäkalorinen, jos se on suolakurkku, eikä maustekurkku.
Vierailija kirjoitti:
Tullaan pikaruokalaan syömään, tilataan kunnon mättöateria ja kylkeen dieetticola.
Itse juon dieetticolaa, koska se on minusta paremman makuista kuin sokeripitoinen cola, vaikka tiedänkin, että sokeri on pienempi paha kuin keinotekoiset makeutusaineet. Mutta minä syön pikaruokapaikassa vain ehkä noin kerran kahdessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kevyt"majoneesi". Olin kerran subwayssa ja eräs todella ylipainoinen nainen otti todella epäterveelliset täytteet tyyliin metvurstia ja possua, mutta painotti, että pitää olla oikein sitä kevytmajoneesia.
Minä otan kevytmajoneesia koska haluan majoneesia enkä erota mausta kevyt- ja normitavaraa... Miksi siis ottaisin enemmän kaloreita jos voin ottaa vähemmän menettämättä makuelämystä?
Jotkut erottelee kananmunasta valkuaisen ja keltuaisen erilleen ja syövät vain valkuaiset. Kauhea vaiva, ja siihen keltuaiseen jää kuitenkin kananmunan terveellisimmät osat: vitamiinit, hyvät rasvat jne... Valkuaisessa ei ole muuta kuin proteiinia, sitä saa muualtakin!
Kaverin ylipainoinen lievästi alkkis mies kehui alkaneensa kuntoilla. Kotijumppaa tekikin ja hyvä vaan että teki, mutta joi palautusjuomaksi kaljaa. Tarkoitus oli vielä pudottaa painoa.