Typerimmät jutut, joilla yritetään olla edes vähän terveellisempiä?
mitkä ovat teidän mielestä sellasia tyhmiä asioita, joilla koitetaan tehdä jostain vähän terveellisempää? :D
Kommentit (245)
Sairaalloisen lihava ov kirjoitti:
Itse juon dieetticolaa, koska se on minusta paremman makuista kuin sokeripitoinen cola, vaikka tiedänkin, että sokeri on pienempi paha kuin keinotekoiset makeutusaineet.
Mistä tiedät, että se aspartaami on sinulle suurempi paha kuin monta sokeripalaa kerralla nautittuna? Minä tunnen useammankin runsaasti ylipainoisen ihmisen, jotka vetävät monta lasillista sokerisia limsoja päivässä, kun uskovat kuolevansa syöpään, jos saavat muutaman milligramman aspartaamia päivässä. Minua huvittaa tuo kovasti, kun tulevat taatusti kuolemaan sydän- ja verisuonitauteihin, diabetekseen tai aivoinfarktiin ennen kuin siihen syöpään, jonka yhteydestä aspartaamiin ei ole kummoisiakaan näyttöjä. Juu, mutta antakaa mennä vaan, omapa on uskomuksenne...
Vierailija kirjoitti:
Tullaan pikaruokalaan syömään, tilataan kunnon mättöateria ja kylkeen dieetticola.
Itse vaihdoin sokerittomaan colaan suojellakseni hampaita (hapan juoma ja sokeri on tosi huono yhdistelmä hampaiden kannalta) ja melko pian light-varsio alkoi maistua paremmalta kuin sokerinen. Joillakkn ehkä on syynä kaloreiden välttely, mutta ei varmastikaan läheskään kaikilla, joten lopettaisin naureskelun...
Jos juon limsaa niin todellakin valintani on aina light-versio. Sokeri on myrkkyä hampaille ja makeutusaineet ovat aivan kelvollisia nautittavaksi. Jos niistä haluaisi saada jotain ongelmia, määrien pitäisi olla valtavat.
Light-versioiden syöminen ja juominen ei myöskään itselläni ole lisännyt ruokahimoja tai muuta, mitä usein kuulee väitettävän.
Kuplavesi ja light-limukka ovat itselleni harvinaisia herkkuja ja sallin ne mielelläni, koska en juo koskaa alkoholia. Aika moni makeutusaineita lipittävä vetää alkoholia, joka on rehellisesti sanottuna myrkky ja jonka vaikutukset alkavat jo suussa ja kurkussa, kun se polttaa ja vaurioittaa soluja esim. nielaistessa. Jo ennen kuin se vaikuttaa aivoissa ja maksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaton cola??
Varmaan sukua näille mainostetuille laktoosittomille (pala)juustoille.
Tuttavaperheessä oli nähty paljon vaivaa kun olimme mennossa kyllään niin olivat etsineet laktoositonta appelsiinimehua ja jopa löytäneet lopulta sellaista Valion tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt"majoneesi". Olin kerran subwayssa ja eräs todella ylipainoinen nainen otti todella epäterveelliset täytteet tyyliin metvurstia ja possua, mutta painotti, että pitää olla oikein sitä kevytmajoneesia.
Minä otan kevytmajoneesia koska haluan majoneesia enkä erota mausta kevyt- ja normitavaraa... Miksi siis ottaisin enemmän kaloreita jos voin ottaa vähemmän menettämättä makuelämystä?
Juju noissa "kevyt tuotteissa" on siinä, että ne sisältää monin kerroin sokeria tavalliseen versioon verrattuna maistuakseen hyvältä... joten ei hyödytä ostaa moista moskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt"majoneesi". Olin kerran subwayssa ja eräs todella ylipainoinen nainen otti todella epäterveelliset täytteet tyyliin metvurstia ja possua, mutta painotti, että pitää olla oikein sitä kevytmajoneesia.
Minä otan kevytmajoneesia koska haluan majoneesia enkä erota mausta kevyt- ja normitavaraa... Miksi siis ottaisin enemmän kaloreita jos voin ottaa vähemmän menettämättä makuelämystä?
Juju noissa "kevyt tuotteissa" on siinä, että ne sisältää monin kerroin sokeria tavalliseen versioon verrattuna maistuakseen hyvältä... joten ei hyödytä ostaa moista moskaa
Sitkeässä on tämäkin uskomus.
Google löysi ensimmäisenä Danonen, kevytjogurtti 55 kcal/ 8,8 g hiilihydraattia, tavallinen 90 kcal, 13,2 g hiilihydraattia.
Jos limuja juo harvoin, ei lienee ongelma kumpaa juo.
Itse herkistyin pari vuotta sitten aspartaamille (fenylalaniin lähde tai jostain muusta syystä), joten voin silloin tällöin juoda lasillisen, mutta en viikottain.
Jostain syystä kehitän sokerilimuihin nopeasti himon, etenkin sokericokikseen, joten niitäkään ei voi juoda kuin satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kookosrasvan palvominen parhaana ja eniten terveellisenä rasvana. Kyllä minä mielummin käytän rasvoja jotka pysyvät nestemäisinä jääkapissa. Mielestäni kookosrasva on ok ulkoisesti käytettynä
Tuskin kookosrasvaa kukaan hehkuttaa. Kookosöljy on sitten ihan eri juttu. Mikä rasva pysyy nestemäisenä jääkaapissa?
Pellavansiemen-, seesaminsiemen-, auringonkukka- & rypsi/rapsiöljyt nyt ainakin.
Mulla on raskaana oleva tuttu joka vetää röökiä melkein askin päivässä ja saunakalja on ookoo. Kuitenkin pieni määrä aurajuustoa on hysteerisen kohtauksen paikka (olen RASKAANA!!) Ja vihreä tee on hengenvaarallista.
Monta sivua jankkausta tuosta kevytkolasta, antakaa jo olla. -.-
Vierailija kirjoitti:
Kevytjuusto. Mitä väliä alhaisemmalla rasvaprosentilla kun se ei maistu YHTÄÄN miltään ja on täysin käyttökelvotonta? Useimmat vielä laittavat sen mauttomuuden vuoksi monta siivua päällekkäin kun tavallisella juustolla selviäisi yhdellä.
Totta puhut. Ja jos päivässä syö esim 4-6 viipaletta juustoa, eipä ole paljoa eroa energian- tai rasvansaannin kannalta onko juusto 30- vai 5-prosenttista.
Muita rasvattomuudella markkinoituja hölmöjä tuotteita ovat rasvattomat rahkat ja raejuustot. Eivät ne rasvallisetkaan versiot paljoa rasvaa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitkeässä on tämäkin uskomus.
Google löysi ensimmäisenä Danonen, kevytjogurtti 55 kcal/ 8,8 g hiilihydraattia, tavallinen 90 kcal, 13,2 g hiilihydraattia.
En syö koskaan Danonea; syynä se, että koiramme, joka muuten syö ihan mitä vaan, ei suostu nuolemaan Danone -purkin kantta. Kaikki muut jugurtit ja muut ruuat menee mutta Danoneen ei koske.
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy
Mitä tahdot sanoa tällä yhden sanan viestillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevytjuusto. Mitä väliä alhaisemmalla rasvaprosentilla kun se ei maistu YHTÄÄN miltään ja on täysin käyttökelvotonta? Useimmat vielä laittavat sen mauttomuuden vuoksi monta siivua päällekkäin kun tavallisella juustolla selviäisi yhdellä.
Totta puhut. Ja jos päivässä syö esim 4-6 viipaletta juustoa, eipä ole paljoa eroa energian- tai rasvansaannin kannalta onko juusto 30- vai 5-prosenttista.
Muita rasvattomuudella markkinoituja hölmöjä tuotteita ovat rasvattomat rahkat ja raejuustot. Eivät ne rasvallisetkaan versiot paljoa rasvaa sisällä.
Muutenkin tuo rasvan pelkääminen on ihan hölmöä. Ihminen tarvitsee rasvaa, pitää vaan katsoa ettei mätä mitään transrasvoja ja että määrät on kohtuulliset.
Sairaalloisen lihava ov kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaan pikaruokalaan syömään, tilataan kunnon mättöateria ja kylkeen dieetticola.
Itse juon dieetticolaa, koska se on minusta paremman makuista kuin sokeripitoinen cola, vaikka tiedänkin, että sokeri on pienempi paha kuin keinotekoiset makeutusaineet. Mutta minä syön pikaruokapaikassa vain ehkä noin kerran kahdessa vuodessa.
Sokeri on pahempi kuin keinotekoiset makeutusaineet. Toki aina löytyy perusteet valita makoisampi vaihtoehto, jos haluaa, eikä sokerikaan kohtuudella käytettynä ketään tapa.
32-prosenttinen "teiniviina" 38+-prosenttisen Kossun tms sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka puolustelette light-limsoja ja keinomakeutettuja tuotteita:
Se on ihan sama, onko niissä vähemmän kaloreita ku normisokeroidussa vai ei. Keinomakeutusaineiden pahuus piilee siinä, että ne nostavat verensokeria jopa useita kertoja voimakkaammin, kuin perus valkaistu sokeri tai luonnonsokerit (esim.siirappi, hunaja, ruokosokeri...). Tämä verensokerin nousu saa aikaan sen lisähiilarien himon ja syömiskierteen. Se yksi annos keinomakeutettua tuotetta ei riitä ja kohta hotkitaan sokerihumalalaskuun lisää mättöä. Keinomakeutus siis pahentaa sokeririippuvuuttakin. Ja tunnetusti nämä verensokeriheilahtelut vaikuttavat kehon omaan insuliinintuotantoon ja sitä myötä lisää rasvan määrää ja nopeuttaa lihomista.
Eli ei TODELLAKAAN kannata käyttää keinomakeutettua paskaa korvikkeena "normi" sokerille. Menette vain ojasta allikkoon. Jos ette usko, niin netti ja youtube on pullollaan näitä tutkimuksia ja testejä.
Hassua. Olen vuosikaudet juonut light-kokista, enkä ole joutunut mihinkään "syömiskierteisiin". Ihan saman määrän syön silloin kun juon light-kokista kuin silloin kun en juo. Paino on koko aikuisikäni (nyt 32 v.) pysynyt samana (55kg/166cm), joten ei lihomistakaan havaittavissa.
Mies 28v kirjoitti:
Tunnen yhden 41-vuotiaan miehen joka lopetti 7 vuotta sitten lihan ja rasvan syönnin, kertomansa mukaan terveydellisistä syistä (se kuulemma nostaa painoa ja ja insuliinitasoa). No samalla hän kuitenkin nykyäänkin juo 4 kupillista kahvia päivässä ja laittaa jokaiseen kupilliseen 3-4 lusikallista sokeria, ja perustelee sitä sillä, että "hänen elimstönsä on muka tottunut käyttämään polttoaineenaan valkoista sokeria". Myös makeisia hän syö lähes joka päivä. Hän ei taida ymmärtää, että sokeri varastoituu kehoon samalla tavalla, kuin rasvakin.
Nyt hänellä on kertomansa mukaan alkanut ilmetä jonkisortin insuliiniresistenssiä elimistössä (ei mikään ihme sellaisella sokerinkäytöllä), mutta senkinhän pistää esim. voin syyksi, vaikka hän samalla myöntää, ettei hän ole sitä syönyt vuoden 2009 helmikuun jälkeen. Sanomattakin selvää,että hänen logiikkansa ontuu.
Jotku ihmiset voi erittäin hyvin vegaanisella hclf dieetillä ja on tosi fitissä kunnossa. Esim youtubessa on lukuisia tän dieetin/elämäntavan puolesta puhujia. Jotenki suomalaiset tulee taas niin jälkijunassa kun vieläki nii monet pelkää hiilareita.
Raakakakut, jos aikoo syödä jotain epäterveellistä niin kannattaisi valita kakku joka edes maistuu hyvältä.