Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entisen ystävän äiti kuoli.

Vierailija
07.10.2016 |

Lähetänkö osanottoni? Ystävyytemme hiipui ehkä noin kaksi vuotta sitten...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyytenne ei hiipunut, vaikka niin haluaisit ehkä ajatella, vaan sinä yksipuolisesti hylkäsit ystäväsi. Jos siis et oikeasti halua luoda ystävääsi uudestaan yhteyttä ja olla hänelle tukena, älä lähetä osanottoa - pahimmillaan se vain muistuttaa hylätyksi tulemisen kivusta, parhaimmillaankin näyttää tekopyhältä.

Vierailija
22/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän haluaisi osanoton paskalta ystävältä? Jätä hänet rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko entinen ystävä ottaa osanottoni loukkaavana? Luulen että hän loukkaantui kun en ole enää kutsunut häntä illanviettoihini...

Ap

Illanviettoihini? Mikä Hyacinth Bucket sä oikein olet? Eikö mahtunut candlelight supperille kun piti tehdä tilaa uudelle kirkkoherralle?

Heh juu ei. Ihan kaveriporukan keskeisiä tavallisia illanviettoja. Tuo entinen ystävä oli ikään kuin "ylimääräinen" siinä porukassa. Me muut olimme tunteneet toisemme kauemmin ja olimme keskenämme läheisempiä. Hän sitten lopulta ehkä siksi jäi porukasta, luulen että hän loukkaantui siitä, en tiedä.

Ap

Hän ei jäänyt porukasta - hänet jätettiin pois porukasta, jos et enää lähettänyt hänelle kutsuja (paitsi joskus myöhemmin). Valinta ei ollut hänen, ja siksi ei ole mikään ihme, jos tämä on häntä loukannut.

Vierailija
24/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosiaan kutsuin hänet kerran vielä juhliini, mutta itse ei tullut...

Ap

Vierailija
25/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi. Jos kasvotusten näkee, niin sitten pitäisi puheen elämän kurjuudesta ja ponnekkaasti suitsisin jatkamaan vaikeuksista huolimatta eteenpäin. Luikauttaisin vielä kliseen perään: aika parantaa haavat.

Vierailija
26/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kuoli just ja en todellakaan haluaisi osanottoja ihmisiltä, joiden kanssa en ole enää tekemisissä. Kommentoiminen julkiseen facepäivitykseen asiasta tosin olisi ok, mutta itse en ainakaan kertonut facessa äitini kuolemasta. Sana on toki kiertänyt pitkin kylää. Mistä ap sait tietää, että kaverisi äiti on kuollut?

Vierailija
27/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kuolemasta erään yhteisen ystävämme kautta. Entinen ystäväni ei ole tehnyt asiasta mitään päivitystä. En näe itseäni minään paholaisena mutta ehkä sitten jätän osanotot kokonaan.

Ap

Vierailija
28/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko entinen ystävä ottaa osanottoni loukkaavana? Luulen että hän loukkaantui kun en ole enää kutsunut häntä illanviettoihini...

Ap

Illanviettoihini? Mikä Hyacinth Bucket sä oikein olet? Eikö mahtunut candlelight supperille kun piti tehdä tilaa uudelle kirkkoherralle?

Heh juu ei. Ihan kaveriporukan keskeisiä tavallisia illanviettoja. Tuo entinen ystävä oli ikään kuin "ylimääräinen" siinä porukassa. Me muut olimme tunteneet toisemme kauemmin ja olimme keskenämme läheisempiä. Hän sitten lopulta ehkä siksi jäi porukasta, luulen että hän loukkaantui siitä, en tiedä.

Ap

Miksi esiinnyt sinä toisena kaverina? Sinut on siis jätetty porukan ulkopuolelle ja kirjoittelemalla toisen persoonan "nimissä" pyrit herättämään keskustelua. Trollihan sinä olet.

Vierailija
29/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joku kysyi tuota, että jos hän hakisi minulta tukea suruunsa, niin en kaipaa mitään sellaista, en usko että hänkään, mutta eikö ole normaalia, että vanhatkin ystävät lähettävät tukeaan?

Ap

Ei kuulosta ihan normaalilta...

Olette face-kavereita, mutta et halua kuitenkaan olla hänen ystävänsä, niin miksi ihmeessä haluat sitten tukea häntä.

Älä lähetä mitään. Kuulostaa tekopyhältä, kun lähetetään jollekin osanotto läheiseisen poismenon johdosta, siihen liittyy kauniit ajatukset ja aito myötätunto. Sitähän sinulla ei ole, etkä ole vilpittömin mielin liikkeellä.

Vierailija
30/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin kuolemasta erään yhteisen ystävämme kautta. Entinen ystäväni ei ole tehnyt asiasta mitään päivitystä. En näe itseäni minään paholaisena mutta ehkä sitten jätän osanotot kokonaan.

Ap

Kukaan ei ole sanonut, että olisit joku paholainen. Mutta kyllä, olet kohdellut "entistä ystävääsi" aika kurjasti, ja se sinun kannattaisi kyllä tunnustaa.

Vierailija
31/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli en ole. Olen aidosti pahoillani kuolemasta ja tunsin aikoinaan myös tuota äitiä jonkun verran, siksikin tekisi mieli jotenkin konkreettisesti ottaa osaa. Kuolema tuli yllätyksenä ja tuntuu pahalta ystävän puolesta. Yritin vain olla realisti, en tahdo loukata ketään enempää, tiedän etten ollut mikään maailman fiksuin hänen suhteensa aikoinaan, olin vähän nuori ja yksinkertainen. Päätin nyt etten ota häneen yhteyttä, en halua ottaa mitään riskejä. Sanon osanottoni jos tapaan hänet jossakin.

Ap

Vierailija
32/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei porukan ulkopuolelle jättäjä mieti oikeasti tällaisia, koska häntä ei kiinnosta eikä hän toisaalta edes tajua tehneensä mitään väärää. Joten keksitty juttu. Sorry, mutta niin se vain on. Sillä dissatulla toki on aikaa vatvoa näitä aamusta iltaan, mutta se ei ketään kiinnosta.

Vierailija
33/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli en ole. Olen aidosti pahoillani kuolemasta ja tunsin aikoinaan myös tuota äitiä jonkun verran, siksikin tekisi mieli jotenkin konkreettisesti ottaa osaa. Kuolema tuli yllätyksenä ja tuntuu pahalta ystävän puolesta. Yritin vain olla realisti, en tahdo loukata ketään enempää, tiedän etten ollut mikään maailman fiksuin hänen suhteensa aikoinaan, olin vähän nuori ja yksinkertainen. Päätin nyt etten ota häneen yhteyttä, en halua ottaa mitään riskejä. Sanon osanottoni jos tapaan hänet jossakin.

Ap

Tulihan se sieltä! Et ole vilpittömin mielin liikkeelle, vaan haluat toiminnallasi hiukan itsellesi palsamia, kun omatunto kolkuttaa, kun kohtelit ystävääsi huonosti.

Osanottosi kuulostaa tuossa tilanteessa tekopyhältä, se ei ole aito ja vilpitön.

Vierailija
34/34 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanha ystäväni laittoi osanottoviestin kun oma äitini kuoli, se tuntui täysin tekipyhältä. Hän oli tosin paljon kamalampi minulle kuin sinä tälle ystävällesi. En itse laittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi