Koulun tilaamassa bussissa n. 70 oppilasta joutui seisomaan
Onko mielestänne ok, että koulu tilasi vain yhden bussin 120 ihmiselle, jonka takia n. 70 oppilasta seisoi koko 30km matkan?
Kommentit (32)
Kertoiko lapsesi, että seisomaan joutuneita oli 70? Oliko hän itse laskenut vai mistä tiesi tarkan luvun?
Vierailija kirjoitti:
Kertoiko lapsesi, että seisomaan joutuneita oli 70? Oliko hän itse laskenut vai mistä tiesi tarkan luvun?
Eiköhän se lapsi osannut laskea että "yksi bussi".
Minä seison usein Helsingin paikallisbussissa, kun matkaan töihin ruuhka-aikana. Tosin työmatkani on vain 14 km, ja olen ammatiltani opettaja. Ikää 51 vuotta.
Koulu varmaankin tilasi tarpeeksi busseja mutta eivät taaskaan tulleet luvatusti paikalle. Jos oli lähdettävä, oli mentävä sillä mikä tuli. Tosin meidän koulussamme - jossa säännöllisesti tilausbussit tekevät ohareita - soitetaan nykyisin vielä edellisenä päivänä ja vielä samana aamunakin ja varmistetaan bussin saapuminen. Jos bussi ei tule, soitetaan tuhannen kiukussa ja sitten bussi tulee tunnin myöhässä, mutta saadaan ainakin hintaan alennusta.
Normaalissa bussissa on noin 50 istumapaikkaa. Aika jännänkokoinen teillä porvoolaisilla se bussi, mihin mahtuu seisomaankin vielä se 70 matkustajaa.
No kun kyseessä oli normaali bussi niin eihän siellä ole istumapaikkoja enempää kuin 50-60. Matkustajien lukumäärä puolestaan on tiedossa varmasti mm. rehtorilta.
Hulmautan myös, että kysseessä ei ollut paikallisbussi, vaan matkaa tehtiin ihan maanteillä.
En usko tuohon lukuun, lapsesi on voinut "hieman" suurennella. Mutta asia sinänsä on minulle ok. Lapsia ei pidä hemmotella piloille.
Vierailija kirjoitti:
30 km matka eli korkeintaan puoli tuntia? :D
Kyllä, mutta ei siitä kovin nättiä jälkeä tule 80km tuntivauhdilla, kun mennään ojaan. Varsinkin, jos noin moni seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 km matka eli korkeintaan puoli tuntia? :D
Kyllä, mutta ei siitä kovin nättiä jälkeä tule 80km tuntivauhdilla, kun mennään ojaan. Varsinkin, jos noin moni seisoo.
Jos bussissa seisoo 70 ihmistä, niin onhan ne nyt jo sitten niin tiiviisti sinne sullottu, ettei ne mahdu edes kaatumaan... Olen itse seisonut usein koulubussissa enkä millään usko, että bussiin mahtuisi seisomaan noin monta ihmistä. Tai että koulun henkilökunta olisi suostunut moiseen järjestelyyn...
En väittäisi, että lapsi valehteli. Mutta kuinka pitkälle hän osaa laskea?
On sitä ennenkin sattunut. Taisi olla 1970-lukua, kun poliisi pysäytti koulubussin ja koputteli ovella. Kuski ei ovea avannut vaan viittoi ikkunan luo ja totesi "näettehän te itsekin, että ei tänne enää sovi." Aivan varmasti oli kymmeniä seisomapaikoilla.
No jostainhan pitää säästää