Miksi YLE uutisoi harhaanjohtavasti naisen seksuaalisuudesta?!
Ei varmasti joka toinen nainen saa orgasmia pelkällä yhdyntäliikkeellä ainakaan joka kerta, kuten http://yle.fi/uutiset/3-9205858 antaa ymmärtää. Osa vastanneista on varmasti ymmärtänyt kysymyksen niin, että saako orgasmin seksin aikana, johon kuuluu yhdynnän lisäksi suurempaakin stimulaatiota klitorikselle.
Tuollainen uutisointi antaa ymmärtää, että on väärin edellyttää mieheltä suoraa stimulointia klitoeikselle tai itse stimuloida sitä yhdynnän aikana orgasmin saamiseksi ja että "kunnon" nainen saa orgasmin ilman että miehen tarvitsee vaivautua seksissä mihinkään muuhun kuin yhdyntään. Vituttaa tämä yhdyntäkeskeisyys vielä vuonna 2016! Seksi ei ole yhtä kuin yhdyntä ja pelkkä yhdyntä on aika helvetin huonoa seksiä ja kyllästyttävää pidemmän päälle myös miehille, ainakin jos pitkäaikainen kumppani kyseessä.
Kommentit (59)
Mutta kuka opettaisi naisille sen että vaikka mies saa orgasmin se ei tarkoita että seksi oli automaattisesti miehestä hyvää? Sen orgasmin kun saa ihan runkkaamallakin, ei oikein seksi innosta sellaisen naisen kanssa joka vain makailee lahnana sängyssä ja odottaa että mies yksikseen tyydyttää sekä naisen että itsensä.
Tässä on hyvä seksuaaliterapeutin vastaus aiheesta:
http://www.iltasanomat.fi/kysy-seksista/art-2000000779091.html
Orgasmi yhdynnässä tarkoittaa siis myös sitä, että mies hieroo yhdynnän aikana, kuten meillä 90% kerroista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muun muassa tällaisen uutisoinnin, miehet luulevat joko naisessa tai itsessään olevan jotakin vikaa, jos tämä ei tule yhdynnässä. Poikaystäväni mukaanlukien.
En ole koskaan saanut emätinorgasmia ja tämä on minulle täysin ok, mutta hän ei tunnu sitä ymmärtävän. Seksimme on ihanaa, ja olen vannottanut poikaystävälle monta kertaa nauttivani siitä, vaikken yhdynnässä orgasmia saakaan - se vaatii aina klitorisstimulaatiota. En usko, että hän vieläkään täysin uskoo minua. Kun ensi kerran kerroin hänelle tästä, hän sanoi olevansa yllättynyt siitä, kuinka paljon naisen orgasmi oikeasti "vaatii" median antamaan kuvaan verrattuna. Olen siis hänen ensimmäinen vakava seksikumppaninsa.
Älä ole niin vakava niin kyllä se emätinorkkukin alkaa onnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt papattamasta klittastasi siitä. Ei tämä ole niin vakavaa.
Onpas, ihan VITUN vakava asia. Veikkaan että aika monta perhettä on hajonnut siksi, ettei mies ole ollut tarpeeksi kiinnostunut naisen klitoriksesta. Ap
Jos nainen vaatii, että minun pitää kiinnostua klitastaan, niin joutaa mennäkin. Ei kiinnosta seksiorientoitunut nainen.
Kuulostat kamalalta tyypiltä, trollailit tai et.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2505365/usein_kysyttyja_kysymyksia_seksi…
http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/naisten_seksuaalihairiot/orgasmi…
Onko omituista tai jotekin poikkeavaa ettei nainen saa orgasmia yhdynnässä? Suurin osa naisista ei saa orgasmia yhdyntäliikkeiden avulla vaan tarvitsee klitoriksen koskettelua. Asiaa on tutkittu useasti ja lopputuloksena on yleensä että vain noin neljäsosa (25%) kaikista naisista saa orgasmin pelkän yhdynnän avulla ilman samanaikaista klitoriksen sormetusta tai muuta kiihoittamista. Ehdottomasti suurin osa naisista eli 75% tarvitsee muuta stimulointia.
kyllä sne voi saada jos on tarpeeksi iso ;) pikkuvehje ei tunnu, vaikka paikat on hyvin tiukat.sori vaan.eli syyttäkää miehen varustusta.
Vierailija kirjoitti:
kyllä sne voi saada jos on tarpeeksi iso ;) pikkuvehje ei tunnu, vaikka paikat on hyvin tiukat.sori vaan.eli syyttäkää miehen varustusta.
Ja höpöt. Tuossahan juuri kerrottiin että tutkimuksen perusteella vain yksi nainen neljästä saa orkun pelkästä yhdynnästä. Olisko sulla väitteellesi muutakin perustelua kuin halu provoilla? Linkkiä tutkimukseen esimerkiksi?
Jost joo, niin mä vähän arvelinkin.
Minä saan ja en ymmärrä, miksi taitoa ei saisi opettaa muillekin naisille?
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Sen saa omilla lihaksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään järkeä saada orgasmia pelkällä klitoriksella silloin kun olen miehen kanssa, sehän on sama kuin masturboisi. Miehet kuitenkin vaativat klitorisorgasmin ennen kun niillä seisoo kunnolla, minun mielestä se on kohtuuton vaatimus.
Anteeksi, mitä??!
Tarkoitan että miehiä kiihottaa katsoa kun nainen saa orgasmin, ja käytännössä sen pitää olla klitorisorgasmi, koska mies ei anna munaa sisään ennen tätä näytöstä. Minun mielestä pelkkä klitorisorgasmi on samanlainen kuin masturboidessa niin että ei paljon kiinnostaisi siinä vaiheessa kun on elävän miehen saanut sänkyynsä.
Tirsk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Precis, kiitos kun nostit asian esille.
Itselläni tökkäsi silmään myös tämä: "Hieman yllättäen orgasmikoulun tavoitteena on vapauttaa naiset pakonomaisesta orgasmin jahtaamisesta."
Eli taas annetaan ymmärtää, että kyllähän nyt naiset voivat nauttia seksistä ilman orgasmiakin. Kuinkahan moni mies suostuisi harrastamaan seksiä monta kertaa viikossa niin, että jäisi ilman orgasmia?
Kovin hitaasti tuntuu muutos tapahtuvan pois yhdyntäkeskeisyydestä ja siitä, että orgasmi on naisen näkökulmasta ihan yhtä tärkeä kuin miehenkin, jos halutaan että parisuhteessa on seksiä.
Kyllä. Ja juuri yhdyntäkeskeisyydestä luopuminen olisi avain naisten halukkuuden lisääntymiseen ja parempaan seksiin. Naisten orgasmikoulussa voisi vaikka olla aiheena se, ettei miestä saa päästää panemaan ennen kuin on hieronut tai nuollut naiselle orgasmin, tai koulu miehille, etteivät päästä itseään laukeamaan ennen kuin nainen on saanut vähintään yhden orgasmin jollain - millä tahansa - menetelmällä. Ap
Tuota.. miksi sinä määrittelet kaikki naiset samanlaiseksi kuin itse olet? Minä en haluaisi tuollaista, mulle se yhdyntä on tärkein asia. Sulle ei. Molemmat ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Precis, kiitos kun nostit asian esille.
Itselläni tökkäsi silmään myös tämä: "Hieman yllättäen orgasmikoulun tavoitteena on vapauttaa naiset pakonomaisesta orgasmin jahtaamisesta."
Eli taas annetaan ymmärtää, että kyllähän nyt naiset voivat nauttia seksistä ilman orgasmiakin. Kuinkahan moni mies suostuisi harrastamaan seksiä monta kertaa viikossa niin, että jäisi ilman orgasmia?
Kovin hitaasti tuntuu muutos tapahtuvan pois yhdyntäkeskeisyydestä ja siitä, että orgasmi on naisen näkökulmasta ihan yhtä tärkeä kuin miehenkin, jos halutaan että parisuhteessa on seksiä.
Kyllä. Ja juuri yhdyntäkeskeisyydestä luopuminen olisi avain naisten halukkuuden lisääntymiseen ja parempaan seksiin. Naisten orgasmikoulussa voisi vaikka olla aiheena se, ettei miestä saa päästää panemaan ennen kuin on hieronut tai nuollut naiselle orgasmin, tai koulu miehille, etteivät päästä itseään laukeamaan ennen kuin nainen on saanut vähintään yhden orgasmin jollain - millä tahansa - menetelmällä. Ap
Tuota.. miksi sinä määrittelet kaikki naiset samanlaiseksi kuin itse olet? Minä en haluaisi tuollaista, mulle se yhdyntä on tärkein asia. Sulle ei. Molemmat ok.
En määrittele. Eikä seksissä ole minulle mitään yhtä tärkeintä asiaa, jonka saatuani voisin luopua kaikesta muusta. Mitä enemmän eri aktiviteetteja seksiin sisältyy, sen parempi. Joskus tehdään niinkin että masturboin miehen nähden itselleni orkun, jonka jälkeen mies panee. Ap
Huoh, on myös meitä naisia joille se yhdyntä todellakin on sitä parasta seksiä enkä todellakaan haluaisi että mies tekisi muuta kuin esileikki+yhdyntä. Yhdyntäliikkeet ovat todella nautinnollisen tuntuisia vaikka ei saisikaan orgasmia yhdynnässä. Itse en saa, mutta nautin silti todella yhdynnästä. Suuseksi tai klitoriksen sormetus ei todellakaan ole mitään verrattuna kunnon yhdyntään. Mitä ihmeen vikaa on yhdyntäkeskeisyydessä? Jos sinä et siitä pidä, niin puhu miehesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka ei halua hieroa ja/tai nuolla naiselleen orkkua, ei ansaitse yhdyntään pääsyä. Ap
Mutta kun minä naisena en nauti siitä että minua nuollaan/hierotaan vaan haluan yhdynnän! Pitääkö minun suostua jonkinlaisen tasa-arvo aatteen takia epämieluisaan seksiin vai voinko vain olla miehen kanssa yhdynnässä ja nauttia pelkästään siitä, kun se on minulle se juttu??
Siis olenko mä jotenkin erilainen kun te muut? Minä saan AINA orgasmin yhdynnässä, ja ilman mitään lirputtelua tai sormetusta ja olen luullut että niin saa suurinosa naisista myös.
Ei mua kyllä nappaisi paljoa seksiä harrastaa, jos en orgasmia saisi, sehän siinä se idea ja päämäärä on. Siis nauttiiko joku oikeasti seksistä ilman orkkua? Tai viitsiikö joku harrastaa seksiä, kun tietää, ettei kuitenkaan saa. Ja mahtaa miestäkin harmittaa kun täytyy kaikkia sirkustemppuja tehdä että nainen saa. Anteeksi, luulin että Olin tavallinen.
Lääketieteellinen lähde väitteillesi?