Miksi YLE uutisoi harhaanjohtavasti naisen seksuaalisuudesta?!
Ei varmasti joka toinen nainen saa orgasmia pelkällä yhdyntäliikkeellä ainakaan joka kerta, kuten http://yle.fi/uutiset/3-9205858 antaa ymmärtää. Osa vastanneista on varmasti ymmärtänyt kysymyksen niin, että saako orgasmin seksin aikana, johon kuuluu yhdynnän lisäksi suurempaakin stimulaatiota klitorikselle.
Tuollainen uutisointi antaa ymmärtää, että on väärin edellyttää mieheltä suoraa stimulointia klitoeikselle tai itse stimuloida sitä yhdynnän aikana orgasmin saamiseksi ja että "kunnon" nainen saa orgasmin ilman että miehen tarvitsee vaivautua seksissä mihinkään muuhun kuin yhdyntään. Vituttaa tämä yhdyntäkeskeisyys vielä vuonna 2016! Seksi ei ole yhtä kuin yhdyntä ja pelkkä yhdyntä on aika helvetin huonoa seksiä ja kyllästyttävää pidemmän päälle myös miehille, ainakin jos pitkäaikainen kumppani kyseessä.
Kommentit (59)
Ulkomaalainen seksuaaliterapeutti tai vastaava oli tehnyt listauksen, missä oli naisten tavat saada orgasmeja yksin ja se tietenkin vaikuttaa myös seksissä. Siinä taisi olla lähemmäs kymmenen tapaa ja ne kai riippuvat anatomiasta. Osa ei saa klitorista hieromalla vaan muilla keinoilla, vaikka sitäkin pidetään jonakin oikeana tapana ja totuutena.
En näe mitään järkeä saada orgasmia pelkällä klitoriksella silloin kun olen miehen kanssa, sehän on sama kuin masturboisi. Miehet kuitenkin vaativat klitorisorgasmin ennen kun niillä seisoo kunnolla, minun mielestä se on kohtuuton vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään järkeä saada orgasmia pelkällä klitoriksella silloin kun olen miehen kanssa, sehän on sama kuin masturboisi. Miehet kuitenkin vaativat klitorisorgasmin ennen kun niillä seisoo kunnolla, minun mielestä se on kohtuuton vaatimus.
Anteeksi, mitä??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mitä??!
Tarkoitan että miehiä kiihottaa katsoa kun nainen saa orgasmin, ja käytännössä sen pitää olla klitorisorgasmi, koska mies ei anna munaa sisään ennen tätä näytöstä. Minun mielestä pelkkä klitorisorgasmi on samanlainen kuin masturboidessa niin että ei paljon kiinnostaisi siinä vaiheessa kun on elävän miehen saanut sänkyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mitä??!
Tarkoitan että miehiä kiihottaa katsoa kun nainen saa orgasmin, ja käytännössä sen pitää olla klitorisorgasmi, koska mies ei anna munaa sisään ennen tätä näytöstä. Minun mielestä pelkkä klitorisorgasmi on samanlainen kuin masturboidessa niin että ei paljon kiinnostaisi siinä vaiheessa kun on elävän miehen saanut sänkyynsä.
Ai. No tuo kertoo kyllä vain niistä miehistä, joiden kanssa sinä olet ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mitä??!
Ai. No tuo kertoo kyllä vain niistä miehistä, joiden kanssa sinä olet ollut.
Mitä se kertoo niistä miehistä?
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus, että aniharva nuori nainen saa orgasmia yhdynnässä ja läheskään kaikki eivät edes klitoriksen hyväilystä. Iän mukana orgasmin saaminen helpottuu, miksi siitä ei puhuta missään? Naisen seksuaalisuus paranee iän myötä ja monilla myös lapsen saaminen vaikuttaa asiaan. Klitoriksen koko kasvaa kymmeniä prosentteja 20-30 vuodessa ja nimenomaan sisäänpäin, joten se saa helpommin ärsytystä yhdynnässä ja näin orgasmin saaminen helpottuu huomattavasti. RAskauden aikana taas kasvaa uusia hermoyhteyksiä alapäähän, joten se herkistyy huomattavasti ja kiihottuminen ja laukeaminen helpottuu. Hiljaa hyvä tulee!
Tää on niin totta! Nuorena mun oli vaikea saada minkäänlaista orgasmia, nyt yli 40-v saan vaikka 10 peräkkäin, joskus pelkässä yhdynnässäkin, mutta yleensä niin, että yhdynnän aikana hieron klitoriksen seutua samalla. Ja se just tuntuu kaikkein parhaalta, siinä ikäänkuin yhdistyy emätin- ja klitorisorgasmi, melkein lähtee taju ja on vaikea olla huutamatta. Itsetyydytystä en harrasta, koska pelkkä klitorisorgasmi ei tunnu paljon miltään tuon jälkeen. Lisäksi saan orgasmin kun mies imee rintojani ja sekin on taas erilainen. Synnytysten jälkeen seksielämä parani hurjasti, paitsi että tuntemukset voimistuivat, niin myös orgasmit alkoivat tulla helpommin. Mitä enemmän ikää tulee, sitä halukkaampikin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Precis, kiitos kun nostit asian esille.
Itselläni tökkäsi silmään myös tämä: "Hieman yllättäen orgasmikoulun tavoitteena on vapauttaa naiset pakonomaisesta orgasmin jahtaamisesta."
Eli taas annetaan ymmärtää, että kyllähän nyt naiset voivat nauttia seksistä ilman orgasmiakin. Kuinkahan moni mies suostuisi harrastamaan seksiä monta kertaa viikossa niin, että jäisi ilman orgasmia?
Kovin hitaasti tuntuu muutos tapahtuvan pois yhdyntäkeskeisyydestä ja siitä, että orgasmi on naisen näkökulmasta ihan yhtä tärkeä kuin miehenkin, jos halutaan että parisuhteessa on seksiä.
Kyllä. Ja juuri yhdyntäkeskeisyydestä luopuminen olisi avain naisten halukkuuden lisääntymiseen ja parempaan seksiin. Naisten orgasmikoulussa voisi vaikka olla aiheena se, ettei miestä saa päästää panemaan ennen kuin on hieronut tai nuollut naiselle orgasmin, tai koulu miehille, etteivät päästä itseään laukeamaan ennen kuin nainen on saanut vähintään yhden orgasmin jollain - millä tahansa - menetelmällä. Ap
Ei taitas mun mies päästä koskaan panemaan jos hinkkais ja odottais mulle orgasmia :D Kyllä se pelkkä yhdyntä voi olla naiselle nautinnollista ilman orgasmiakin.. Tai ainakin mulle, kun en koskaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt papattamasta klittastasi siitä. Ei tämä ole niin vakavaa.
Onpas, ihan VITUN vakava asia. Veikkaan että aika monta perhettä on hajonnut siksi, ettei mies ole ollut tarpeeksi kiinnostunut naisen klitoriksesta. Ap
Jos nainen vaatii, että minun pitää kiinnostua klitastaan, niin joutaa mennäkin. Ei kiinnosta seksiorientoitunut nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka ei halua hieroa ja/tai nuolla naiselleen orkkua, ei ansaitse yhdyntään pääsyä. Ap
Ei saa yleistä toiseenkaan suuntaan. Itse en erityisemmin pidä suuseksistä, ja klitoriksen hierominenkin useimmiten sattuu enemmän kuin mitän muuta. Sen sijaan saan orgasmin yleensä helposti yhdynnässä, jos mies ei tule aivan liian nopeasti. En todellakaan halua mitän väkisin nuoltua/hinkattua orgasmia ennen yhdyntää, mutta en halua myöskään jäädä ilman orgasmia.
Jokainen vastaa itse omasta orgasmistaan.
Ei se ole miehen vika, jos nainen ei saa seksissä orkkua.
Jos siltä tuntuu, on viisainta olla ilman miestä.
Ap, ei juttu anna tuollaista ymmärtää. Luet nyt juttua kuin piru raamattua eli omien silmälasiesi lävitse. Jutussa puhutaan orgamista yhdynnässä, mutta EI sanota, missä määrin klitorista on lirputeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tökkäsi silmään myös tämä: "Hieman yllättäen orgasmikoulun tavoitteena on vapauttaa naiset pakonomaisesta orgasmin jahtaamisesta."
Eli taas annetaan ymmärtää, että kyllähän nyt naiset voivat nauttia seksistä ilman orgasmiakin. Kuinkahan moni mies suostuisi harrastamaan seksiä monta kertaa viikossa niin, että jäisi ilman orgasmia?
Kovin hitaasti tuntuu muutos tapahtuvan pois yhdyntäkeskeisyydestä ja siitä, että orgasmi on naisen näkökulmasta ihan yhtä tärkeä kuin miehenkin, jos halutaan että parisuhteessa on seksiä.
Kyllä. Ja juuri yhdyntäkeskeisyydestä luopuminen olisi avain naisten halukkuuden lisääntymiseen ja parempaan seksiin. Naisten orgasmikoulussa voisi vaikka olla aiheena se, ettei miestä saa päästää panemaan ennen kuin on hieronut tai nuollut naiselle orgasmin, tai koulu miehille, etteivät päästä itseään laukeamaan ennen kuin nainen on saanut vähintään yhden orgasmin jollain - millä tahansa - menetelmällä. Ap
Ei taitas mun mies päästä koskaan panemaan jos hinkkais ja odottais mulle orgasmia :D Kyllä se pelkkä yhdyntä voi olla naiselle nautinnollista ilman orgasmiakin.. Tai ainakin mulle, kun en koskaan saa.[/quote
Olen numero 23 ja suunnilleen jotain samantapaista minäkin tarkoitin, en ehkä osannut selittää asiaani.]
Et tule ikinä saamaan miestä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka ei halua hieroa ja/tai nuolla naiselleen orkkua, ei ansaitse yhdyntään pääsyä. Ap
Jos et tajua, että OLET ITSE vastuussa omista orkuistasi, eikä ole miehen tehtävä hinkata/nuolla joka kerta sinulle orgasmia, saat ollakin ilman.
Itse asiassa voit hangata väljää vittuasi puhelintolppaan - ja toivottavasti saat tikkuja.
Voisithan sinäkin vastata omasta orgasmistsi hinkuttamalla vaikka oksanreikään.
Et tule ikinä saamaan miestä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tajua, että OLET ITSE vastuussa omista orkuistasi, eikä ole miehen tehtävä hinkata/nuolla joka kerta sinulle orgasmia, saat ollakin ilman.
Itse asiassa voit hangata väljää vittuasi puhelintolppaan - ja toivottavasti saat tikkuja.
Vittuni ei ole väljä, käytän pienempää kuukuppikokoa vaikka olen pari kertaa synnyttänyt.
Miehen tehtävä on pyrkiä tuottamaan minulle seksissä nautintoa parhaansa mukaan, kuten minunkin tehtävä miehelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
YLEllä on harhaanjohtava uutinen verissä, tekee näemmä sitä muussakin kuin politiikassa.
Hohhoijaa...MV:öönkö seksistäkin pitäisi uutisoida, jotta saisit mieleisiäsi uutisia?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti joka toinen nainen saa orgasmia pelkällä yhdyntäliikkeellä ainakaan joka kerta, kuten http://yle.fi/uutiset/3-9205858 antaa ymmärtää. Osa vastanneista on varmasti ymmärtänyt kysymyksen niin, että saako orgasmin seksin aikana, johon kuuluu yhdynnän lisäksi suurempaakin stimulaatiota klitorikselle.
Tuollainen uutisointi antaa ymmärtää, että on väärin edellyttää mieheltä suoraa stimulointia klitoeikselle tai itse stimuloida sitä yhdynnän aikana orgasmin saamiseksi ja että "kunnon" nainen saa orgasmin ilman että miehen tarvitsee vaivautua seksissä mihinkään muuhun kuin yhdyntään. Vituttaa tämä yhdyntäkeskeisyys vielä vuonna 2016! Seksi ei ole yhtä kuin yhdyntä ja pelkkä yhdyntä on aika helvetin huonoa seksiä ja kyllästyttävää pidemmän päälle myös miehille, ainakin jos pitkäaikainen kumppani kyseessä.
Eiköhän YLE:n asiantuntijat tiedä tuonkin asian paremmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo toi patoutunut miesvohasi tällä palstalla
Saan mieheltä lähes aina orkun kun hän hieroo tai nuolee. Joskus sovitusti hieron itse, tai käytän lelua. Vähintään yhden orkun siis saan joka kerta, kun seksiä harrastamme. Mies saa aina yhdynnässä. Tehostan kummankin orgasmia itse käyttämällä lantionpohjan lihaksia. Kaikki naiset eivät saa "emätinorgasmia" millään ilveellä. Ap