Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Täytyy sanoa että omat ruokailutottumukset niin päin honkia, että miten teillä pysyy paino kurissa? Mitäs kun karkkihammasta kolottaa?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Karkkihampaan kolotukseen voi ottaa karkkia! Kolotuksen helpottumiseen ei tarvita koko 400 g mättöpussia.  Kohtuus kaikessa, myös syömisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ihan pitämättä pysyy. Syön säännöllisin välein pienehköjä annoksia, enimmäkseen kasviksia. Ihan tylsää ja tavallista, mutta tehokasta.

Makeanhimo ei vaivaa enää, olen vieroittautunut sokerista. Ja joskus voi ihan hyvin ottaa leivoksen tms., ei se mitään haittaa kun ei ole jatkuva tapa.

Vierailija

Liikkumalla paljon ja seuraamalla syömisten määrää. Välillä tulee herkuteltua aivan liikaa, mutta siihen auttaa muutaman päivän kurinpalautus.

Vierailija

Käyn vaa'alla viikottain, niin paino pysyy jossain kontrollissa. (eli näen miten kehittyy, jos on noussut niin kevennän syömistä.)

Syön kevyesti ja en ikinä ähkyyn. Tosi paljon kasviksia. En käytännössä lainkaan perunaa, pastaa ja riisiä ja leipää ehkä pari kertaa viikossa. Karkkia syön ehkä pari kertaa kuussa, suklaata viikottain pari kertaa, samoin jotain kahvileipää.

Painoa 47 kg.

Vierailija

Kasvispainotteinen ruokavalio, runsas arkiliikunta (kävellen aina kun voi), kestävyysurheiluharrastus. Ei oo vaikeeta, kun ottaa tavaksi.

n44

Vierailija

Mä käyn 3-5 kertaa viikossa 8-12km lenkin ja sit mulla on kotona crosstrainer jolla jaksan treenata tunnin (on muuten raskas liikuntamuoto) ja yleensä sillä treenaan myös 3-5 kertaa viikossa. Sit jos karkkihammasta kolottaa niin syön karkkipussin kokonaan ja joskus jopa sen suklaalevyn siihen lisäksi. Mutta sitten en salli itselleni oikeaa ruokaa niin kalorit jää siihen vähän yli 2000:een niin eivät kerry vyötärölle. Sekin hyvä puoli jos herkuttelee eikä syö oikeaa ruokaa ollenkaan niin ainakin mulla tulee hemmetin huono olo, nykyään ei edes tee mieli kovin usein herkutella. Mun pituus on 172 ja paino 63

Vierailija

Syön kolme kertaa päivässä (olen aina aikuisena syönyt viimeiset 20 vuotta), en syö välipaloja, en syö karkkia enkä muitakaan herkkuja. Viikonloppuisin syön juustoja tms. arkisin en koskaan mitään epäterveellistä.

Vierailija

Tiukalla budjetilla ja säästämisellä. Kun mietin rahanmenoa, samalla ruoantulo vähenee.

Jostain syystä itsekurini toimii paremmin rahan kuin ruoan kanssa.

Ostelen kyllä herkkujakin.

Mitä tiukempi budjetti, sitä huolellisemmin mietin ruokaostokset ja sitä terveellisempää ruokaa ja sitä vähemmän herkkuja ostan. 20 euron viikkobudjetilla syön terveellisemmin kuin 40 euron, vaikka jälkimmäisellä summalla olisi potentiaalia paljon terveellisempään ruokaan. Suuremmalla summalla ei kuitenkaan tarvitse MIETTIÄ yhtä paljon. Kun en mieti, ostan mitä sattuu. On kuitenkin stressaavaa miettiä koko ajan tosi huolella mitä voi ostaa (olen myös laiska ruoanlaittaja, joten tykkään ostaa sellaisia ruokia, joita ei tarvitse juuri laitella, myös eineksiä; en siis pysty säännöllisesti 20 euron viikkobudjettiin, koska ei itsekuri kestä).

En erityisemmin suosittele tapaani, kerron vain mikä itselläni on vaikuttanut syömäni ruoan määrään. Toivoisin itsekin oppivani uusia "menetelmiä", joilla ruoan määrää ja laatua voisi pitää kohtuullisena helposti ilman, että kokee taistelevansa henkisesti.

Vierailija

Olen riippuvainen kekseistä,suklaasta ja pullasta. Jos paino nousee 47 kiloon, jätän seuraavalla viikolla herkut pois arkena, niin paino tippuu siihen 46.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiukalla budjetilla ja säästämisellä. Kun mietin rahanmenoa, samalla ruoantulo vähenee.

Jostain syystä itsekurini toimii paremmin rahan kuin ruoan kanssa.

Ostelen kyllä herkkujakin.

Mitä tiukempi budjetti, sitä huolellisemmin mietin ruokaostokset ja sitä terveellisempää ruokaa ja sitä vähemmän herkkuja ostan. 20 euron viikkobudjetilla syön terveellisemmin kuin 40 euron, vaikka jälkimmäisellä summalla olisi potentiaalia paljon terveellisempään ruokaan. Suuremmalla summalla ei kuitenkaan tarvitse MIETTIÄ yhtä paljon. Kun en mieti, ostan mitä sattuu. On kuitenkin stressaavaa miettiä koko ajan tosi huolella mitä voi ostaa (olen myös laiska ruoanlaittaja, joten tykkään ostaa sellaisia ruokia, joita ei tarvitse juuri laitella, myös eineksiä; en siis pysty säännöllisesti 20 euron viikkobudjettiin, koska ei itsekuri kestä).

En erityisemmin suosittele tapaani, kerron vain mikä itselläni on vaikuttanut syömäni ruoan määrään. Toivoisin itsekin oppivani uusia "menetelmiä", joilla ruoan määrää ja laatua voisi pitää kohtuullisena helposti ilman, että kokee taistelevansa henkisesti.

Tää oli hyvä vinkki! Otan kokeiluun

Vierailija

No olen vegaani niin suurin osa ravintoa onkin vaan kasviksia. Mulla on myös puhelimessa appi joka laskee askeleet ja pyrin kävelemään sen 10 000 askelta päivässä. Sen lisäksi joskus käyn juoksemassa ja päri kertaa viikossa vetäisen lihaskuntotreenin.

Vierailija

Vastauksia lukiessa ei tämä mitään rakettitiedettä pitäisi olla.

Luulen että ateriarytmini on vuosikaudet ollut väärä, ei aamiaista ja illalla liikaa ruokaa. Annokset liian suuria, annan mieliteoille liian usein vallan eikä löydy itsekuria.

Nyt olen opetellut syömään aamiaisen ja pienempiä annoksia mutta opittavaa riittää vielä, illat on minulla pahimpia kun silloin on hetki omaa aikaa ja tekisi mieli tyhjentää karkkihylly.

Joskus olen pitäyt muutamien päivien nestepaastoja, joilla saa kivasti tarvittessa pudotettua nopeasti ja eroon esim. turvotuksesta. Ihmiset vetoaa siihen ettei se ole terveellistä mutta ihan tosi, kyllä normaali ihminen muutaman päivän - viikon selviää vähemmällä, vaikka kävisikin töissä.

Lisäksi syön 'terveellisempiä' herkkuja, kun tekee mieli välipalaa. Marjat ja kasvikset korvaa helposti sokerisemmat herkut. Ja joskus voi sen pari riviä suklaatakin ottaa.

En syö lainkaan aamuisin, enkä ole tarkkana siitä että ahtaa suuhunsa jotain kahden tunnin välein (mikä näyttää olevan myös joku trendi)z

Lisäksi simppeliä lenkkiä joka päivä kun ei ole muuta menoa. Kiva viiden kilsan hölkkä/juoksu kyllä heti vaikuttaa kun jaksaa vähintään muutaman kerran viikossa. Lisäksi hyötyliikunta tappiin.

Vierailija

Syön kasvispainotteista normaalirasvaista ruokaa muutaman kerran päivässä. En syö välipaloja. Ns. herkkuja syön, jos tarjotaan, itse en niitä osta koska en niistä oikein edes välitä.

Vierailija

Syön vain yhden lämpimän ruuan päivässä 11 ja 13 väliin. Illalla vain vähän jotain hedelmää ja kahvia tai napostelen viinirypäleitä ja juon paljon. Huonon itsekurin vuoksi joskus repsahtaa ja syön liikaa, sitten taas rääkkiä. En osaa ottaa liikuntaa elämääni, niin ratkaisen asian syömättömyydellä :/

Vierailija

Mulla on ongelmana se, etten saa hyötyliikuntaa oikeastaan ollenkaan, koska teen töitä kotona. :( Käyn kyllä lenkillä lähes joka päivä koirien kanssa (ne päivät, jolloin en käy, olen illat muussa harrastuksessa ja mies käy koirien kanssa), mutta mulla se ei kyllä vaikuta painoon ollenkaan, vaikka välillä mennään kovaa. Inhoan liikuntaa, olen aina inhonnut, ja liikun vain, koska on pakko. En ole koskaan saanut hyvää oloa liikunnasta. Syön 3 kertaa päivässä, en koskaan napsi välipaloja, en syö ylettömästi hiilareita, lounas on yleensä salaatti ja ehkä pala leipää juustolla, aamiaisella paljon marjoja jne, syön muutenkin paljon kasviksia. Herkkuja kyllä olen taas lipsunut syömään (viikonloppuisin kokonainen karkkipussi ja suklaata), ennen en niitäkään syönyt, ja siti olin läski. Nyt olen 20kg ylipainoinen. :( Elämä ahdistaa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla