Miksi aina ehdotatte eroa?
Olen huomannut että av:lla lähes kaikissa parisuhdeongelma-ketjuissa aloittajaa neuvotaan eroamaan. Miksi koskaan ei edes harkita, että ongelman voisi myös ratkaista? Kysyjällä voi olla pitkäkin parisuhde takana, perheessä voi olla lapsia ja aloittaja on saattanut kommenteissa kertoa ettei ero ole vaihtoehto, mutta silti ero tuntuu olevan ainut ratkaisuehdotus jota av tarjoaa.
Tämä kummastuttaa minua aika lailla varsinkin siksi että käsitykseni mukaan täällä on paljon suhteessa olevia, osa naimisissa, osa muuten pitkään suhteessaan olleita - ei voi olla mahdollista että kaikki vastaajat luovuttavat heti omassa suhteessaan kun siinä ilmenee ristiriita. Miksi ihmeessä ero on siis niin yleinen vastaus kysymyksiin?
Kommentit (6)
Koska ollaan katkeria pitkissä suhteissa oleville naisilla ja halutaan että muutkin päätyvät sinkuiksi.
Koska ollaan itse pitkissä ja huonoissa liitoissa rikä uskalleta lähteä
Koska ihmisillä ei ole parisuhdeongelmaisen tilanteeseen mitään tunnesidettä, monilla ei tunnu olevan kykyä edes empatiaan, niin eron huutaminen on helppo ratkaisu.
Kyllähän täällä joskus ehdotetaan eroa aika mitättömistä asioista, jotka pariskunta voisi halutessaan pyrkiä ratkaisemaan muutenkin. Ehkäpä ero on täällä netissä helppo ja takuuvarma ehdotus parisuhdeongelmiin, joiden osapuolia ei tunne. Tosielämässä toivottavasti eroehdotukset eivät johda aina heti eroon (paitsi väkivaltatilanteissa), mutta ehkä herättävät neuvon kyselijänä kuitenkin miettimään parisuhteen tilaa ja mitä sille pitäisi tehdä jos siinä on ongelmia, vaikka näennäisesti melko pieniäkin. Pienistä ongelmista voi kuitenkin vuosien mittaan kasvaa suuria jos niille ei tee mitään.
No entä silloin kun asia on ihan oikeasti pienehkö ja suhde on kestänyt vaikkapa 10 vuotta? Sinänsä ymmärrän sen että jos aloituksessa ei mainita juurikaan suhteen taustoja eron huutaminen on sinänsä helppoa, mutta jos on tiedossa että suhde on pitkä ja vakaa, siltikin se on ensimmäinen ehdotus. Hitsit, jättäisitte vastaamatta noihin aloituksiin jos ette muuta keksi.
Koska se toimii. Niin pääsee paskasta eroon ja voi lopettaa valittamisen.