Kylläpä nauratti autokaupoilla
Kuulin, kun myyjä tervehti liikkeeseen tullutta naista ja kysyi minkälainen auto etsinnässä. Nainen vastasi, että no semmonen punainen.
Kommentit (28)
No mammat! Moniko on saanut hyvää palvelua autokaupassa? Olikohan se toissapäivänä, kun tästä oli ihan tutkittua tietoa lehdistössä. Kiva, jos av-mammoihin on sattunut keskimääräistä enemmän hyvää palvelua saaneita kuin mystery shoppailijoihin (sukupuolesta riippumatta)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa on pieni, mutta oleellinen virhe. Automyyjä ei tervehdi, eikä muutenkaan huomioi naisasiakasta.
Niinkö? Minua kyllä on aina tervehditty ja huomioitu enemmänkin kuin tarpeeksi.
Mikä liike?
Kummallinen kysymys, olen käynyt useammassakin. Esimerkiksi Volkswagen center, Autokeskus, Rinta-Jouppi.
Ja olen nainen.
En usko. Kokemusta on riittävästi, et ole voinut saada hyvää palvelua kolmessa liikkeessä kolmesta.
Kuulehan nyt. Minulla on ollut kortti vuodesta 1986, joten voit varmaankin päätellä ikäni ja mahdollisen autokauppakokemukseni. Mutta ihan sama, jatka sinä vain ihmettelemistä, mikset saa palvelua autokaupassa (tai muussakaan kaupassa).
Automyyjä ilmoittautui 😄
Vierailija kirjoitti:
No mammat! Moniko on saanut hyvää palvelua autokaupassa? Olikohan se toissapäivänä, kun tästä oli ihan tutkittua tietoa lehdistössä. Kiva, jos av-mammoihin on sattunut keskimääräistä enemmän hyvää palvelua saaneita kuin mystery shoppailijoihin (sukupuolesta riippumatta)!
Olen asioinut tämän vuoden aikana kahdessa autokaupassa. Toisessa sain hyvää palvelua, toisessa aika nihkeää. Hyvää palvelua tarjonneessa autokaupassa tosin katsoin kalliimpaa autoa, mutta koska pyyntihinnat olivat selvästi alle kymppitonnin, niin sillä ei liene juuri merkitystä.
Me oltiin just mieheni kanssa autokaupoilla kesällä. Oltiin ostamassa ensimmäistä autoa yhdessä, kummallakaan ei ole juuri mitään tietoa autoista. Kauppias (mies) ei edes vilkaissut minuun, selitti vain miehelleni kaikki käyttäen muotoa "sä", eikä "te", esim. "onko sulla ollu automaattista ennen?" tai "sä saat sen rahoitettua parhaiten niin, että...".
Mentiin aika nopeesti toiseen liikkeeseen (minun aloituksesta, mieheni ei edes huomannut että myyjä jätti minut pois keskustelusta).
Autokaupoissa käynti on vähän kuin hammaslääkäri, ei helvetti millään haluaisi mennä mutta jossain vaiheessa on vaan ihan pakko.
Vanhat "perinteiset" liikkeet on pahimpia, uusissa modernimmissa liikkeissä on jo hiukan ymmärretty asiakaspalvelun merkitys ja mitä se on.
Viihdykkeeksi muillekin tuskastuneille: Käteisleikki. Sano että ostat käteisellä ja ilman vaihtoautoa. Saat "sen" ilmeen. Jokaiselta myyjältä. En tiedä vieläkään miksi "se" ilme tulee tai mitä se tarkoittaa, mutta se on samanlainen kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa siis naurattaa? Hän halusi punaisen auton. Niin onko siinä jotain vikaa, jos halua tietynvärisen auton?
Itsekin autoa hankkiessani tekisin lopullisen valinnan värin ja muodon perusteella, muissa ominaisuuksissa riittää, että auto on "ongelmaton".
No ei jumalauta :D Tämmösten takia naisia ei oteta autokaupoilla tosissaan, semmosiakaan jotka niistä jotain ymmärtää! Yrittäkää nyt vähän edes :D
Mun mielestä tyhmä kysymys. Mä haluan auton, joka ei maksa paljoa, kuluttaa vähän, sitä ei tarvii huoltaa ja näyttää hyvältä. Sitä en tule saamaan. Joten kysymykseen "millainen auto" vastaus "punainen" on ihan yhtä hyvä kuin mikä tahansa muukin.
Siitä voidaan lähteä kehittämään keskustelua. Koska toinen vaihtoehto olisi vastata "ei tarvitse auttaa, kunhan katselen". Ja siitä ei myyntiä synny.
Ot. Joskus kerroin miesvoittoiselle porukalle yhdestä autosta, enkä ehtinyt sanoa muuta kuin "semmonen punainen", kun osa miehistä jo nauroi naisen autokuvaukselle. Eivät äijät viitsineet kuunnella koko lausetta, olin nimittäin aikeissa jatkaa lausetta auton merkillä, mutta se ei ilmeisesti herroja kiinnostanut.