Viisaudenhampaan leikkaus YTHS
Hei,
löytyyköhän täältä ketään opiskelijaa tai entistä opiskelijaa, joka olisi käynyt leikkauttamassa viisurin YTHS:llä? Minulla on edessä viisurin vaativa leikkaus, ja mietin tässä, minkähän hintaista lystiä tuo mahtaa kyseisessä firmassa olla. Pääsisikö julkisella halvemmalla, vai onko YTHS todella opiskelijalle halvin vaihtoehto? Tarkennan vielä, että puhun puhkeamattoman hampaan leikkauksesta, jonka suorittaa suukirurgi, en poistosta, jossa hammas revitään ikenen pinnalta. Paljonkos teillä on tuollainen kustantanut ja nimen omaan YTHS:llä? :)
Kommentit (11)
Ei tietoa, mutta hampaan paikkaus ( 20 min) maksoi muistaakseni 14 e. Eli huomattavasti halvempaa kuin terveyskeskuksessa
Itsellä kirurgi poisti tänä vuonna molemmat alaviisurit Yths:llä, maksoivat sen reilu 30€ muistaakseni eli halpaa on.
YTHS on ehdottomasti halvin paikka leikkuuttaa!
Muutaman kympin oli tavallinen mutta vaativa leikkaus per hammas. Ehdottomasti halvempaa kuin julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kirurgi poisti tänä vuonna molemmat alaviisurit Yths:llä, maksoivat sen reilu 30€ muistaakseni eli halpaa on.
Kiva kuulla! Muistatko yhtään, kauanko sun leikkaus kesti? Mulle sanottiin, että tuossa pirulaisessa saattaa pahimmassa tapauksessa mennä tunti, koska on niin vaikeasti siellä. Nousi pieni järkytys leikkauksen itsensä lisäksi siitä, millaisiin hintoihin tunnin operointi suukirurgin pöydällä nouseekaan... Mutta ilmeisesti ei ole mitään puolen tonnin pommia luvassa, onneksi. :D
Itselläni oli osittain puhjennut viisuri.
Poistamisen teki suukirurgi. Hammaslääkäripelon vuoksi tarvitsin vahvan rauhoittavan lääkityksen. Operaatioon taisi mennä melkein tunti (juuri katkesi ja sen poistaminen kesti ja lisäksi puudutus ei tuntunut riittävältä, joten sitä lisättiin kesken operaation).
Hinta 32€.
Lisäksi oli ennen poistamista röntgen (ilmainen) ja suukirurgin pikakäynti (pintapuolinen vilkaisu ja sopiminen rauhoittavasta lääkityksestä) muistaakseni 18€.
Eli halpaa on.
En tiedä YTHS:n nykyisiä taksoja, koska olin siellä, töissä noinn10 v. sitten. Silloin taksa taisi olla 40 min ajasta 6 €. Joku opiskelija oli käynyt viisaudenhampaan kirurgisessa hoidossa ja tuli sitten tiskille valittamaan tosta laskusta, kun oli kuvitellut sen käynnin menevän 20 min taksalla, joka oli silloin 4,5 €. Sattumalta sinä päivänä oli tullut hammaslääkäriltä lasku just tästä käynnistä. Mussutus loppui, kun näytin laskun. Käynnin todellinen hinta oli 180 €.
Mun poistoleikkauksesta yths:llä on jo parikymmentä vuotta joten en muista hintaa. Ei ole jäänyt siis kalliins mieleen vaikka olin siihen aikaan ihan pa.
Ammattitaitoista hommaa, mun ensimmäiset kokemukset morfiinista :-)
Otin siis kaikki tarjotut lääkkeet ja seitsemän tikkiä.
Maksoi muutamia kymppejä. Aikaa tosin liki 6v. Piti vielä ottaa erikoiskuva leuasta Hgissä. Hyvä kirurgi ja treella tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Maksoi muutamia kymppejä. Aikaa tosin liki 6v. Piti vielä ottaa erikoiskuva leuasta Hgissä. Hyvä kirurgi ja treella tehtiin.
Lisättäköön että operaatio kesti noin tunnin ja puudutuspiikkejä neljä.
Eikös yths:llä makseta ajan mukaan, eli itselläni on aina tullut edullisemmaksi kuin julkisella.