Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~**~ ENSKATTARET MAANANTAINA ~**~

06.03.2006 |

Aloitampa joitessani uuden pinon meille vkolle 10.

Vkl meni oikein mukavasti mutta liian nopsaan! Nyt tekis pikku loma poikaa!! Lupailivat tänne etelään kunnon lumisadetta koko päiväksi ja on sitä tullutkin!!

Katsotteko muuteen kohti unelmäkämppää? Me katsotaan miehen kanssa ja tsempataan Timppaa ja Hennaa!! Siinä on pari, joka on reilu ja hauska! Löydämme itsestämme jotakin samaa kuin heissä vaikka emme omistakkaan 2 maastonakkia ( mäyräkoiraa ).

(.) Nyt menossa kp.18/27-29. Ovulaation tunsin ja huomasin. Testinkin tein ja sain ne 2 viivaa! Pupuiltiin ennen ovista, niiden aikana ja jälkeen, joten jää nähtäväksi tärppäsikö?!? Hassua miten sitä alkaa kuvittelemaan kaikkia oireita kun halua saada vauva on niin kova!!

Tulen taasen kirjoittelemaan, mitä kuuluupi, joten oikein kivaa ma päivää kaikille!

- JP -

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän kummallinen viikonloppu takana. Nyt kp32/29 ja ei täti ole vielä tullut.

Testin tein ja se näytti kai negaa. Tai minä siinä haamuviivan näin ,muttaa katsoin kai vähän liian tarkkaan. Painon tunnetta masussa on ja nippailuja niistäessä ja ylosnoustessa ja välillä muutenkin.

Ei tässä nyt tiedä oikein että mitä tämä on , vai onko kierto sitten mennyt vain sekaisin ja alkaa pitkittymään. toivottavasti ei...kun viimekierto oli kyllä ihan ajallaan.

ja se tässä on kummallisinta että lämmöt ollut koholla siitä asti kun oletin että oli ovis. Eli ollut 37.2 jo yli kaksi viikkoa. Näistä siis päättelin että ovis oli ja menkkojen piti tulla.

Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
2/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin viikonlopun pinoa ja huomasin, että muillakin on kiireitä pitänyt. Itselläni tuntuu, että aika rientää liiankin vauhdikkaasti. Vauvarintamalle ei kuulu mitään uutta. Toivotaan, että tärppäisi, mutta nyt on onneksi jo mielialat vähän tasaantuneet. Yritystä on nyt jo puolelta vuodelta ja ajattelimme, että annetaan ajan kulua, eikä liikaa yritetä. Toivottavasti tämä aurinko saa hormonit hyrräämään eri tavalla ja näyttäisi joskus se testikin postiivista.

Molemmilla on tosi iso vauvakuume ja toivovaan parasta :)

Viikko sitten viikonloppuna oltiin kummipoikamme ristiäisissä. On muuten suloinen pikkumies. Saa vähän omaa vauvakuumetta hillittyä, kun käy hoitamassa sitä pikkuista ja hänen 2 vuotiasta isosiskoaan. Alkuun tuntui pahalta käydä siellä, kun sitä mietti vain, että miksei meillä tärppää. Nyt se on jo helpottanut ja on ihan mukava käydä heillä kylässä. Tämän tunteen jakaa varmasti moni meistä ensikoista :)

Onneksi aina silloin tällöin joku kertoo iloisen uutisen. Tämä luo myös meille muille toivoa :)

Tuisku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina - Itselläni oli juuri viime kuukaudessa mainitsemasi oireet, mutta valitettavasti minulla ei ollut kyseessä raskaus, vaan menkat olivat myöhässä. Toivon, että sinulla olisi asiat toisin. Minulla on normaalisti säännölliset kierrot, mutta sitten kroppa teki tempun ja menkat olivat 8 pvä myöhässä... Tultiin ryminällä alas pilvistä, kun toivottiin parasta...

En halua latistaa tunnelmiasi ja todella toivon, että sinulla olisi tärpännyt! Toivottavasti toisilla olisi päinvastaisia kokemuksia :)

Tuisku

Vierailija
4/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpahan päivitetyä tuon esittelylistan vihdoin! Mun on parasta koittaa tehdä se aina töissä, niin tulee noi sydämet oikein! :)

Elina: toihan kuulostaa lupaavalta! Mitä sille haamuviivalle tapahtui, kun sanoit sen nähneesi? Siis katosiko se? Kun haamukin kyllä tarkoittaa plussaa! Ja noi lämmöt lupaa sulle tosi hyvää!

Elina-1985:

Täällä on vähän kummallinen viikonloppu takana. Nyt kp32/29 ja ei täti ole vielä tullut. Voisiko olla, ettei vielä tarpeeksi hormonia pissassa ole? Mitä jos testaisit huomenna uudestaan? Piinaavaa!!!! Peukut on pystyssä! bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd

Vierailija
5/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis seuraava ei ollut lainaus Elinalta:

Voisiko olla, ettei vielä tarpeeksi hormonia pissassa ole? Mitä jos testaisit huomenna uudestaan? Piinaavaa!!!! Peukut on pystyssä! bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd

Vierailija
6/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiskulle: mennään siis samoissa ton yritysajan suhteen! :) Luulin alussa, että olisin jo tässä kohtaa raskaana, mutta eipä vaan niin käynyt. Oon ollut alkuun aika aktiivinen yrityksessä, mutta jotenkin nyt vähän väsymys on iskenyt, eikä oo jaksanut niin hirveesti ponnistella tän asian eteen. Toivottavasti siitä ois apua raskautumiseen! No eiköhän me oteta ne plussat nyt maaliskuussa! ;)

Vierailija
7/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt luin tuolta yhdestä kohdasta että joku muukin on tehnyt apteekin omalla testillä haamuviivan. tai siis ei oikeestaan haamua vaan niin että viivan paikka näkyy. ja kaikki siellä sanoi että kyllä se plussa on se viivanpaikkakin, ja että jos on nega, niin sitäkään ei näy.

Eli todellakin selvä viivanpaikka siinä eilen oli...ja kaikki muutkin oireet kyllä masussa.

Taidan lähteä neuvolaan tekemään uuden testin.Niin saa tehtyä ilmaseksi ei tartte itse miettiä että onko se vaiko ei?...

Vierailija
8/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina: Voisin sinua jo varovaisesti onnitella, jos testissä varmasti haalean viivan näit:) Teepäs uusi testi tai käy siellä neuvolassa niin varmistuu asia. bdbdbdbdb peukkuja että se on plussa! Tule kertomaan sit heti mikä oli tulos!!

Tuiskutiusku ja Killa: Täällä myös toi maaginen puoli vuotta mennyt kohta. Mä kanssa oletin että tietty olen puolen vuoden päästä raskaana, mutta EI. Tuntuu vaan että porukka vaihtuu ja meitä " vanhempia" täällä enää vain jokunen. Mäkin syyskuusta asti täällä pinossa pyörinyt, ja taidan jatkaa vielä monen monta kuukautta:( Vaikka mikäs täällä ollessa, kivaa sakkia ja juttuseuraa. Että ei sen puoleen... Mutta kyllä mä silti mieluummin menisin tonne O-puolelle=)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

A

Vierailija
9/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mä taidan yrittää odotella huomis aamuun että olisi hyvät hormoonit virtsassa. Meen aamulla neuvollaan tekemään testin.

Tulen sitten kyllä kertomaan heti että mitä siinä näkyi.

Vierailija
10/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa ystävällisesti vihjaisi omasta pinosta esikoisesta haaveileville, kiitos!

Eli minä 25 ja mies 26, Pirkanmaalta toivomme ensimmäistä pienokaista. Ehkäisy (pillerit) jätetty pois 01/06, jännää! Haaveiltu ollaan jo parin vuoden ajan, vihdoinkin päästään tositoimiin!

Maanantai alkaa vapaapäivällä ja takana on viikonloppu ihanan kummitytön kanssa on mukavana mielessä, voi kumpa saisi omankin ihanan. :)

Mukavaa kevätalven viikkoa teille kaikille. Jotenkin tämä valoisammaksi käyvä kevät on niin ihanaa aikaa tällaiselle haaveilulle ja toiveille, uuden kasvun ja heräämisen aika. Vauvoille siis.

Onnea muuten kaikille jo odottaville ja tsemppiä toivoville!

-iisa-

Vierailija
11/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Iisa löysit meidät, kun ollaankin tänään ihanasti Enskattaria tänään! :D No rakkaalla lapsella on monta nimeä, joten jatkossa kannattaa tähyillä myös Enskareita tai Enskoja!

Teretulemast! Ensikot on ihan parhaita! Täällä on tosi kivaa porukkaa, vaikka hieman hiljaista viime aikoina (tää on vihje kaikille, että nyt kirjoittelemaan ahkerasti!). ;)

Vierailija
12/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon ihanaan. Meillä yritys alkanut samaan aikaan kun teillä ja nyt odotellaan ja toivotaan että haamu oli plussa ja huomenna testaillaan uudestaan neuvolassa.

On kyllä huippua kun on joku paikka mihin purkaa näitä tunteita. Helpottaa kummasti aina.

Onnea yritykseen ja plussatuulia kaikille!!!!

Vierailija
13/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taasen.

kp22/24-? menossa, en taida uskaltaa testata vielä keskiviikkona kun nuo menkat niin epäsäännölliset.

Perjantaina ajattelin testailla ellei sitä enne tuo akan perk.... tule kylään.

lämmöt edelleen koholla 37,4 mutta onkohan tuo jo liikaa raskautumis lämmöksi vai lieneekö kyse vaan lievästä flunssaisuudesta.

Tissit arat, mutta niin nuo aina ennen menkkoja.

Kovasti TAAS jänskättää kuten viimekuussakin, jossa olin tuntevinani paljon enemmän oireita.

mulla oli pikkuinen kylässä viikonloppuna hain lauantaina ja vein sunnuntaina jotta äiti raukka sai edes yhden yön nukuttua, ja täytyy kyllä sanoa että työstähän tuo kävi.

Palaillaan.

Vierailija
14/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalle tervetulotoivotukset! Mukavaa porukkaahan täällä tosiaan on, ja kivaa kun saa jonkinlaista vertaistukea tähän kuumeiluun.

Toivotaan, että Elinalla olis ollu tosiaan se haamuviiva, joka vahvistuis ajan myötä! Ja odotellaan, että AinoAurora testailee, jos saatais vaikka lisää plussia...

Täällä ollut kovin kiireistä tää elämä. Harjottelujakso on loppunu, mut nyt pitäis tehä töitä ja viimesiä koulutehtäviä oikein rytinällä. Että eipä oo juuri ehtiny vauvajuttuja kauheesti miettiä. Tosin kp 6 vasta, että kyllähän sitä ehtii taas loppukuusta piinailemaan, jos siihen on tarvetta. Sain sentään hommattua niitä vitamiineja. Ja arvatkaas vaan: pitihän jonkun farmaseutin (joka oli vielä mies) tulla kysymään kovalla äänellä, että oonko raskaana tai imetänkö. Sanoi, ettei flunssalääkkeitä saa käyttää samaan aikaan, jos raskaana ois. Meinasin sanoo, että tiiän kyllä, kun ittekin tällä alalla oon. Että hauska juttu, kun kerran menee ostamaan jotain tollasia monivitamiineja, ni heti tullaan kyselemään.

Viikonjatkoja toivotellen

Hippux

Vierailija
15/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepen: Ihana keksintö tämä enskattaret! Wau, kuulostaa juhlalliselta ja sopiihan se meille!

Iisa: tervetuloa, mukavaa saada jälleen uusia mukaan, nyt kun tuo plussa-aaltokin vei jo osan o-puolelle.

Elinalle peukkuja! bdbdbd

¿samoin kaikille piinailijoille peukkuja ja plussatuulia. Ja sen tädin voitte käännyttää tänne mulle kyläilemään¿

Mukavaa viikon alkua!

nellamaija

Vierailija
16/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan kaikille kun toivotitte joukkoon! tämähän lähti mukavasti käyntiin!

Täällä ollaan vielä ihan pää kylmänä, koska on kuitenkin vielä niin uusi asia tämä ehkäisemättömyys meille. En edes ole vielä laskenut kiertoja, koska ne tosiaan ovat olleet pillereiden vuoksi säännölliset 28 jo monen vuoden ajan, mutta luomukiertoa tässä koitan vielä havannoida.

Vaikuttaa kyllä kivalta yhteisöltä tämä Enskat, kun itselläkin pyörii nämä vauva-asiat niin paljon päässä eikä viitsi kavereille moisia höpöttää kokoajan, kun ovat vähän eri elämäntilanteissa. Onneksi mies on enemmän kuin innolla mukana tässä haaveessa, ei ainakaan sen yrityksestä kiinni ole. ;) kehittelee vaan ihan hassuja lastennimiä joka päivä. Mutta onhan se vähän eri asia olla miehenä innostunut näistä kuin naisena, kun ei nuo kierrot yms. ole niin lähellä sydäntä.

kivaa päästä jännäilemään teidän kanssa.

Tsemppiä, palataan!

-ii-

Vierailija
17/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorruin nimittäin ostamaan Vauva-lehden kauppareissulla, vaikka olin päättänyt etten osta mitään vauvoihin tai raskauteen liittyvää ennen kuin plussaan! ;)

Oon tainnut tänään unohtaa ihan kokonaan vuodattaa teille oma napa-juttuja, joten korjataas tilanne ;) : pohdin tossa, että onkohan mulla sittenkin jo ollut ovis tässä kierrossa, kun lämmöt perjantaina ja tänään koholla (viikonloppuna en mitannut)? Jos se melkein yhtä vahva testiviiva ovistestissä torstaina tarkoittikin plussaa? Sen jälkeen nimittäin ihan selvää negaa näyttää ne tikut. Ja jos ne limantapaiset (en siis tunnista mitään ovislimoja) keskiviikkona olikin sitä itteään?

Onneksi sentään tuli pupuiltua torstaina, mutta siinä se melkein tän kierron pupuilu onkin... No jos vielä huomenna on lämmöt koholla, niin sit on kyllä oviksen pakko olla jo takanapäin. Tosi outoa, jos tuleekin nyt näin lyhyt kierto (n. 28pv). Tai siis ihan hyvä vaan, jos tulisikin! Pääsisi jo kohta piinailemaan!

Killa kp 19/31-41

Vierailija
18/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten odottaa saattoikin. Eilen jotain ihan outoja pms-oireita. Itketti vaan kun oma kroppa on ihan p...a eikä kykene edes raskautumaan (tai siis pysymään raskaana) ja kaikki menee pieleen ja elämä on kurjaa. Mutta ei siis tullut meillä koettua sitä km:n jälkeistä pikaraskautumista. Onneksi kuitenkin tuli täti ajallaan eikä mennyt kierto vallan sekasin. Nyt vaan ootellaan että täti menee menojaan ja päästään oikeesti taas yrittämään. Ehkä mieskin jo vähän aktiivisemmin suostuisi yrittämään kun huomaa, ettei asiat niin vaan onnistukaan.

Tänään sitten harmitti tuo bussilakko. Työmatkoihin meni ikuisuus, kun piti sopivia vaihtoyhteyksiä odotella ja sää vielä heikensi liikenteen sujuvuutta. Ja kun töissäkin kaikki tuntui menevän pieleen niin tuo täti sitten oikein kruunasi päivän. Luultavasti huomenna on jo parempi päivä.

Mulla on viime aikoina ollut semmosta tavoitteiden puutetta. Viime vuodet ollut koko ajan jotain työn alla (opiskeluja, hääjärjestelyjä, muutto, yms.), mutta nyt ei mitään tavoitteita, ei kiire mihinkään. Täytyy varmaan taas levitellä nuo ompelukset tuohon pöydälle niin saa ajan mukavammin kulumaan ja jotain tavoiteltavaa. Ja valokuvatkin pitäisi laittaa kansioon. Kamalaa kun ei osaa vaan olla, koko ajan pitäisi olla joku projekti työn alla...

Tulipa taas omanapaista, pahoittelut siitä.

Viime viikon plussanneille hirmuisesti onnea matkaan! Ja meille tädin yllättämille tsemppiä seuraavaan kiertoon. Kyllä mekin vielä!

Vierailija
19/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tein sitten kuitenki tänään uuden testin. ja minut voi nyt sitten laittaa sinne plussanneisiin! =)

Aika uskomatonta tämä on, ja vielä kun eilistä haamua (tai siis viivan paikkaa) en meinannut uskoa todeksi. Niin nyt sitten tuli Early Detectorilla ihan selvä vaaleanpunainen viiva!!!

Ihan härdellissä täällä ollaan ja ei meinaa uskoa.

Toivottavasti tämä plussatuuli tarttuu muihinkin!

huh...ei tiedä mitä sanoisi enää...

Vierailija
20/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkorchid]Essille pahoittelut ja [color=violet](((lohtuhalaus)))[/color]! Sullekin ois kyllä suonut sen plussan, kun oot joutunut kokemaan niin kovia!

[color=deeppink]Elinaa saa kuitenkin onnitella plussasta! Mahdottomat määrät vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan! Sähän olit tosi nopee! :)