Vierailija

Kaikki lähti siis siitä kun mies on pahasti masentunut, harhainenkin? ollut jo pidemmän aikaa. Ei ole osallistunut lastenhoitoon, pelaa yöt väkivaltapelejä ja nukkuu päivät. On työtön 3-kymppinen.

Kyllästyin jatkuvaan äkkäilyyn, tavaroitten ja ovienpaiskominen huudolla säestettynä oli viimeinen pisara, hain eroa ja uuteen asuntoon pääsen lasten (5v ja 3v) kanssa lokakuun alusta muuttamaan.

Nyt viimeiset viikot kotona olleet suoranaista helvettiä; mies tosiaan puuttuu jokaiseen tekemiseeni, mitä nukkumiseltaan ehtii. Se, että vaadin 3 vuotiasta mm. pukemaan itse (ja joo joskus parkuu teatraalisesti ettei muka osaa) mutta rauhallisesti kannustaen pukee kuitenkin. Mies keuhkoaa vieressä että traumatisoin lapsen, vaadin liikaa ja sekuntia myöhemmin lässyttää lapselle että "ompas äiti ilkeä".

Lahjoo lapsia jatkuvasti herkuilla. Ennen meillä oli selkeä karkkipäivä, eli lauantaina sai saunanpäälle mehua ja (muumi-)tikkarit. Nyt jos lapsi ei syö päiväruokaa niin isä työntää kouran täyteen karkkia kun silmä välttää. Lahjoo myös telkkaria katsomaan, vaikka ruutuaika on täyttynyt jo aikoja sitten.

Yritän keskustellen muistuttaa miestä että vetäisimme yhtä köyttä edes lasten nähden mutta olen "nipottava ämmä joka pilaa lapset armeijamaisella kurilla".

Tämä nyt oli vain avautuminen kun ottaa niin pannuun. Lapset vierastavat äksyä isäänsä ja ovat minuun kovin takertuneita. Silti tuo minun ylikävelyni e.m. asioissa nakertaa kyllä arvovaltaani lasten silmissä.. huoh.

Lasken päiviä muuttoon. Ai niin ja lapsiaan mies haluaa nähdä "sillointällöin, ehkä kerran kuussa lauantaisin"..

Lapset tosiaan suuniteltuja, aviovuosia takana 8. Mies masentunut ollut jo pidemmän aikaa mutta nyt tuli raja minulla vastaan. Kun miehellä ei omasta mielestään ole mitään ongelmaa ja terapiaan ei tahdo.

• ylös 19
  • alas 0

Kommentit (7)

Vierailija

Niin ja ukon viimeaikaiset harhat olleet mm. että minulla on joku piilotettu "omaisuus" salatilillä, oon kuulemma vienyt miehen rahat ja että esikoinen ei kuulema ole hänen..ap

Vierailija

Voisitteko buukata viimeiset viikot esim sukulaisilla tai mun mielestä se että mies paiskoo tavaroita, huutaa ja mitätöi sun kasvatusta niin täyttäisi turvakodin kriteeristön. Saisitte muutakin apua.. Tsemppiä. Olin itse samantapaisessa tilanteessa ja loppua kohti ex ihan sekosi, psykoosilähetteellä hoitoon. Siitä alkoi hänen hidas toipuminen..

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aattelin jo että ois perinteiset "mitäs lisäännyt/yms " jutut kirjoiteltu mut ei, ja kiitos kakkonen, sukulaiset eivät asu lähellä ja mulla on työt mutta turvakotiin soitan. Ap

Vierailija

Ei kuulosta hyvältä. Ja nyt en siis tarkoita kasvatuksellista sekoilua, lapset kyllä ymmärtää, jos sanot, että isä on omalaatuinen, koska sitä harmittaa, että me ollaan eroamassa.

Mutta jos miehellä on tuollaisia harhoja ja elämänrytmi täysin päälaellaan, se voi vielä tehdä vaikka mitä. Saa joku yö valvoessaan päähänsä lahdata sut ja mukulat, oikeasti! Minä en jäisi enää päiväksikään sinne kämppään. Lainaa vaikka sukulaisilta sen verran, että pääsette loppuajaksi johonkin motelliin yöksi, yksi huone riittää eli jollain 500 eurolla luulisi onnistuvan. Tai vaikkapa leirintäalueen mökkiin. Minne vain.
Toki voit turvakotia kysyä, mutta ne eivät välttämättä voi ottaa, jos ovat täynnä.

Mutta lähde hyvä nainen tänään! VOI olla, että mies ei tekisi mitään, mutta jos on pienikin sekoamisen mahdollisuus, niin älä jää kotiin nyt. Minusta harhaisuus ja öisin valvominen + väkivaltapelit ovat vaarallinen yhdistelmä.

Voimia, et ole tiukkis ja hyvä, että otat eron. Lapset tarvitsevat turvallisen ja vakaan kodin.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ihan hullulta tuo teidän kotimeno tuntuu.. asukaa muualla kunnes muuttopäivä koittaa, jos mahdollista ;o

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat