Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse aloitin vaihdevuosien hormonikorvaushoidon pari kk sitten. Hikoilut menneistyyttä, mutta aikaiset aamuyön heräämise ei. Herään arkiaamunakin viimeistään 5.30. Työt alkaa kahdeksalta, mutta usein olen työmaalla jo seitsemältä. Ennen vaihdevuosia olin aamu-uninen, saatoin hyvinkin nukkua kymmeneen.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin vaihdevuosien hormonikorvaushoidon pari kk sitten. Hikoilut menneistyyttä, mutta aikaiset aamuyön heräämise ei. Herään arkiaamunakin viimeistään 5.30. Työt alkaa kahdeksalta, mutta usein olen työmaalla jo seitsemältä. Ennen vaihdevuosia olin aamu-uninen, saatoin hyvinkin nukkua kymmeneen.

Kirjoitinko minä tämän? Tai oikeastaan mua ei hirveästi ole hiotuttanut, kuumaa kyllä. Unettomuus on pahinta. Olen syönyt n 9 kk hormonikorvauslääkkeitä. Menen pian gynelle ja aion koettaa lääkettä laastari muodossa. Tutut on kehuneet sitä. Tänäänkin olin töisä jo ennen kahdeksaa ja työt alkaa puoli kymmnen...

Vierailija

Herään klo.4-5 välillä ja yritän sitten nukahtaa uudestaan, kun kello soi kuudelta. Periaatteessa pitäisi varmaan mennä illalla nukkumaan kymmeneltä, ettei olisi aina niin väsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tyhmä kysymys, mutta mihin oireisiin niitä hormonikorvauslääkkeitä oikein käytetään? Minulta ovat kuukautiset jääneet kerran väliin, mutta mitään muita oireita ei ole ollut. Ikää on 52 vuotta.

Vierailija

Vaihdevuodet eivät ole vaikuttaneet mitenkään. Olen elänyt hiukan epäsäännöllistä elämää muutenkin jo kymmenisen vuotta, sillä olen yrittäjä ja teen töitä silloin kun niitä on, vaikka yölläkin, kiireen ja fiiliksen mukaan. Lasken jo päiviä siihen, kun minulla viimeksi oli kuukautiset viime syksynä, koska vuosi on kuulemma se raja, että niiden tietää jääneen lopullisesti pois. Olo on mainio, ei mitään oireita eikä korvaushoitoja. Täytin tänä vuonna 52. Olen odottanut, milloin niitä kuumia aaltoja tulisi, mutta eipä ole tullut.

Vierailija

Minä rupesin syömään unettomuuden takia. Ikää oli 54. Kuukautisista en tiedä, koska käytin hormoonikierukkaa, ja viimeksi minulla oli kuukautisetn12 vuotta sitten. Jonkun verran olen huomannut olevani äkkipikaisempi, toisaalta olen ollut aika hyväntuulinen ja jotenkin en enää välitä muiden reaktioista, vaan olen itsevarmempi. Kaikkia ei voi miellyttää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat