Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla oli pieni henk. Koht kriisi muutama kuukausi sitten ja ihastuin itseäni nuorempaan tyttöön. Ihastuminen kesti vain muutaman viikon ja siihen ei sisältynyt mitään fyysistä pettämistä, ainoastaan flirttailua. Halusin olla vaimolleni rehellinen ja kerroin asiasta, mutta hän ottikin asian todella raskaasti. Ihastuminen vaikutti syvästi hänen itsetuntoonsa ja hän alkoi oireilla pahasti. Hän on myös miettinyt eroa. En saa häntä uskomaan enää, että pidän häntä kauniina ja kaikista ihanampana naisena päällä maan. En edes tajua mitä siinä toisessa naisessa näin. Hän oli ihan erilainen kuin oma vaimoni.

Antakaa vinkkejä miten voisin saada luottamuksen takaisin ja saada vaimoni uskomaan, että hän on minulle todella se kaikista tärkein ja merkityksellisin? Suhde on vaskakaudalla mokailuni takia 😔

• ylös 17
  • alas 26

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Juuri tämän takia: älkää hyvät ihmiset avautuko satunnaisista ihastuksista.

Sinä mokasit ja nyt kannat sen taakan. Ikävää vain, että halusit laittaa vaimosikin sitä kantamaan.

• ylös 74
  • alas 2
Vierailija

Uskotelua uskottelin perään. Ota asia puheeksi oma-aloitteisesti. Älä odota että vaimosi ottaa asian puheeksi ja alkaa haukkumaan itseään. Siinä vaiheessa kehuminen on jo turhaa. Mieti mikä tekee vaimosi oikein tyytyväiseksi. Olethan nähnyt tarpeeksi vaivaa? Siis oikeasti? Pelkät kivat sanat eivät aina riitä. Mieti miten voit aidosti näyttää että rakastat häntä? Nainen toivoo, että mies kuuluttaa koko maailmalle miten kovasti hän on rakastunut. Repäise! Tee jotain oikeasti hullua! Mieti mitä se voisi olla. Viestistäsi päätellen olet hyvä mies. Miksi vaimosi ei näe sitä?

• ylös 34
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskotelua uskottelin perään. Ota asia puheeksi oma-aloitteisesti. Älä odota että vaimosi ottaa asian puheeksi ja alkaa haukkumaan itseään. Siinä vaiheessa kehuminen on jo turhaa. Mieti mikä tekee vaimosi oikein tyytyväiseksi. Olethan nähnyt tarpeeksi vaivaa? Siis oikeasti? Pelkät kivat sanat eivät aina riitä. Mieti miten voit aidosti näyttää että rakastat häntä? Nainen toivoo, että mies kuuluttaa koko maailmalle miten kovasti hän on rakastunut. Repäise! Tee jotain oikeasti hullua! Mieti mitä se voisi olla. Viestistäsi päätellen olet hyvä mies. Miksi vaimosi ei näe sitä?

Tämä! Olen ollut samassa tilanteessa, tosin tuon naisen asemassa. Meillä tuli ero. En enää voinut nähdä itseäni kauniina mieheni silmissä. Mies ei edes yrittänyt oikeasti. Omasta mielestään kyllä yritti, mutta ei oikeasti. Jälkeenpäin olen miettinyt, että rakastiko hän edes minua todella? Nyt minulla on jo uusi mies. Hän osaa kyllä pitää huolen siitä, että tunnen itseni kauniiksi.

• ylös 47
  • alas 3
Vierailija

Lue vaimosi tarina. Tilanne on esitettynä tällä palstalla myös hänen silmin katsottuna. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lue vaimosi tarina. Tilanne on esitettynä tällä palstalla myös hänen silmin katsottuna. 

Missä?

Vierailija

Kerro vaimollesi mitä tuo flirttisuhde sinulle opetti ja mihin vedät rajasi ja miksi tulevaisuudessa.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Katso elokuvia, joissa on hienoja rakastajia ja ota heistä mallia. Sinulla tulee olemaan kyllä iso urakka tässä. Jos et ole valmis laittamaan peliin kaikkea kapasiteettiä, sitten ei edes kannata yrittää.

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Ap, miksi ihmeessä menit kertomaan ihastumisesta vaimollesi? Ihan idioottimaista! Pieniä ihastumisia tulee ja menee, mutta kun toimit vastuullisesti ja moraalisesti eli et petä, niin se tunnetason lyhyt hullaantuminen saa ja pitääkin jäädä oman pääkoppasi sisälle. Sillä EI tuhota toisen mielenrauhaa!! Anna kun arvaan, halusit palauttaa oman mielenrauhasi ja korjata morkkiksesi vierittämällä asian vaimollesi....

No, vahinko on nyt tapahtunut. Aika sen korjaa. Voi mennä vuosi tai pari, mutta millään mielistelykampanjalla et asiaa jouduta. Mielistely voi pikemminkin alkaa ärsyttää ja saa vaimon nostamaan kytkintä. Siis tarkoitan mileistelyllä semmoista jatkuvaa keinotekoista ja sinulle ei tyypillistä kehuskelua ja kukkapuskien raijaaamista.

Sen sijaan voit toki itsellesi LUONTEVALLA tavalla huomioida vaimoa. Tee kotihommia, ehdota yhteistä tekemistä. Sano ohimennen, ja aidolta kuulostaen, että onpa vaimolla hiukset nätisti kun ne on selvästi laittamalla laitettu nätisti. Älä siis mene kehuissa yli, vaan noteeraa aito vaivannäkö.

Ja jos vaimo haluaa jutella flirtistäsi, niin nöyrästi juttelet, etkä huokaile kärsimättömästi tai ihmettele suureen ääneen, miten se nyt voi enää häntä kaivella. Myönnä toimineesi tyhmästi ja sano rakastavasi häntä yhä.

Lykkyä, kyllä se siitä, mutta ota opiksesi.

• ylös 32
  • alas 3
Vierailija

Repäisevä? Uskotko että nainen rakastaa sinua? Jos uskot, tee joku tempaus, jonka mahdollisimman moni näkee ja kuulee. Sinun pitää kertoa vaimollesi kaikkien kuullen kuinka ihana hän on ja miksi juuri sinulle täydellinen. Eikä mitään korulauseita vaa aitoa puhetta. Vie vaimo johonkin konserttiin tai yritä päästä lavalle vaikka kosimaan (vaikka sitten uudestaan, jos olette naimisissa). Näitähän on ollut muutamia aina välillä mediassa. Minusta hienoja ideoita. Tai sitten jotain vastaavaa... 

• ylös 2
  • alas 16
Vierailija

Mä olen tällä hetkellä hieman ihastunut erääseen tuttavaani ja juurikin tuommoisella flirttailun asteella asia. En ajatellut sanoa miehelleni siitä mitään, menee vaan elämä vaikeaksi, mitä vittua hän sillä tiedolla edes tekee? Hän on kuitenkin se kumppani, jonka kanssa haluan olla, enkä nyt oikeasti ajatellut mitään vakavampaa tehdä - tai jos olisi niin vakavalla tasolla, eroaisin.

Rupesin tässä miettimään, miten itse reagoisin, jos mieheni kertoisi ihastuneensa johonkuhun ap:n tapaisesti. Riippuu varmaan tilanteesta, nyt tällä hetkellä ei tuntuisi kovin kummoiselta ja eihän hänen mitenkään pakko ole minun kanssani loppuelämäänsä olla, jos nyt joku toinen rupeaa nyt tai joskus oikeasti paremmalta tuntumaan. Ja en jaksa olla kovin mustasukkainen, jos hän nyt joskus noteeraa, että joku muukin ihminen kuin minä voi olla kiva tai hyvännäköinen. Yritän jatkuvasti pohtia, missä se raja kulkee, ettei minusta tuntuisi tuossa tilanteessa pahalta ja pysytellä itse sitä asiallisemmalla tasolla, koska en halua miestäni loukata.

Meidän suhteessamme on ihan ok esim. sanoa, jos vaikka joku julkkis on omasta mielestä seksikäs, olemme kuitenkin eläviä ihmisiä, emme robotteja pää säkissä. Joskushan tuollaiset suhteen ulkopuoleiset mielenkiinnon kohteet voivat tuoda uutta intoakin parisuhteeseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No juu EI. Minä en ainakaan halua mitään kuuluttamisia ja repäiseviä näytäntöjä. Olisin niiden päälle varsinkin vitivarma siitä, että äijä teeskentelee ja pettää ja sillä on huono omatunto.
Normaalia huomaavaisuutta ja aikaa.

• ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Repäisevä? Uskotko että nainen rakastaa sinua? Jos uskot, tee joku tempaus, jonka mahdollisimman moni näkee ja kuulee. Sinun pitää kertoa vaimollesi kaikkien kuullen kuinka ihana hän on ja miksi juuri sinulle täydellinen. Eikä mitään korulauseita vaa aitoa puhetta. Vie vaimo johonkin konserttiin tai yritä päästä lavalle vaikka kosimaan (vaikka sitten uudestaan, jos olette naimisissa). Näitähän on ollut muutamia aina välillä mediassa. Minusta hienoja ideoita. Tai sitten jotain vastaavaa... 

Voi jeesus. Älä hei jakele noin lapsellisia neuvoja enää. Pliis. Mä jättäisin mun miehen heti, jos nöyryyttäisi mua tuollaisilla "repäisyillä". Ihan ei kaikki mene elävässä elämässä kuten Harlekiiniromaaneissa tai halpis-saippuaelokuvissa.
Taidat olla oikeasri palstalassukka, kun kuvittelet naisten tykkäävän tuollaisesta?

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Argh! Ällö ajatuskin. Älä ap vaan tuollaisia näytöksiä järjestä. Niiden ainoa funktio on kiillottaa sinun kilpeäsi (katsokaa hei kaikki, miten Romanttinen Mies minä olen!) ja vaimo todennäköisesti nolostuu/suuttuu.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Kuuntele. Kuuntele, kuuntele, kuuntele. Paras tapa osoittaa että toinen on sinulle merkityksellinen on kuuntelemalla häntä. Ihan arkipäiväisissäkin asioissa. Kun hän pyytää apua, miettii jonkin asian tekemistä, puhuu työstään.. Kuuntele niin että myös muistat mitä toinen on puhunut eikä niin että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tällöin kuulet hänen toiveensa ja huolensa ja kun otat ne huomioon osoitat toiselle rakkautesi. Mikään kukkapuska tai koru tai vastaava ei nyt auta.

Vierailija

Kysymys AP:lle: Jos vaimosi on sinulle kaikkein ihanin ja tärkein, niin miksi loukkasit häntä flirttailemalla jonkun nuoren naisen kanssa? Mielestäni toimintasi osoittaa, että vaimosi nimen omaan EI ole sinulle ihanin ja tärkein. Sinun on vaikea todistella asiaa, joka ei pidä paikkaansa. Sanoa voit mitä vaan, mutta toimintasi taistelee sanoja vastaan.

• ylös 14
  • alas 3
Vierailija

Riippuu ihan siitä millainen vaimosi on. Sinun pitää se ensin miettiä. Mitä vaimosi haluaa mieheltä? Kyllä sinä varmasti sen tiedät. Teitkö muuten jotain sellaista tuon työtön kanssa mitä et ole koskaan tehnyt vaimosi kanssa? Mitä se oli? Vaimosi on mustasukkainen ja kateellinen, että jakelet itseäsi ympäriinsä, ja syystäkin. 

Aina kun vaimosi haluaa puhua asiasta, sinä puhut. Valitus ja asioiden villasella painaminen aiheuttaa vaan isomman särön teidän suhteeseen. Nyt sinun pitää laittaa tämä asia elämän ykkösprioriteetiksi. Olethan laittanut? Vai onko työ, harrastus tms sinulle tärkeämpää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysymys AP:lle: Jos vaimosi on sinulle kaikkein ihanin ja tärkein, niin miksi loukkasit häntä flirttailemalla jonkun nuoren naisen kanssa? Mielestäni toimintasi osoittaa, että vaimosi nimen omaan EI ole sinulle ihanin ja tärkein. Sinun on vaikea todistella asiaa, joka ei pidä paikkaansa. Sanoa voit mitä vaan, mutta toimintasi taistelee sanoja vastaan.

Eiköhän niitä ihastumisia tule ja mene itse kullekin pitkissä suhteissa...

Vierailija

Anna kun arvaan. Tämä nuori tyttö oli joku keskenkasvuinen kakara ja sinä sait jotain itsetunnon pönkitystä tästä. Tee vaimollesi palvelus ja jätä hänet. Ei kukaan halua tuollaista häntäheikkiä. Minulla nousee karvat pystyyn jos kuulen, että isot miehet haikailevat nuorien, kypsymättömien ämmien perään..

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat