Vierailija

Ostin uudet silmälasit kuukausi sitten, tarkemmin sanottuna keskiviikkona tulee 5 viikkoa. Odottelen edelleen että lasini saapuisivat liikkeeseen ja pääsisin ne hakemaan...huoh...kylläpä kestää... Kysymys kuuluukin että onko kenellekään käynyt niin että olisi joutunut odottamaan näin pitkään ja oletko saanut hyvitystä hintaan? Minulle luvattiin pari viikkoa että saisin silmälasini.

• ylös 2
  • alas 0

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Soittaisin liikkeeseen ja sanoisin, että jos et saa hyvitystä niin tilaat uudet lasit eri liikkeestä. Ei ihmiset huvikseen laseja tilaile vaan tarpeeseen. Toivottavasti et ole vielä laseja maksanut.

• ylös 15
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Soittaisin liikkeeseen ja sanoisin, että jos et saa hyvitystä niin tilaat uudet lasit eri liikkeestä. Ei ihmiset huvikseen laseja tilaile vaan tarpeeseen. Toivottavasti et ole vielä laseja maksanut.

Maksoin sen 25% varausmaksun. Aion kyllä pyytää hyvitystä. Ajattelin vain kysyä sitä että tietääkö joku tarkemmin noista toimitusajoista..

Vierailija

Mulla on lasit tulleet silloin kun on luvattu (mennyt 1-2 viikkoa), joten ei ole kokemusta tuollaisessa tilanteessa toimimisesta. Mutta tekisin niin kuin 1. Sulla on mennyt jo yli tuplasti se luvattu toimitusaika, joten kyllä tuosta korvausta joutaisi saada.

Vierailija

Itsellä oli samankaltainen homma kesällä, piti tulla parissa viikossa, soitin nelisen viikon päästä ja lupasivat Etsiä lasini. Viikon vielä kiristelin hampaita, kun ei ilmoitusta kuulunut ja menin liikkeestä kysymään.siellä pötkötti lasit pussissa kassan vieressä ja liikkeen kanat eivät muka olleet niitä viikkoihin löytäneet.. pahoittelivat, ei mitään korvausta. En kyllä jäänyt ruinaamaankaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli samankaltainen homma kesällä, piti tulla parissa viikossa, soitin nelisen viikon päästä ja lupasivat Etsiä lasini. Viikon vielä kiristelin hampaita, kun ei ilmoitusta kuulunut ja menin liikkeestä kysymään.siellä pötkötti lasit pussissa kassan vieressä ja liikkeen kanat eivät muka olleet niitä viikkoihin löytäneet.. pahoittelivat, ei mitään korvausta. En kyllä jäänyt ruinaamaankaan.

Kävin viime viikolla kyselemässä ja myyjä penkoi pöytää ja eivät olleet siinä. Kyse on "luotettavasta" optikkoliikkeestä niin nyt ei ole kyllä kovin hyvä luotto..eihän mun mieltä saa paremmaks kuin hinnasta hyvittämällä. Eiks asiakas ole aina oikeassa=)

Vierailija

Minulla kestää aina noin pitkään, koska linssit eivät ole Suomessa varastokamaa, vaan ne pitää aina tilata erikseen ulkomailta. Yleesä on ollut ennemmin niin, että on sanottu että voi mennä neljä-viisikin viikkoa ja lasit ovatkin tulleet nopeammin. Jos sullekin tilattiin linssit jostain hevonhuuhaasta, niin voipi mennä viikko jos toinenkin...

Vierailija

Mulla on käynyt. Kannattaa soitella perään. Sain kyllä hyvityksen, kun oli muutakin sotkua ja viivästystä.

Vierailija

Yleensä menny max 2 viikkoo ja omat linssit ei oo ihan peruskamaa.

Kyllä jotain hyvitystä vaativin, etenkin, kun sieltä ei oo oltu yhteydessä ja kerrottu viivytyksestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleensä menny max 2 viikkoo ja omat linssit ei oo ihan peruskamaa.

Kyllä jotain hyvitystä vaativin, etenkin, kun sieltä ei oo oltu yhteydessä ja kerrottu viivytyksestä.

Sieltä tuli kahtena ekana maanantaina viesti että lasien valmistus viivästyy mutta sen jälkeen ei ole kuulunu mitään. Mulla on nyt vain sellanen oli että voinko luottaa siihen että linssit on ihan priimakamaa..tuollanen säätäminen vaikuttaa heti ja alan epäileen lasien laatua..v..tuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saat varmaan jonkun linssienputsausaineen tai -liinan "hyvityksenä".

Toi naurattaa nyt mutta ei varmaan kassalla=)

Vierailija

Silmälasikauppa on Suomessa jotain aivan käsittämätöntä!

Toi aika nyt tietty ensinnäkin. Selittyy tietenkin sillä, että tilaavat ne linssit Kiinasta.

Ja toinen on hinta. Suomalainen maksaa laseistaan innolla 400 €, koska "mulla on niin kalliit erikoislinssit".

Työmatkani ovat suuntautuneet viimeiset viisi vuotta Kiinaan. En enää ikinä osta laseja muualta. Jos silmälasimarkkinoilla saa laseihin kulumaan yli 100 € on jo valinnut huippukalliit pokat ja linssit, keskimäärin lasit maksavat n. 50 € ohennetuilla ja hyvillä linsseillä. Jos on vain vähän miinusta eikä tartte ohennusta ja muuta, niin lasit saa n. 20 € hintaan. Ostan yleensä 3-4 kpl laseja. Ne saa odottaessa, n. 1 h kuluu kolmien lasien valmistamiseen. Monitehoihin menee vähän kauemmin. Mulla on taittovirhettä ja muuta, näkö -4,5. Suomessa on monta kertaa mennyt linssit vähän pieleen, Kiinassa ei kertaakaan. Hintaan sisältyy näöntarkastus optikolla, ellet sitten tee suoraan vanhoista laseista. Markkinoilla on neljässä kerroksessa  ehkä n. 50 liikettä per kerros, että valinnanvaraa kyllä on. Yksien suomalaisten lasien hinnalla lentää Pekingiin tai Shanghaihin ostamaan silmälasit.

Vierailija

Vaikka asun syrjäseudulla, niin koskaan ei ole kestänyt pitkää aikaa saada uudet lasit käyttöön, vaikka linssini eivät myöskään ole suoraan pakasta vedettäviä, vaan tilauskamaa.

OT Oletteko muut lasien käyttäjät huomanneet, että nykyiset muovilinssit eivät ole enää yhtä laadukkaita kuin entiset. Tarkkuus on kyllä OK, mutta joskus tuntuu, että linssit imevät itseensä kaiken ilmassa liikkuvan rasvan ja lian eikä mikrokuituisesta pudistusliinasta ole mitään hyötyä, se vain levittää rasvan tasaisesti linssiin. Joko peset tiskiaineella, mikä ei aina ole mahdollista, tai sitten sellaisella kosteuspyyhkeen tapaisella puhdistusliinalla, joka kyllä on erinomainen. Samalla saa pyyhkäistyä puhelimen näytön ja läppärinkin!

Vierailija

Mulla kävi viimeksi niin, että liikkeestä luvattiin laittaa mulle viesti kun silmälasit on saapunut. No, aikaa oli mennyt jo aika reilusti yli kuukausi ja ihmettelin jo mikä kestää. Mulle oli sanottu, että näissä silmälaseissa kestää normaalia kauemmin koska pitää käsin tehdä jotain ja blaablaa. Päätin kuitenkin soittaa sinne ja niinhän ne lasit siellä mua ilmeisesti oli jo kauan odotellut, se nainen vaan sanoi puhelimessa että oli juuri laittamassa mulle tekstiviestiä. Joopajoo. Täytyisi ostaa uudet, en mene samaan liikkeeseen enää oli niin töykeä nainen muutenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toi aika nyt tietty ensinnäkin. Selittyy tietenkin sillä, että tilaavat ne linssit Kiinasta.

Ja toinen on hinta. Suomalainen maksaa laseistaan innolla 400 €, koska "mulla on niin kalliit erikoislinssit".

Työmatkani ovat suuntautuneet viimeiset viisi vuotta Kiinaan. En enää ikinä osta laseja muualta. Jos silmälasimarkkinoilla saa laseihin kulumaan yli 100 € on jo valinnut huippukalliit pokat ja linssit, keskimäärin lasit maksavat n. 50 € ohennetuilla ja hyvillä linsseillä. Jos on vain vähän miinusta eikä tartte ohennusta ja muuta, niin lasit saa n. 20 € hintaan. Ostan yleensä 3-4 kpl laseja. Ne saa odottaessa, n. 1 h kuluu kolmien lasien valmistamiseen. Monitehoihin menee vähän kauemmin. Mulla on taittovirhettä ja muuta, näkö -4,5. Suomessa on monta kertaa mennyt linssit vähän pieleen, Kiinassa ei kertaakaan. Hintaan sisältyy näöntarkastus optikolla, ellet sitten tee suoraan vanhoista laseista. Markkinoilla on neljässä kerroksessa  ehkä n. 50 liikettä per kerros, että valinnanvaraa kyllä on. Yksien suomalaisten lasien hinnalla lentää Pekingiin tai Shanghaihin ostamaan silmälasit.

Mulla on -6.50 ja silmälasit tulevat maksamaan aina ihan törkeesti ja loppuhintaan tuntuu aina tupsahtavan jotain ihme summia.. nyt kun oli -70% kehyksistä niin tottakai halusin uudet lasit kun sai edes vähän hintaa alemmaksi. Joo ei Suomessa kannata olla huononäköinen! Ja sekin ärsyttää kun suurimmaksi osaksi kaikki tarjoukset ei koske minua kun on niin paljon miinusta..ihme syrjintää!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo niin kiinalainen optikko tienaa saman verran kuin suomalainen tai Kiinassa teetettyjen linssien työkin maksaa saman verran kuin Suomessa mutta huvikseen ne Suomessa pyytää välistä? Totta kai missä tahansa vinku-intiassa silmälasit on halvemmat, mutta en nyt ymmärrä, miten voit vakavissasi verrata tätä Suomeen. Kiinassa ei työntekijöillä ole mitään oikeuksia ja Suomessa ei voisi edes ajatella maksavansa niin huonoa palkkaa tai teettävänsä sellaisia päiviä kuin siellä.

Vierailija

Instrussa käynyt aivan samoin vuosi sitten. Meniköhän lopulta ainakin pari kuukautta ennen kuin lasit tulivat. Kyseisessä myymälässä ensin todella ylimielinen suhtautuminen valituksiini. Sitten sain sähköpostiini asiakaspalautekyselyn, joka oli lähetetty kaikille Instrussa hiljattain asioineille ja annoin sinne palautetta. Sen jälkeen suhtauduttiin ymmärtävästi, mutta hyvitys asiassa jäi olemattomaksi. Olisin perunut koko tilauksen, jos ei olisi ollut kyse lapsen laseista ja lapsi olisi viime kädessä ollut se, joka siitä olisi kärsinyt. Olin vielä maksanut osan hinnasta tilauksen yhteydessä. Sanomattakin selvää, että kyseistä ketjua ei meillä enää käytetä.

Saman tyyppinen tilanne oli vuosia sitten myös Nissenin kanssa. Nykyään käytän tiettyä ketjuihin kuulumatonta optikkoliikettä, joka tekee itse lasit ja jolla palvelu pelaa. Heillä asiakas maksaa tuotteen vasta kun saa sen itselleen, ei tilauksen yhteydessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo niin kiinalainen optikko tienaa saman verran kuin suomalainen tai Kiinassa teetettyjen linssien työkin maksaa saman verran kuin Suomessa mutta huvikseen ne Suomessa pyytää välistä? Totta kai missä tahansa vinku-intiassa silmälasit on halvemmat, mutta en nyt ymmärrä, miten voit vakavissasi verrata tätä Suomeen. Kiinassa ei työntekijöillä ole mitään oikeuksia ja Suomessa ei voisi edes ajatella maksavansa niin huonoa palkkaa tai teettävänsä sellaisia päiviä kuin siellä.

Kuvittelet niiden Suomessa myytävien lasien tulevan jostain muualta kuin Kiinasta? Ihan samalla tavalla ne Suomessa myydyt pokat ja linssit tehdään Kiinassa. Suomalainen optikko käyttää sun silmälasien eteen sen 20 min aikaa ja sekö selittää hintaeron? Voithan maalata katteet valkoisiksi näin halutessasi. Missään muualla ei silmälasit taida maksaa niin paljon kuin Suomessa. Ihan samalla lailla sun maksamat lasit nyhdetään kiinalaisten selkänahasta, mutta sä maksat vaan väliä suomalaiselle pörssiyhtiölle. Viiden viikon toimitusajalla on päivänselvää, että tuote tulee Kiinasta.

Silmälasimarkkinoilla kaupat ovat perheiden kauppoja, yrittäjä itse tekee linssit siinä sun silmien alla, myymässä ovat anoppi ja vaimo. Kilpailu on kovaa, mutta asiakkaitakin on paljon. Kiinassa on moni asia aivan perseestä, mutta jos joku, niin työnteko siellä on arvossaan. TYöntekijöitä poljetaan ja sorretaan ja se on täysin sikamaista. Nämä silmälasikauppiaat kylläkin kuuluvat hyväosaisiin.Noillakin hinnoilla.

Kyllä vaan

Pienenä vinkkinä matkailun ystäville: mun lasit Suomessa aina noin 400 e tai enemmän järkevillä ohennuksilla ja merkkiraameilla. Olin sit lomareissulla Saksassa ja poikkesin optikolla: Hugo Bossin kehykset + lasit 180 e ilman mitään spessutarjouksia. Säädettiin kohilleen ja lähettivät valmistuttua postissa mulle (2 vk yht toimitus,postit 5 e). Reissun lennot makso 200 e, joten jäin vielä parikybää plussalle.

Bonarina linssit hiottiin Saksassa kun Suomesta ostetuissa laseissa ne tulee Virosta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat