Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Naiset ei kykene tarkastelemaan asioita objektiivisesti, vaan he sekoittaa aina omat tunteensa mukaan. Jos joku asia tuntuu naisesta ikävältä, niin hän ei pysty myöntämään että se on totta, vaikka kaikki todisteet sanoisi muuta. Vastaavasti jos joku juttu tuntuu naisesta hyvältä, niin hän haluaa uskoa että se on totta. Hyvänä esimerkkinä horoskoopit ja muu huuhaa, josta tulee hyvä mieli.

• ylös 10
  • alas 19

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Kyllä homoilla on monin tavoin helpompi elämä.

Niinkö luulet, mutta miten tuo liittyi aloitukseen?

Vierailija

Kumma juttu. Lopetin juuri seurustelun miehen kanssa joka yritti keskustella vihjailemalla. Koska en halua arvailla mitä puheenvuorolla tarkoitetaan, kysyn aina tarkentavia kysymyksiä. Tämä oli miehelle ihan liikaa. Hän lisäksi pelkäsi melkein kaikkea.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Siivoaminen tuntuu minusta ikävältä ja voin myöntää, että se on totta. Siivoaminen on mukavaa vain palstan miehistä. Se on heistä niin mukavaa, että he antavat vaimon hoitaa sen kokonaan ja mielellään lisäävät mukavaa sotkemalla tahallaan.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Kyllä homoilla on monin tavoin helpompi elämä.

Niinkö luulet, mutta miten tuo liittyi aloitukseen?

Siten että homot, nuo onnelliset, voivat keskustella järkevästi elämänkumppaninsa kanssa. Ei tarvitse sietää vastakkaiseen sukupuoleen sisäänrakennettuja omituisuuksia.

Vierailija

Niin, usein miehet alkavat ihan ihme tavalla skitsoilemaan, kun keskustelevat naisten kanssa, kaikenlaista ihan omituista tekevät. Onneksi täällä voi keskustella ihan anona, ilman tuota sukupuolen tuomaa lisämaustetta.

Vierailija

Heheh, minä olen ajatellut samaa miehistä! Eikös se ole ihan klassikko, että mies ei miehisen kunniansa takia kykene myöntämään olevansa väärässä :D

...

No ei vaan. Minulla on ystävinä ja työtovereina sekä miehiä että naisia, enkä ole huomannut sukupuolissa mitään eroja keskustelutaitojen, huumorintajun, hoksaamiskyvyn ja vastaavien suhteen. Yksilötasolla eroja toki löytyy, mutta ihan rehellisesti sanottuna useimmat ihmiset, joiden kanssa olen enemmän tekemisissä, ovat kaikin puolin todella ihastuttavia ihmisiä.

Suurena syynä siihen varmasti on, että alallani tarvitaan ihmisiä, joilla on älyä, sivistystä, tilannetajua ja ystävällisyyttä.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Ei pidä paikkaansa. Mutta kyllä mulle moni mies jää keskusteluissa tai siis väittelyissä, toiseksi, koska mulla on laaja yleistieto ja osaan yhdistellä asioita ja tehdä loogisia päätelmiä, siihen ei miehet aina pysty kun heillä on ne putkiaivot, eivät osaa katsoa asiaa kuin yhdeltä faktatiedon kannalta, vaikka asia olisi paljon laajempi ilmiö.

Vierailija

Saisko todisteita, perusteluja tms. jonkinlaista dataa? Toistaiseksi haiskahtaa lassukan kiukuttelulta. Voinhan mäkin tässä nyt väittää miehistä vaikka mitä, mutta ei se siitä totta tee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naiset ei kykene tarkastelemaan asioita objektiivisesti, vaan he sekoittaa aina omat tunteensa mukaan. Jos joku asia tuntuu naisesta ikävältä, niin hän ei pysty myöntämään että se on totta, vaikka kaikki todisteet sanoisi muuta. Vastaavasti jos joku juttu tuntuu naisesta hyvältä, niin hän haluaa uskoa että se on totta. Hyvänä esimerkkinä horoskoopit ja muu huuhaa, josta tulee hyvä mieli.

Haluaisitko antaa jonkun esimerkin? Nyt tulee lähinnä mieleen, ettet ole niin tunneälykäs kuin keskivertonainen. Jos nyt vaikka turkistarhauksesta keskustellaan, niin sen lisäksi, että se söpöjen kettuken rääkkäys tuntuu iljettävältä, on myös ihan järkevää käsittää se isoa reviiriä ja maapohjaa kaipaavan eläimen kärsimys pikkuhäkissä. Sitä ei kukaan tunnevammainen voi millään taloudellisilla näkökulmilla selitellä olemattomiin.

Vierailija

Kyllä naiset pystyvät olemaan järkeviä kun niillä on tohtorin hattu esim. matematiikassa. Näitä ei löydy kuin yksi kymmenestätuhannesta, ja jos vielä ovat hyvännäköisiä, niin yksi sadastatuhannesta. Miehiltä ei moista tarvitse vaatia, yleensä jo joku diplomi-insinöörin tutkinto on riittävä, että järkeä on päässä. Naisista on taas jäänyt sellainen kuva että jos niillä on maisterin tutkinto, niin ovat usein pyrkyreitä, tutkinto saatu kasaan paksuilla istumalihaksilla, eikä itse aihe voisi kiinnostaa vähempää, kunhan saa riittävän liksan työelämässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko antaa jonkun esimerkin? Nyt tulee lähinnä mieleen, ettet ole niin tunneälykäs kuin keskivertonainen. Jos nyt vaikka turkistarhauksesta keskustellaan, niin sen lisäksi, että se söpöjen kettuken rääkkäys tuntuu iljettävältä, on myös ihan järkevää käsittää se isoa reviiriä ja maapohjaa kaipaavan eläimen kärsimys pikkuhäkissä. Sitä ei kukaan tunnevammainen voi millään taloudellisilla näkökulmilla selitellä olemattomiin.

Ja loppujen lopuksi monet ns. järkiperusteet ovat myös tunnepohjaisia. Mitä esimerkiksi taloudelliset näkökulmat ovat paitsi tunteellista halua saada itselleen ja omilleen lisää mammonaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mutta kyllä mulle moni mies jää keskusteluissa tai siis väittelyissä, toiseksi, koska mulla on laaja yleistieto ja osaan yhdistellä asioita ja tehdä loogisia päätelmiä, siihen ei miehet aina pysty kun heillä on ne putkiaivot, eivät osaa katsoa asiaa kuin yhdeltä faktatiedon kannalta, vaikka asia olisi paljon laajempi ilmiö.

Ai sinä et harrasta mitään mutuilua vaan perustat väitteesi faktoihin, toisin kuin ne putkiaivot?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset pystyvät olemaan järkeviä kun niillä on tohtorin hattu esim. matematiikassa. Näitä ei löydy kuin yksi kymmenestätuhannesta, ja jos vielä ovat hyvännäköisiä, niin yksi sadastatuhannesta. Miehiltä ei moista tarvitse vaatia, yleensä jo joku diplomi-insinöörin tutkinto on riittävä, että järkeä on päässä. Naisista on taas jäänyt sellainen kuva että jos niillä on maisterin tutkinto, niin ovat usein pyrkyreitä, tutkinto saatu kasaan paksuilla istumalihaksilla, eikä itse aihe voisi kiinnostaa vähempää, kunhan saa riittävän liksan työelämässä.

Meidän lukion matikanope, nainen, oli oppilaiden keskuudessa kaikista haukutuin ja epäsuosituin. Samaa kuulin myös aiempien vuosikymmenten oppilaiden puhuvan. Harvinaista, että muistellaan niin pahalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, mutta aika moni mieskin syyllistyy tähän. Itse olen objektiivisessa ajattelussa keskivertoa paljon parempi. Siksi minua raivostuttaa se, että niin monen ihmisen mielestä ärsyttävän ihmisen mielipidettä ei kannata edes kuunnella, eikä hän voi koskaan olla oikeassa. Sitten kun otan oikean kannan, niin minua syytetään siitä, että suosin tuota ärsyttävää ihmistä. Todellisuudessa haluan vain selvittää ongelman ja silloin on yhdentekevä kuka mitäkin sanoo, kunhan päästään oikeaan lopputulokseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Taidat asua pääkaupunkiseudulla tai jossain muussa suuressa kaupungissa, kun arvotat tutkinnon noin suureksi asiaksi ihmisen persoonallisuuden määrittämisessä, mitä tämä kysymys pääasiassa on.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat