Sivut

Kommentit (136)

Vierailija

Olen erittäin samaa mieltä siitä, että ketään ei saa kiusata tai satuttaa. Mutta se miten tiukkaa kuria muuten pidetään ei ole yksiselitteisesti oikein tai väärin. Jos vaikkapa koittaa pitää kuria useammalle lapselle sitä joutuu väkisin valitsemaan taistelunsa, ei voi olla ihan niin tarkka kuin Maria.

Vierailija

Maria! Ei se nyt niin vakavaa ole. Relax! Teeppäs se toinen lapsi siihen viereen ja odota että ovat koululaisia, siihen mennessä nipotukset vaan karsiutuu pois.

Tiukat säännöt haisevat vain valitettavasti vanhemmuudelle jo suoritetaan. Maailma ei ole niin yksioikoinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maria on tyyppiesimerkki äidistä, jolla on yksi lapsi. En edes jaksa kirjoittaa enempää. Huoh. ...

Lisään vielä, että vanhemmalla iällä äidiksi tullut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maria on tyyppiesimerkki äidistä, jolla on yksi lapsi. En edes jaksa kirjoittaa enempää. Huoh. ...

Minusta tyyppiesimerkki pienen lapsen äidistä, ja ehkä tuo ikäkin vaikuttaa. AIkansa kutakin ;)

Yhden 15-vuotiaan kolmeseiska äiti

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yhden lapsen äitinä en ole tyyppi, jota tässä haetaan. Ei saisi yleistää.

Ainoa lapsi ei myöskään ole tyyppi, joka toteutuu aina itsekkäänä ja jakamista inhoavana.

Vierailija

Se on tuo vaihe. .. menee ohi. 😃 Viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi kasvaa ja alkaa tekemään asioita ihan itsenäisesti, äidin mielipiteistä viis.

Voi kapinoida kovastikin, jos ollut tosi tiukka kuri.

minä vain 79

Tsemppiä Marialle! On ihailtavaa, kun joku todella haluaa kasvattaa lapsensa hyväkäytöksiseksi näinä päivinä. Paljon helpompaa on olla välittämättä ja ajatella tyyliin "pojat nyt on poikia". Eikä lapsia niin vaan tehdä lisää, etenkään 43-vuotiaana. Eikä se, että on joskus halunnut äidiksi, tarkoita automaattisesti, että haluaa useamman lapsen.

Vierailija

Kaikki täysin järkevää käytöstä Marialta, vai onko jonkun mielestä ok että leikkikentällä kiusataan eikä siihen puututa, lapsi saa riehua julkisilla paikoilla miten sattuu ja lauleskella rumia sanoja?

Toki on jotain asioita mistä ei tarvitse nipottaa liikaa, mutta tuossa kaikki olivat ihan järkeviä. 

Vierailija

Minusta tuo ei ole hyvää kasvatusta, vaan huumoritajutonta. Ja itsekeskeistä ajattelua. Maailmassa on todellakin Maria muitakin tapoja kuin sinun. Jos koet omasi paremmiksi, niin toimi niin, mutta älä asetu toisten yläpuolelle. Hehän ovat sitten vain sinua huonompia tässä asiassa, jos kerran olet noin mainio ihminen, että tajuat kaiken paremmin kuin muut. Niin tajua nyt sekin, ettei se kasvatustasi "saastuta", mitä näet, vaan se, mitä itse teet.

Vierailija

minä vain 79 kirjoitti:
Tsemppiä Marialle! On ihailtavaa, kun joku todella haluaa kasvattaa lapsensa hyväkäytöksiseksi näinä päivinä. Paljon helpompaa on olla välittämättä ja ajatella tyyliin "pojat nyt on poikia". Eikä lapsia niin vaan tehdä lisää, etenkään 43-vuotiaana. Eikä se, että on joskus halunnut äidiksi, tarkoita automaattisesti, että haluaa useamman lapsen.

Tekee lapsestaan tuollaisella vain samanlaisen neurootikon kuin itsekin on. Ei tuo sen "paremmalta" kasvatukselta minun korviini kuulosta.

Vierailija

Näiden kolumniäitien kohdalle aina sattuu joka paikassa hirviömäidiä naapurinkakaroita ja se oma kullannuppu. Itse tacallisena äitinä en ole koskaan nähnyt laumaa hirviökakaroita riehuvan junassa keksit kourassa yms

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat