Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle lyhyehkö koulutus ja hyvä työllistyminen tällä hetkellä?

Vierailija
06.09.2016 |

Palkka sellainen, että sillä elää jollain tavalla, ja on mahdollisuus edes työskennellä täysin tunnein? En ole nyt nirso, olen kyllästynyt olemaan työtön.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Tosin työ on raskasta ja huonosti palkattua.

T.Lähihoitaja

Vierailija
2/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski. Työajat voivat olla haasteelliset ja samoin asiakaskunta, mutta koulutus on lyhyt (jopa n. 6 kk riittää) ja ala työllistää hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja. Ei tarvitse aina edes koulutusta!

Esim. Kerroshoitaja voi tehdä kerrossiivouksen lisäksi yleisten tilojen aamuvuoroja jolloin tulee täydet päivät ja viikonlopputyöt ekstraa.

Vierailija
4/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.Lähihoitaja

Sairaanhoitaja parempi vaihtoehto. Palkka parempi, koulutus muistaakseni 3,5v kun lähäriksi 3v.

Vierailija
5/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.Lähihoitaja

Moisilla ei vakityötä löydy. Harvoja sijaisuuksia vain. Itsellä useita lähäreitä tuttavapiirissä ja suurin osa työttömänä vaikka mikä tahansa pesti kelpais

Vierailija
6/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntonäyttelijä vai mitä ne tyypit on jotka asuntoja näyttää ja myy. Kouluttavat itse yleensä työntekijöitä ja jos hyvä olet myymään rahaa saa ihan hyvin

Vierailija
7/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennonjohtaja

Vierailija
8/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennonjohtaja

Työllistyminen erittäin heikkoa, monta kurssia työttöminä valmistumisen jälkeen, joku harva saa jotain lyhyitä pätkiä. Mutta jos pääsee töihin, niin palkka on kyllä kohtuu hyvä.

Vierailija
9/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Lähihoitaja

Sairaanhoitaja parempi vaihtoehto. Palkka parempi, koulutus muistaakseni 3,5v kun lähäriksi 3v.

Lähäriksi alle 2 vuotta jos on lukiopohja.

Vierailija
10/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Lähihoitaja

Moisilla ei vakityötä löydy. Harvoja sijaisuuksia vain. Itsellä useita lähäreitä tuttavapiirissä ja suurin osa työttömänä vaikka mikä tahansa pesti kelpais

Se riippuu siitä missä asuu ja onko hyvä työtekijä. Itse pystyin jo opiskellessa tekemään töitä niin paljon kuin ehdin ja valitsemaan vakituisista paikoista haluamani. Valmistuin vuosi sitten.

Vierailija
11/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskia ehdotan minäkin. 2000e palkka, koulutus alle vuoden.

Vierailija
12/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyyjä

Vierailija
13/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähäriksi kouluttauduin 2-vuotta sitten keski-ikäisenä, työttömäksi jäädessäni. Pari sijaisuutta tehnyt, nyt työttömänä. 0-sopimuksia ja harvoja keikkoja tarjolla, niillä ei elä. Monta koulutoveria työttömänä myös. Jos olet nuori, pärjäät ehkä paremmin, keski-ikäisenä turha tällä hetkellä kouluttautua alalle. Kunnilla valtavat säästöpaineet.

Vierailija
14/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Lähihoitaja

Se riippuu siitä missä asuu ja onko hyvä työtekijä. Itse pystyin jo opiskellessa tekemään töitä niin paljon kuin ehdin ja valitsemaan vakituisista paikoista haluamani. Valmistuin vuosi sitten.

Itse asun Oulun seudulla jossa suurin osa näistä tutuista ja lisäksi muutamat kaakkois suomessa ja muutama Helsingin lähikunnissa.

Vierailija
15/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siivooja. Ei tarvitse aina edes koulutusta! Esim. Kerroshoitaja voi tehdä kerrossiivouksen lisäksi yleisten tilojen aamuvuoroja jolloin tulee täydet päivät ja viikonlopputyöt ekstraa." 

- jäljen kyllä sitten myös usein myös huomaa... En itse ole siivooja, mutta arvostan heitä, jotka sitä työtä tekevät. Toisin kuin kaltaiseni "paperien pyörittäjän"  työn puutteita ei moni huomaa, vaikka varmaan toisnaan syytä olisi useamminkin, niin sen kyllä huomaa aika mon, jollei siivoja ole tehnyt tai tee työtään tarpeeksi hyvin ja huolellisesti. Ei siivoamien välttämättä mitään monen vuoden koulutusta vaadi, mutta en pidä ajatuksesta, että jokainen odotetaan automaattisesti osaavan siivota jos ja kun vain erottaa imurin rätistä. Ei ammattimainen siivoaminen ole sama asia kuin se, että osaa -jos osaa- siivota ja pitää oman kolonsa siistinä, vaikka toki siittä saattanee olla apua.      

Vierailija
16/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Lähihoitaja

Itse asun Oulun seudulla jossa suurin osa näistä tutuista ja lisäksi muutamat kaakkois suomessa ja muutama Helsingin lähikunnissa.

Helsinkiin kannattaa siis suunnata lähikunnissa aluvien, koska töitä riittää :)

Vierailija
17/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsiteknikko. Lyhyt mutta kallis koulutus, mutta vielä parempi hyöty. Voit työskennellä alalla itsenäisesti, ja ottaa niin kovaa hintaa työstäsi kuin haluat.

Vierailija
18/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siivooja. Ei tarvitse aina edes koulutusta! Esim. Kerroshoitaja voi tehdä kerrossiivouksen lisäksi yleisten tilojen aamuvuoroja jolloin tulee täydet päivät ja viikonlopputyöt ekstraa." 

- jäljen kyllä sitten myös usein myös huomaa... En itse ole siivooja, mutta arvostan heitä, jotka sitä työtä tekevät. Toisin kuin kaltaiseni "paperien pyörittäjän"  työn puutteita ei moni huomaa, vaikka varmaan toisnaan syytä olisi useamminkin, niin sen kyllä huomaa aika mon, jollei siivoja ole tehnyt tai tee työtään tarpeeksi hyvin ja huolellisesti. Ei siivoamien välttämättä mitään monen vuoden koulutusta vaadi, mutta en pidä ajatuksesta, että jokainen odotetaan automaattisesti osaavan siivota jos ja kun vain erottaa imurin rätistä. Ei ammattimainen siivoaminen ole sama asia kuin se, että osaa -jos osaa- siivota ja pitää oman kolonsa siistinä, vaikka toki siittä saattanee olla apua.      

Itse asiassa siivoamisessa ongelmana on se, että paikat saa helposti "puhtaan" näköiseksi vaikka ne kuhisisivat mikrobeja. Tätä ei erota paljaalla silmällä, ainoastaan testeillä. Ei sellaisia vaan kovin usein tehdä. Siivouksen laatua tarkkaillaan testeillä hyvin harvoin. Valitettavasti tässä ei ole eroa sillä onko siivooja ammattilainen vai itseoppinut, koska ihan samalla tavalla se työ rasittaa ja sitten aletaan hieman oikoa siivoustavoissa.

Vierailija
19/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa siivoamisessa ongelmana on se, että paikat saa helposti "puhtaan" näköiseksi vaikka ne kuhisisivat mikrobeja. Tätä ei erota paljaalla silmällä, ainoastaan testeillä. Ei sellaisia vaan kovin usein tehdä. Siivouksen laatua tarkkaillaan testeillä hyvin harvoin. Valitettavasti tässä ei ole eroa sillä onko siivooja ammattilainen vai itseoppinut, koska ihan samalla tavalla se työ rasittaa ja sitten aletaan hieman oikoa siivoustavoissa.

No se ei katso onko kouluttautunut vai ei. Itse olen tarkka, ei koulutusta alalle ja esimerkiksi pesen liinat ja mopit väh. 60 asteessa kun taas "ammattilainen" vetää ne 40 asteessa...Että silleen..

Vierailija
20/91 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneussalonki. Kysyntä on nyt kasvavaa, tekijöitä tarvitaan lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi