Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään yliopisto-drop-outtia? Mitä tekee nyt?

Vierailija
28.08.2016 |

?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeli 4v mutta ei tehnyt kandia eikä gradua. Nyt onnellinen sairaanhoitajana, vaihtoi siis amkkiin.

Vierailija
2/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hepun, ex-kollegan. Dippatyö kirjoitettu & hyväksytty & kansissa, pari kurssia jäljellä. Koskaan ei valmistunut kuitenkaan koska opinnot alkoivat vanhentua. Nykyään jonkun pienen terveysalan firman toimari ja tienaa paremmin kuin koskaan olisi tienannut insinöörihommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoi kahden vuoden jälkeen ammattikouluun. Nykyään yhdistelmäajoneuvonkuljettajana.

Vierailija
4/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kauppiksen graduvaiheessa. Nyt on oma menestyvä yritys. Varmaan riippuu missä vaiheessa sroppaa, ekalla tai vikalla viikolla...

Vierailija
5/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Isossa kansainvälisessä firmassa keskipienenä pomona. Ihan eri alaa kuin se kesken jäänyt tutkintoni. 12v talossa. Todella kiinnostava ja haastava duuni, hyvä liksa. 

Vierailija
6/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradua vaille valmis, henkinen lukko, ei usko itseensä. Tuskin sitä koskaan tekeekään. Sääli, on nyt duunarityössä.

Vierailija
7/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Vaihdoin ammattiopistoon, opiskelin ammatin. Töissä pari vuotta, perustin oman firman. Yrittäjänä nyt yli 10.v ja onnellisempi kuin koskaan olisin maisterina ollut. Nainen 34.v, filosofian maisteri drop-out, nykyinen yrittäjä/toimitusjohtaja graafisella alalla

Vierailija
8/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina - jos koskaan - sitä gradua tai dippaa ei kyllä kannata jättää tekemättä.

Vierailija
9/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden hepun, ex-kollegan. Dippatyö kirjoitettu & hyväksytty & kansissa, pari kurssia jäljellä. Koskaan ei valmistunut kuitenkaan koska opinnot alkoivat vanhentua. Nykyään jonkun pienen terveysalan firman toimari ja tienaa paremmin kuin koskaan olisi tienannut insinöörihommissa.

Pystyykö tuosta päättelemään jotenkin varmasti, että DI:na sama henkilö ei olisi voinut millään päätyä ko. firman toimariksi?

Vierailija
10/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu kirjoitti huippuarvosanat lukiossa ja pääsi heittämällä sisään farmakologiaa opiskelemaan. Keskeytti toisen vuoden jälkeen ja meni ammattikouluun opiskelemaan merkonomiksi. Nykyään ei tee edes niitä merkonomin töitä vaan on siivooja. Kuulemma pitää työstään siivoojana.

Vierailija
11/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenhän se aikanaan jäi. Liikaa bailaamista ja liian vähän lukemista :D Nykyään ICT-hommissa keskijohdossa. Unelmatyö mulle.

Vierailija
12/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeli tradenomiksi. En tiedä, mitä kuuluu nykyään. Harmi.

Vierailija
13/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta itse droppasin lukiosta toisena vuotena, ja nykyään teen asiantuntijahommia ulkomaisille toimeksiantajille it-alalla.

Vierailija
14/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu kirjoitti huippuarvosanat lukiossa ja pääsi heittämällä sisään farmakologiaa opiskelemaan. Keskeytti toisen vuoden jälkeen ja meni ammattikouluun opiskelemaan merkonomiksi. Nykyään ei tee edes niitä merkonomin töitä vaan on siivooja. Kuulemma pitää työstään siivoojana.

M

Miksihän tuollainen ratkaisu? :o

Vierailija
15/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olin nuorempana todella armoton perfektionisti, joten en saanut gradua tai edes kandidaatintyötä valmiiksi. Muut opinnot olivat jopa metodiopintoja ym. myöten valmiina ja opintopisteitä on valtava määrä valmiina plus ylimääräisiä sivuaineita. Olen ollut nyt yli kymmenen vuotta IT-alalla rividuunarina, enkä ole sielläkään edennyt mihinkään, sillä olen jotenkin liian ujo moniin juttuihin, joissa pitäisi olla sujuvakäytöksinen ja sosiaalinen.

Pelkään myös hakea mihinkään enää, sillä olen saanut pakit pari kertaa saman firman sisällä. Haluaisin edelleenkin tehdä tutkinnon valmiiksi, mutta se sama perfektionismi nostaa päätään heti, jos yritän tehdä jotain asian eteen.

Tilanne on myös sosiaalisesti kiusallinen, sillä harvoin sukulaisiani tavatessani he aina kyselevät opinnoistani, eikä mulla ole vastata mitään kovin uljasta siltä saralta. Siispä välttelen sukulaisteni tapaamista, vaikka heistä muuten pidänkin.

Vierailija
16/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeli taloushallintaa ja tekee niitä hommia.

Tosta siivoojasta tuli mieleen siskon työpaikan siivooja. Tuplamaisteri ja kertaalleen väitellyt. Kyllästy akateemiseen maailmaan ja vaihto siivoojan hommiin.

Vierailija
17/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni rikkaisiin naimisiin. 

Vierailija
18/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta lähipiirissä on humanisti, ihan valmistunut, jolla myös hoitoalan koulutus opistotasolta. Tekee sitä hoitoalan työtä ja joskus vain tehnyt satunnaisia open sijaisuuksia. 

Mutta surullinen tarina vastauksena ap:lle, luokkakaverini, huippuoppilas lukiossa, heittämällä opiskelemaan matemaattisia aloja. Mukava tyyppi, ei kiusannut ketään, ei kiusattu, tavallinen. Jostain syystä hän on alkoholisoitunut täysin ja tutkinto ei ole koskaan valmistunut. Muutakin yrittänyt, ei ole onnistunut. 

Vierailija
19/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinä aikoina - jos koskaan - sitä gradua tai dippaa ei kyllä kannata jättää tekemättä.

Lupaatko? Olen yli 40v. Saanko upean työn, jos teen gradun ja valmistun?

Vierailija
20/60 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä. Ilmeisesti pärjännyt ihan hyvin, ainakin matkustelee paljon ja asuu komeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä