Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävän" kommentti

Vierailija
27.08.2016 |

Tapasin erästä ystävääni tällä viikolla ja mieltäni jäi kaivelemaan yksi hänen sanomansa asia. Olimme juoneet hieman viiniä, kun hän yhtäkkiä totesi minulle että: " Tiedätkö silloin, kun tutustuttiin en pitänyt sinua kovinkaan kauniina, mutta kun ollaan tutustuttu oot kaunistunut kokoajan." Siis anteeksi mitä? Menin niin hämilleni etten saanut sanaa suustani. Hän on monesti ennenkin sanonut erikoisia ja melko loukkaavia asioita minusta monesti vihjailevasti, mutta tässä hän vaikutti olevan vilpitön. Silti kommentti loukkasi. Onko minulla oikeus loukkaantua vai oliko tämä pikemminkin kohteliaisuus? Hän ei itse taida edes muistaa sanomaansa kommenttia tai jos muistaa ei ainakaan ota asiaa esille. Mitä mieltä tästä oikein pitäisi olla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö joka arvostelee toisen ulkonäköä, haluaa loukata, tietoisesti tai tiedostamatta.

Harmi kun et tilanteessa onnistunut sanomaan mitään. Se olisi ollut helpompi käsitellä siinä. Toisaalta jos kyseessä vain kaveri, osoitti pinnallisuutensa ja moukkamaisuutensa.

Itse olisin sanonut, että "anteeksi mitä? Tuo kuulostaa jotenkin oudolta. Itse olen pitänyt itseäni aina kauniina. En ymmärrä mihin pyrit tällä ? "

Vierailija
2/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en pitänyt avioimiestäni komeana, mutta nyt 5vuodessa on komistunut ihan järjettömästi ja nykyään on todella komea.

Tosin en kyllä nyt varmaan sitä hänelle ihan noin ilmaisisi.

Ystäväsi taitaa olla yltiörehellinen eikä osaa ilmaista asioita soveliaasti. Tulkitsen kuitenkin ystäväsi sanoman niin että hänestä olet kaunistunut huomattavasti sitten ensitapaamisenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ennemmin mikä sanomassa on tärkeintä, hän halusi kertoa, että olet kaunis. Vähän tökerösti mutta silti.

Vierailija
4/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni sanoi minulle "onpa sinulla siistit meikit".. Myöhemmin aloin miettimään että onko meikkini usein tuhruiset. Joten kohteliaisuudetkin on helppo saada käännettyä negaksi.

Olen huomannut tekeväni tätä aina. Jos isäni kehuu siskon ihoa, tulkitsen sen niin että minun ihoni on huono. Tai jos ystävä kehuu lapseni vaatteita mietin että puenko hänet normaalisti rumasti.

Tästä syystä yritän olla mainitsematta paljoakaan toisten ulkonäöstä. Toisaalta jos jollain on uusi kampaus eikä sitä kommentoi mitenkään voi sen tulkita että onpa ruma.

Silloinkun joku on silminnähden muuttunut on parempi kehaista...

Vierailija
5/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän, että jollei ikinä kyseenalaista toisen loukkauksia, vaan imee kaiken itseensä niin jossakin kohtaa voi mitta tulla täyteen, räjähtää ja suoltaa kaikki vanhat loukkaukset ulos.

Itsekin kyllä jäätyisin tollaisessa tilanteessa mutta, jos seuraavaa kertaa vielä tulee niin kerrot suoraan, että loukkaannuit ja kaverisi reaktio kertookin sitten jo aika paljon.

On titenkin ihmisiä, jotka töksäyttelee paljon mutta mielestäni heistä huomaa, että ovat jälkeenpäin kenties aika noloissaan. Sitten on ihmisiä, jotka saavat oikeasti jotain sairasta tyydytystä siitä, että saavat loukattua toista.

Jos taas olet oikeasti jotenkin muuttunut ulkonäöltäsi, esim. laihtunut niin luultavasti kaverisi on kateellinen. Mutta pidemmän päälle tollainen seura on raskasta.

Vierailija
6/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan tuo moukkamaisesti sanottu, olipa kyse tahattomasta, viininhuuruisesta sammakosta tai tietoisesta loukkauksesta. 

Miten olisi, jos itse ottaisit asian esille, jos se sinua vaivaa? Esim. kysyä, mitä hän tarkoitti, tai sitten sanoa, että et oikein osannut ottaa hänen kommenttiaan positiivisesti. Tai, jos ajatus suorasta puheesta tuntuu liian kiusaannuttavalta, ota opiksesi, ja anna suora palaute sitten ensi kerralla, jos hän kommentoi sinua ikävästi.

Vierailija
7/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikeastaan koskaan osaa aluksi sanoa onko joku ruma vai kaunis, sillä se riippuu ihan siitä miten toista katsoo. Kaikissa on rumuutta ja kauneutta samaan aikaan.

Vasta kun oppii tuntemaan ihmisen voi oikeasti sanoa kumpi hän on.

8/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi varmasti halusi sanoa, että koska hän pitää sinusta ihmisenä niin paljon, näytät aina vaan kauniimmalta hänen silmissään. Minusta tuo oli tosi kauniisti sanottu. 

Olet varmasti ihan tavallisen näköinen, mutta koska ilmeisesti pidät itseäsi kaunottarena, loukkaannuit ja narsismisi sai kolauksen, kun sait kuulla, että aluksi ystävä ei pitänyt sinua erityisen kauniina. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hä olisi halunnut kehua, niin olisi vain sanonut, että miten alat näyttää kauniimmaltakin tutustumisen myötä.

Vierailija
10/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärtäisin niin, että tavatessanne piti sinua lähinnä tavallisen näköinsenä, ei mitenkään erikoisena, mutta sitten kun tutustuitte alkoikin huomata hyviä piirteitäsi ym. Eli olet sisäisesti kaunis ihminen, ja se yleensä saa sinut näyttämään myös ulospäin kauniilta kun oppii tuntemaan toisen.

Ehkä vähän tökerö kommentti, mutta kehuna sen ottaisin enkä miettisi enempää.

Vierailija
11/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti juuri tarkoitti, että tutustumisen ja kaveruuden myötä olet ikään kuin kaunistunut, siis niin kuin usein käy, jollei siis mitään fyysistä "kaunistautumista" ole tapahtanut. Joka tapauksessa niin voisin itse ajatella noin omasta miehestäni, en välttämättä kuitenkaan kaverista, enkä varsinkaan töksäyttäisi mitään tollasta päin naama. En nyt tarkoita, että kaverisi olisi kiero mutta sellaiset ihmiset ovat mielestäni niitä kaillein pahimpia, kun ite tietää sen loukkaukseksi ehkä aiemman käytöksen takia mutta eivät huomaa mitään.

Vierailija
12/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ap:n ystävän viestiä. Mikä pointti on sanoa tuollaista?

Vierailija
13/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain huonoitsetuntoinen, joka odottaa, että kaikissa sanomisissa on aina jotain negatiivisia piiloviestejä, pitää tämmöistä ongelmana.

Vierailija
14/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain huonoitsetuntoinen, joka odottaa, että kaikissa sanomisissa on aina jotain negatiivisia piiloviestejä, pitää tämmöistä ongelmana.

En nyt sanoisi näinkään.

Itse en jaksaisi kuunnella ap:n kaverin tyyppistä ihmistä kovin kauaa. Ja on kyllä outo ystävä muutenkin jos on pitänyt ap:ta rumana kun ovat tutustuneet?! Ja vielä kertoo sen.

Ap, minkä näköinen tuo sinun ystäväsi itse on?

Vierailija
15/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi näinkään.

Itse en jaksaisi kuunnella ap:n kaverin tyyppistä ihmistä kovin kauaa. Ja on kyllä outo ystävä muutenkin jos on pitänyt ap:ta rumana kun ovat tutustuneet?! Ja vielä kertoo sen.

Ap:n ystävä kyllä sanoi, että ei pitänyt häntä "kovin kauniina".

Mistä lähtien "ei kovin kaunis" on "ruma"? Itse ajattelisin, että "ei kovin kaunis" on vaikkapa tavallisen näköinen tai sellainen massasta erottumaton, ei ruma, mutta ei sellainen, johon kiinnittää huomiota.

Itse taas en voisi olla ystävä sellaisen kanssa, joka ajattelee näin mustavalkoisesti tai suuttuu helposti kommentista, joka voidaan tulkita eri tavoin.:)

Vierailija
16/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Taidat itse olla näitä kavereita, jotka "latelee totuuksia", ja sitten jos joku sattuu loukkaantumaan niin tämä kuitataan toisen huonolla itsetunnolla.

Vierailija
17/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Taidat itse olla näitä kavereita, jotka "latelee totuuksia", ja sitten jos joku sattuu loukkaantumaan niin tämä kuitataan toisen huonolla itsetunnolla.

En ole. Tunnen kyllä ne ihmiset, joiden kanssa vietän aikaa, sen verran hyvin, etten halua loukata heitä enkä sanoisi erityisesti kenenkään ulkonäöstä mitään, ellei se olisi jotain positiivista. Mutta siksi itse asiassa ajattelen, että tässäkin pyrkimys on ollut kaikesta huolimatta positiivinen.

Se on totta, että kyllä tuon esille oman kantani asioista, mutta viimeksi pyysin anteeksi kun ystäväni kanssa puhuimme asiasta, johon meillä oli eri tulokulmat, koska molemmilla erilaiset kokemukset ja onneksi ystävänikin sanoi suoraan, että piti kantaani vähättelevänä kun hänen kokemuksensa asiasta oli niin erilainen. Että luotan, että asiat voidaan puhua lopulta selviksi.

Vierailija
18/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi näinkään.

Mistä lähtien "ei kovin kaunis" on "ruma"? Itse ajattelisin, että "ei kovin kaunis" on vaikkapa tavallisen näköinen tai sellainen massasta erottumaton, ei ruma, mutta ei sellainen, johon kiinnittää huomiota.

Itse taas en voisi olla ystävä sellaisen kanssa, joka ajattelee näin mustavalkoisesti tai suuttuu helposti kommentista, joka voidaan tulkita eri tavoin.:)

En tarkoita, että yhtä kommenttia pitäisi mahdollisimman tarkkaan analysoida mutta ehkä ap tietää millä äänensävyllä ja minkä tyyppisiä loukkauksia tämä henkilö on aiemmin sanonut. Itse taas miellän "ei kovin kaunis" niin enemmän epäviehättävänä kiertoilmauksin sanottuna ja taas, jos olisin tarkoittanut tavallista olisin sanonut tavallinen. Pointtina ehkä enemmän, että miksi tollasia pitää sanoa ääneen.

Vierailija
19/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi näinkään.

En tarkoita, että yhtä kommenttia pitäisi mahdollisimman tarkkaan analysoida mutta ehkä ap tietää millä äänensävyllä ja minkä tyyppisiä loukkauksia tämä henkilö on aiemmin sanonut. Itse taas miellän "ei kovin kaunis" niin enemmän epäviehättävänä kiertoilmauksin sanottuna ja taas, jos olisin tarkoittanut tavallista olisin sanonut tavallinen. Pointtina ehkä enemmän, että miksi tollasia pitää sanoa ääneen.

No..kaverihan oli kännitörppö.

Jos olisin ap, tarkkailisin, tuleeko kännissä aina tosi törppöä juttua jatkossakin. Yksi hyvä kysymyshän on sekin, kuinka paljon tämä kaveri juo ja muistaako edes juttujaan.

Mulle joskus vuosia sitten homokaverini sanoi humalassa, että "jos olisin hetero niin voisin panna". Koska olemme hyviä ystäviä, niin tämä jäi omaan arvoonsa känniletkautuksia, joita en ole jäänyt kummemmin pohtimaan.

Vierailija
20/21 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun kaveri kauniiksi sanoi. 😭