Kriteerini miehelle
Komea
Älykäs
Urheilullinen
Lukee paljon
Herrasmies
Hieman tuhma
Iso kalu
Hauskaa seuraa
Luotettava
Juu, tätä ei taida olla olemassa. Huonompaan on tyydyttävä.
Kommentit (25)
Ap. En tiedä uskotko, mutta täis ois yks. Tosin komeus on katsojan silmissä. Kiinnostaisko?
M23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miestenmies1234 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miestenmies1234 kirjoitti:
Voisitko täsmentää hieman mitä tarkoitat vaikka tuolla herrasmiesmäisyydellä, yms. Millainen on komea mies? Ja sitten mielenkiinnosta mitä sinulla on tarjota tuollaiselle miehelle vaihdossa?
En ole aloittaja mutta kahteen ekaan voinen vastata. Jos sun pitää kysyä mitä herramiesmäisyys tarkoittaa, et ole sitä. Komeus taas on katsojan silmässä, mikä kenenkin silmää miellyttää.
Tarkoitinkin tällä kysymyksellä, että riittääkö että avaa ovet naiselle ja kantaa isoimmat kantamukset? Taidat olla vähä yksinkertainen, kun tuomitset automaattisesti ihan asiallisia kysymyksiä. Ei jatkoon...
Okei, olet niin hakoteillä että selitetään. Herrasmiesmäisyys ei tarkoita jotain yksittäisiä arjen tekoja, vaan se on tapa suhtautua toiseen ihmiseen. Ei pelkästään naiseen vaan ihmisiin yleensä. Se miten kunnioittaa toista, ja kuinka se heijastuu käyttäytymisessä, puheissa ja teoissa.
kunnioitus ansaitaan.
No, tästä mä olen hieman eri mieltä. Herrasmies lähtökohtaisesti kunnioittaa toisia. Sen kunnioituksen voi menettää, jos ei ole sen arvoinen. Tosin herrasmies ei sellaisestakaan tee numeroa, vaan ennemmin jättää huomiotta ja häipyy ns. vähin äänin paikalta. Kunnioituksen täytyy tietenkin olla molemminpuolista.
Mikä on herrasmiehen naispuolinen vastine? Ai niin, sitä ei ole. On vain lista sukupuoleen sidonnaisia odotuksia, arvoja ja sääntöjä, mutta ne koskevat vain miehiä.
Niin siis kuten huomaat, kirjoitin molemminpuoleisesta kunnioituksesta. Samat säännöt pätee molempiin. Kuten näissä keskusteluissakin, lähtökohta on se että toista ja toisen mielipiteitä kunnioitetaan, kunnes se alkaa laukoa kommentteja, joilla ei siinä keskustelussa ole mitään perustaa. Siinä vaiheessa sen kunnioituksen menettää. Ja meinaatko että herrasmiehillä ei ole kriteereitä naisten suhteen? Se että he eivät niitä ääneen sano, ei tarkoita etteikö niitä olisi. Jos oma argumentointitaito loppuu siinä vaiheessa, kun tajuaa ettei itsellä olekaan mitään annettavaa, silloin on oikeasti syytä katsoa peiliin. Tai vaihtoehtoisesti syyllistää naisia näiden kriteereistä, sama se mulle on. Mä olen oman herrasmieheni löytänyt ja kunnioitusta löytyy molempiin suuntiin.
Juusto12 kirjoitti:
Ap. En tiedä uskotko, mutta täis ois yks. Tosin komeus on katsojan silmissä. Kiinnostaisko?
M23
Kiva tietää, että kaltaisiasi on. Olen kyllä vanhempi, jo 30. Ap
Minä olen tuollainen muuten mutta kaluni on keskikokoinen.
T: PalstaLassukka
Mikä on herrasmiehen naispuolinen vastine? Ai niin, sitä ei ole. On vain lista sukupuoleen sidonnaisia odotuksia, arvoja ja sääntöjä, mutta ne koskevat vain miehiä.