Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaatimuksia sinulla on kodille?

Vierailija
27.08.2016 |

Mitä asioita kodissasi pitää ainakin olla? Mitkä seikat saavat sinut valitsemaan asunnon tai talon kodiksi?

Minulle tärkeintä on ikkunoista avautuva näkymä. Sen pitää olla avara,joten mieluiten kodin pitää olla muuta maastoa ylempänä esim. rinteessä. Haluan myös, että ikkunasta näkyy vesi, meri, järvi tai joki.

Asunnossa tulee olla minimissään keittiö, olohuone, kaksi makuuhuonetta ja kolmas huone, jota voi käyttää työhuoneena. Mielellään kylpyhuoneen lisäksi erillinen wc. Vaatehuone. Terassi, piha tai parveke. Parkkipaikka.

Kaukolämpö. Tai sitten niin isot lämminvesivaraajat, että varmasti tulee kuumaa vettä hanasta vaikka seisoisi tunnin suihkussa samalla, kun joku tiskaa astioita.

Lähellä kävelyetäisyydellä tulee olla kauppa, hyvä leikkipuisto, jokin ravintola ja kirjasto. Muut palvelut plussaa. Syksyllä valaistuja ulkoilureittejä.

Tässä ne tärkeimmät. Sillä ei ole niin merkitystä, onko koti kerrostalossa, rivitalossa vai onko se omakotitalo. Saunaakaan en välttämättä tarvitse.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä seinää, vuotamaton katto, lämmintä ja rakkaita ihmisiä ympärillä..eipä siihen muuta tarvita.

Vierailija
2/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä seinää, vuotamaton katto, lämmintä ja rakkaita ihmisiä ympärillä..eipä siihen muuta tarvita.

No tuo on eittämättä hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoisa, neljä makuuhuonetta, avokeittiö, tilava olohuone, kodinhoitohuone, suojaisa piha, etupihalle mahtuu parkkeeraamaan vähintään kaksi autoa, hyvät yhteydet moottoritielle.

Vierailija
4/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen yksineläjä, joten kriteerini on se, että minun palkkani riittää siihen.

Vierailija
5/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mitään erikoisia vaatimuksia.

Kun viimeksi hain asuntoa, tarpeeksi alhainen vuokra ja hyvä sijainti yliopistoon painoivat niin paljon asiassa, että ei jäänyt paljon muita kriteerejä. Mutta olihan niitä muitakin kriteerejä tosiaan silloin. Halusin, että suihkutilassa suihku ei ole bideesuihku, kuten joissain pikkuyksiöissä on. Halusin myös, että asunnossa on uuni, toisin kuin joissain pikkuasunnoissa Helsingissä, joissa saattoi olla vain keittolevy.

Jos ei olisi taloudellisia rajoitteita, haluaisin asunnon, jossa on kauniit isot ikkunat, rauhallinen näkymä ikkunasta, tilava keittiö, jossa on astianpesukone ja riittävästi säilytystilaa. Saisi olla avaruutta ja huonekorkeutta. Riittävän paksut seinät, ettei kuuluisi kaikki naapuriin.

Vierailija
6/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, tilava, oma rauha, puhtaus, iso yksityinen piha.

Vierailija
7/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha hirsitalo, vettä pitävä katto ja jonkunlainen lämmitys talveksi, sänky jossain nurkassa pöytä ja muutama tuoli, puu- ja sähköhella.

Vierailija
8/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on sisältä kodikas. Ja sitähän se onkin.

Lämminhenkinen, sisältäen myös asukkaat.

Vierailija
9/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen on minulle juuri sopiva, 80 neliön rivitalo-osake. Hyvä pohja, isohko piha, erittäin lämmin, laadukkaat materiaalit ja hyvin suunniteltu pohja, ison asunnon tuntu.

Olen tästä kodistani kiitollinen joka ikinen päivä, ostin tämän myytyäni taloni muutama vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän