Saako koira tulla kylään, jos asunnossa ei ole lemmikit ei sallittu?
En tiedä tätä.. En tiedä uskallanko vastaanottaa tuota asuntoa, ja nyt viikonloppuna ei voi kysyä. Tietäisikö joku täällä, onko kokemusta? Minun siskolla on koira, ja hän käy usein yökylässä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ei suositella kokonaan allergisoivan asian välttelyä, se vaan pahentaa allergiaa. Enemmän kannattaa vähän siedättää. Tietäisitte tämän, jos olisitte oikeasti allergisia. Itse olen pahasti alleriginen kaikenlaiselle siitepölylle ja eläimille mm. koiralle ja niin vaan suositeltiin vähän tapailemaan koiria.
Itse asiassa allergian parasta hoitoa on se, ettei koskaan altistu tuolle allergeenille. Silloin allergia ei edes puhkea.
Siedätys on sitten toiseksi paras hoito, tosin se on erittäin raskasta, tiedän sen kokemuksesta.
Vttuun ne rakit! Ei niitä joka paikkaan tarvi tunkea.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan avaajalla nyt ihan kaikki muumit kotona laaksossa, kun hän nyt noin hulluja juttuja julkisesti kyselee?
Saako muuten vieraalla paikkakunnalla ajaa yksisuuntaista katua väärään suuntaan?
Koiran tai kissan hilse voi aiheuttaa seuraavalle asukkaalle allergisen reaktion. Hilseen vaikutus ei katoa parilla imurointikerrallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tänne Keski-Eurooppaan, missä koirat ovat tervetulleita kaikkialle. Niin asuntoihin, ostareille, joukkoliikennevälineisiin kuin ravintoloihinkin. Naapuripubissa käy pappa jackrusselinsa kanssa, papalle tuodaan pöytään olut ja koiralle pari keksiä ja pieni vesilasi. Missään ei allergiset vedä hysteerisiä kohtauksia eikä riehu asiasta.
Vai Suomessa maagisesti asunnon seuraava allerginen asukas saa hengenvaarallisen astmakohtauksen siitä että 4 vuotta sitten asunnossa kävi edellisen vuokralaisen siskon koira. Siis tässä kuvitelmassa. Ihan oikeasti, miksi Suomessa kaikki on allergisia kaikelle, etenkin teoriassa?
Keski-Euroopassa astmaatikot ja allergiset ovatkin ahtaalla. Kukaan ei piittaa heidän terveydestään, vain toisten ihmisten itse valittu harrastus on tärkeä.
Ei meidän tarvitse apinoida muilta kaikkia huonoja tapoja. Hyviin tapoihin kuuluu ottaa muu
Mun naapurit on puoli vuotta Suomessa ja toiset puoli vuotta talvisin Espanjassa. Ja tasan tarkkaan kävelee hetin pois joka ravintolasta missä on koiria.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ei suositella kokonaan allergisoivan asian välttelyä, se vaan pahentaa allergiaa. Enemmän kannattaa vähän siedättää. Tietäisitte tämän, jos olisitte oikeasti allergisia. Itse olen pahasti alleriginen kaikenlaiselle siitepölylle ja eläimille mm. koiralle ja niin vaan suositeltiin vähän tapailemaan koiria.
Jos sinä olet sitä mieltä, ei se tarkoita sitä, että muut eläimen hilseelle allergiset, vuokra-asuntoa etsivät ovat samaa mieltä. Mistä tietää, kuinka "vähän" vuokrattavassa asunnossa on eläimen hilsettä, jos elukoita ei ole kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. En usko, että kenellekään on siitä mitään haittaa jos koira vierailee asunnossa parin tunnin ajan aina välillä. Ei siitä ole minkäänlaista harmia yhtään kenellekään. On eri asia pitää itsellään lemmikkiä 24/7.
Sisko koirineen käy yökylässä usein, ei vain pari tuntia
Eikö nyt AP:lla ole kysymyksessään vastaus?
ihan sama kun työpaikallemme on eläinten/lemmikien tuonti kielletty.
sitten menisin kysymään; saanko tuoda koirani pariksi tunniksi vaan pliiis?
miten tästä saakin sivu toooolkulla keskustelua??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. En usko, että kenellekään on siitä mitään haittaa jos koira vierailee asunnossa parin tunnin ajan aina välillä. Ei siitä ole minkäänlaista harmia yhtään kenellekään. On eri asia pitää itsellään lemmikkiä 24/7.
Alapeukuttajat voivat sitten kertoa, miten koiran vierailu aiheuttaa harmia. Jos koira on koulutettu, niinkuin kaikkien koirien kuuluukin olla, se ei hauku sisällä, eikä riko paikkoja tai esim. virtsaa sisälle tai rappukäytävään. Koira makoilee lattialla ja on rapsutettavana pari tuntia ja lähtee sitten pois. Oikein hoidetusta turkista ei edes lähde karvaa niin paljoa, että sitä jäisi rappuun. Ap:n asuntoon voi jäädä karvaa, mutta ne voi helposti siivota pois.
Joten miten tälläinen häiritsee ketään? Haluaisin perusteluja. Tupakointi sentään häiritsee asukkaita: savu voi levitä muiden asuntoihin. Mutta koiraa ei edes kukaan näe, ei
Luultavasti vuokranantaja kieltää lemmikit, koska kaikki lemmikit ei käyttäydy hyvin vaan tuhoaa ja merkkailee paikat. Omistajan laiminlyödessä lemmikit, jälki on vielä ikävämpää ja remonttilasku kohtuuton. Toki vuokranantaja voi ajatella myös tulevien vuokralaisten allergioita, mutta kovasti epäilen.
Ei sillä, nuoruudessa opiskelukaveri etsi asuntoa rivi-ilmoituksella ja väitti olevansa tupakoimaton opiskelija. Ei muuten ollut tupakoimaton vaan lähinnä piittaamaton.
Käsittämätöntä, kuinka yksinkertaisia koiranomistajat ovat.
Jos jokin ei ole ei-sallittu, niin silloinhan se on sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Et jaksanut lukea avausta? Sisko tulee koiran kanssa YÖKYLÄÄN.
Allergia ei ole se syy vaan se tuho mitä lemmikit saa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lemmikit on yleensä kielletty sen vuoksi, että sitten kun vuokralainen vaihtuu, ei seuraava saa allergiaoireita asunnosta. (Puhumattakaan nyt sit mitä tuhoja lemmikki voi tehdä.)
Jos koira on omistajan kanssa kylässä, se ei ole silloin valvomatta, koirat pureskelee asunnon ollessaan pentuja, tai tylsistyneenä yksin kotona.
Mikäli parketti niin koiran kynsistä jää jälkiä. Kaverin koira pissasi kun tuli kylään.
Ei saa. Lemmikkikielto voidaan asettaa eri syistä, mutta lähtökohtaisesti jos kielletään pitämästä vaikka koiraa asunnossa, niin tarkoitetaan tosiaan sitä, että koiria ei asuntoon tule edes väliaikaisesti. Näistä asioista pitää keskustella vuokranantajan kanssa, jos haluaa 100% varmuuden, sillä varsinkin yksityisillä vuokranantajilla voi olla omat näkemyksensä asiasta.
Omassa vuokra-asunnossani on lemmikkien pitäminen kiellettyä, koska vuokranantaja haluaa pystyä vuokraamaan asuntoa vielä minun jälkeenikin myös niille, joilla on allergiaa. Kysytty on, ja kielto koskee myös vierailevia lemmikkejä sillä en voi taata, että kaikki eläinhilse on siivottu asunnosta loppusiivouksen yhteydessä. Itse sain kysymällä luvan terraario- ja akvaariolemmikkeihin, mutta en kissoihin, koiriin, jyrsijöihin enkä lintuihin. En ole tästä katkera, lemmikkikielto oli hyvin tiedossa jo ennen muuttoani asuntoon.
Ja ihan oikeasti, niille jotka tuo lemmikkejä vieraiksi, niin haluaisin vaan huomauttaa että vuokralla olija asuu toisen ihmisen omistamassa asunnossa. Se, että maksaa kuukausittain oikeutta asua, ei tarkoita että voi tehdä asunnossa päätöksiä asunnon omistajan tahdon vastaisesti, vaikka kuinka olisi kiltti pieni koulutettu koira joka on vierailulla vaan tunnin.
Onkohan avaajalla nyt ihan kaikki muumit kotona laaksossa, kun hän nyt noin hulluja juttuja julkisesti kyselee?
Saako muuten vieraalla paikkakunnalla ajaa yksisuuntaista katua väärään suuntaan?