Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako koira tulla kylään, jos asunnossa ei ole lemmikit ei sallittu?

Vierailija
27.08.2016 |

En tiedä tätä.. En tiedä uskallanko vastaanottaa tuota asuntoa, ja nyt viikonloppuna ei voi kysyä. Tietäisikö joku täällä, onko kokemusta? Minun siskolla on koira, ja hän käy usein yökylässä.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. En usko, että kenellekään on siitä mitään haittaa jos koira vierailee asunnossa parin tunnin ajan aina välillä. Ei siitä ole minkäänlaista harmia yhtään kenellekään. On eri asia pitää itsellään lemmikkiä 24/7.

Alapeukuttajat voivat sitten kertoa, miten koiran vierailu aiheuttaa harmia. Jos koira on koulutettu, niinkuin kaikkien koirien kuuluukin olla, se ei hauku sisällä, eikä riko paikkoja tai esim. virtsaa sisälle tai rappukäytävään. Koira makoilee lattialla ja on rapsutettavana pari tuntia ja lähtee sitten pois. Oikein hoidetusta turkista ei edes lähde karvaa niin paljoa, että sitä jäisi rappuun. Ap:n asuntoon voi jäädä karvaa, mutta ne voi helposti siivota pois.

Joten miten tälläinen häiritsee ketään? Haluaisin perusteluja. Tupakointi sentään häiritsee asukkaita: savu voi levitä muiden asuntoihin. Mutta koiraa ei edes kukaan näe, ei

Koirasta irtoaa koko ajan kuollutta ihosolukkoa, joka sitten jää tilaan, jossa koira on ollut. Se päätyy hengitysilman mukana muiden ihmisten kehon sisään. Koira-allergisen ihmisen keho reagoi siihen kuin myrkkyyn. Hän sairastuu.

Vierailija
82/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä niin kovin moni miettii lemmikkiasiaa ja vuokranantajan sääntöjä. Miksi niitä mietit? Osta oma asunto, älä vuokraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa jos on avustajakoira. 

Jos vuokranantaja on määrittänyt allergia-asunnoksi, niin ei sinne edes avustajakoirat mene. 

Vierailija
84/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
85/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. En usko, että kenellekään on siitä mitään haittaa jos koira vierailee asunnossa parin tunnin ajan aina välillä. Ei siitä ole minkäänlaista harmia yhtään kenellekään. On eri asia pitää itsellään lemmikkiä 24/7.

Minkä verran tiedät allergioista ja siitä että asunnon siivous ei auta mitään, on irrotettava jalkalistatkin kja imuroitava niiden taustat jne...

Asunnon vuokrauksen ikävä puoli on ääliöt vuokralaiset, jotka eivät ymmärrä edes lukemaansa. Onnekseni meillä on ollut suurin osa fiksuja vuokralasia.

Tosiaan, en voi tietää kyseisen koiran rotua, mutta monet koirat eivät allergisoi ollenkaan. Ja turkki täytyy hoitaa oikein, silloin karvaa ja pölyä ei irtoa niin, että se haittaisi yhtään ketään. On myös eri asia, että onko koira mukana esim. 1 kerran 1-

Ainahan koiranomistaja on sitä mieltä, että hänen koiransa ei allergisoi. Kuitenkin allerginen saa reaktion myös tuosta koirasta.

Vierailija
86/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiaa yhden elukan lyhyt vierailu aiheuttaa yhtä paljon tai vähemmän kuin vuokralaisen esim vaatteissaan muualta tuoma eläinpöly.

Sitä ei kai kuitenkaan ole kielletty, että vuokralainen saa vierailla eläinkodeissa tai taputtaa lenkillään ulkoilevia koiria.

Eli kielto koskisi asunnossa pidempään oleilevia elukoita... mutta varmista (älä vuokranantajalta vaan asiantuntijalta).

Minun kokemukseni mukaan muiden ihmisten vaatteiden mukana kulkeutuva eläinpöly on paljon pienempi ongelma kuin se, että itse eläin tuotaisiin paikalle. Ilmeisesti vaatteisiin tarttuva eläinpöly ei irtoa yhtä helposti vaatteista kuin eläimen ihosta irtoaa hilsettä.

Vierailija
87/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat voivat sitten kertoa, miten koiran vierailu aiheuttaa harmia. Jos koira on koulutettu, niinkuin kaikkien koirien kuuluukin olla, se ei hauku sisällä, eikä riko paikkoja tai esim. virtsaa sisälle tai rappukäytävään. Koira makoilee lattialla ja on rapsutettavana pari tuntia ja lähtee sitten pois. Oikein hoidetusta turkista ei edes lähde karvaa niin paljoa, että sitä jäisi rappuun. Ap:n asuntoon voi jäädä karvaa, mutta ne voi helposti siivota pois.

Joten miten tälläinen häiritsee ketään? Haluaisin perusteluja. Tupakointi sentään häiritsee asukkaita: savu voi levitä muiden asuntoihin. Mutta koiraa ei edes kukaan näe, ei

Koska ne allergeenit jää sinne asuntoon. Et ilmeiseti itse ole allerginen tai sitten olet tyhmä.

Ei lemmikkejä ja ei koiria tarkoittaa, että  EI KOIRIA EI ELMMIKKEJÄ SIIHEN HUONEISTOON.

Ihan sama onko se oma vai siskon koira, niin se aiheuttaa allergiselle allergiaa.

Jumakauta mitä tyhjäpäisyyttä.

Vierailija
88/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä vuokralaisten liitosta tms. Kiinnostava tietää. Sopimus tosiaan koskee asunnossa asuvaa vuokralaista ja tulkinnanvaraa on.

Vuokralainen vastaa sopimuksellaan siitä että asunnossa ei ole eläimiä, ei omia eikä vieraiden.

Tai muuten? Niin?

Muuttaa vaikka pois omaan omistuasuntoonsa ja jättää takuuvuokran ja ekstraa entiselle vuokranantajalleen.

Vierailija
89/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten vissiin 12 ole koskaan kuullut allergioista ja astmasta?

T.juuri tiputuksesta kotiutunut, kun jonkun pikku- Musti matkusti samalla sporalla. Ja kyllä, on oma auto, mutta aina sen käyttö ei käy päinsä

Älä hullu matkusta julkisilla. Ihmiset tuovat eläinpölyä mukanaan muutenkin.

Lemmikinomistajat kantavat monenkin kissan ja koiran edestä eläinten karvoja ja pölyä mukanaan.

Sinun tehtäväsi on suojautua.

Eivät todellakaan kanna. En neljänkymmenen vuoden aikana ole kertaakaan saanut oireita muiden ihmisten vaatteiden mukana kulkeutuneesta eläinpölystä. Sen sijaan nyt, kun koiria on viety esim. erääseen kauppakeskukseen noin vuoden ajan, saan oireet loppupäiväksi, jos joudun käymään tuossa kauppakeskuksessa sisällä.

Suojautua miten? Jäädä kotiinsa koko loppuelämäkseen, kun toisten koiraharrastus on vallannut julkiset kulkuvälineet, ruokakaupat ja apteekit, varmaan kohta kaikki työpaikatkin?

Vierailija
90/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.

Jos et ymmärrä lukemaasi, niin älä vuokraa. Osta oma.

Itse epäilen vuokralaisen olevan juuriin samanlainen tollo, että ei ymmärrä, vaikka tavattiin se asia hänelle. Tai äitinsä änkeää niiden vanhaa koiraa sinne kämppään.

Haluan sen olevan allergiavapaa. Ei se ole, jos siellä joka säilöö koiraansa.

Vierailija
91/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asuin eläinkieltoasunnossa, mutta tein kaikki päivät töitä eläinten parissa. Jos asunnon kulumista ei lasketa, niin toin varmaan enemmän allergeeneja kotiini kuin koiran omistamalla. Kielto ärsytti suunnattomasti, mutta jollain sairaalla tavalla olen silti vahingoniloinen.

Et tuonut yhtä paljoa allergeeneja kuin asunnossa jatkuvasti oleskellut eläin olisi tuottanut.

Vierailija
92/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sitä rakkia pitäå haalata mukana sisälle?????

Vierailija
93/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole jo muuttanut moneenkin kertaa vuoden 2016 jälkeen, miksi vastailette vuosia vanhoihin juttuhuin täällä?

Vierailija
94/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tänne Keski-Eurooppaan, missä koirat ovat tervetulleita kaikkialle. Niin asuntoihin, ostareille, joukkoliikennevälineisiin kuin ravintoloihinkin. Naapuripubissa käy pappa jackrusselinsa kanssa, papalle tuodaan pöytään olut ja koiralle pari keksiä ja pieni vesilasi. Missään ei allergiset vedä hysteerisiä kohtauksia eikä riehu asiasta.

Vai Suomessa maagisesti asunnon seuraava allerginen asukas saa hengenvaarallisen astmakohtauksen siitä että 4 vuotta sitten asunnossa kävi edellisen vuokralaisen siskon koira. Siis tässä kuvitelmassa. Ihan oikeasti, miksi Suomessa kaikki on allergisia kaikelle, etenkin teoriassa?

Keski-Euroopassa astmaatikot ja allergiset ovatkin ahtaalla. Kukaan ei piittaa heidän terveydestään, vain toisten ihmisten itse valittu harrastus on tärkeä.

Ei meidän tarvitse apinoida muilta kaikkia huonoja tapoja. Hyviin tapoihin kuuluu ottaa muut huomioon. Lemmikin vieminen paikkaan, jossa myös allergisten pitäisi pystyä käymään, on huonoa käytöstä. Ei sitä muuta se, että se on nyt muotia.

Vierailija
95/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä elukoita pitää raahata mukana joka paikkaan? Eikö ne pärjää sen vertaa yksin kotona?

Vierailija
96/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tänne Keski-Eurooppaan, missä koirat ovat tervetulleita kaikkialle. Niin asuntoihin, ostareille, joukkoliikennevälineisiin kuin ravintoloihinkin. Naapuripubissa käy pappa jackrusselinsa kanssa, papalle tuodaan pöytään olut ja koiralle pari keksiä ja pieni vesilasi. Missään ei allergiset vedä hysteerisiä kohtauksia eikä riehu asiasta.

Vai Suomessa maagisesti asunnon seuraava allerginen asukas saa hengenvaarallisen astmakohtauksen siitä että 4 vuotta sitten asunnossa kävi edellisen vuokralaisen siskon koira. Siis tässä kuvitelmassa. Ihan oikeasti, miksi Suomessa kaikki on allergisia kaikelle, etenkin teoriassa?

Näinhän se on. Suomessa ei saa tuoksua edes hajuvedeltä, kun siitäkin joku saa hengenvaarallisen kohtauksen. Kuinkahan nämä tuoksuvammaiset pystyy matkustamaan? Esimerkiksi jossain Rivieralla tuoksuu joka paikassa hajuvedet.

"Tuoksuvammaiset" eivät voikaan matkustaa, juuri muiden ihmisten piittaamattomuuden takia.

En itse saa oireita muiden hajusteista, mutta olen jättänyt hajusteet pois omasta elämästäni, koska en halua pilata kenenkään päivää migreenikohtauksella tmv. jonka hajuste voisi aiheuttaa. Ei vaadi suuria ponnistuksia vähentää hajusteiden määrää. 

Vierailija
97/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lemmikit on yleensä kielletty sen vuoksi, että sitten kun vuokralainen vaihtuu, ei seuraava saa allergiaoireita asunnosta. (Puhumattakaan nyt sit mitä tuhoja lemmikki voi tehdä.)

Jos koira on omistajan kanssa kylässä, se ei ole silloin valvomatta, koirat pureskelee asunnon ollessaan pentuja, tai tylsistyneenä yksin kotona.

Vierailija
98/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei suositella kokonaan allergisoivan asian välttelyä, se vaan pahentaa allergiaa. Enemmän kannattaa vähän siedättää. Tietäisitte tämän, jos olisitte oikeasti allergisia. Itse olen pahasti alleriginen kaikenlaiselle siitepölylle ja eläimille mm. koiralle ja niin vaan suositeltiin vähän tapailemaan koiria.

Vierailija
99/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Olen ollut asuntonäytössä jossa toinen kiinnostunut kierteli kämppää tyytyväisenä, kunnes näki kissanhiekkalaatikon vessassa (kissa oli asukkaan kanssa ulkona näytön ajan eikä siellä ollut muita selviä merkkejä kissan läsnäolosta). Yhtäkkiä hän sai kaaaaauhean yskänkohtauksen ja aivan kauhistuneena lähti sieltä, vaikka kaikki oli hyvin niin kauan kun ei tiennyt kissasta.

Juu, jotkut on oikeasti allergisia. Mutta vain Suomessa onlen törmännyt tekoallergisiin. Ulkomailla asuessani (nyt n. 20 vuoden ajan) olen tavannut vain muutamia allergisia ja sitä sitten oikeasto olivatkin.

Suurin osa meistä oikeista allergisista ei mainitse koko asiaa tuttavilleen. Miksi mainitsisin, kun ei sillä ole heille mitään merkitystä? Eli meitä on kyllä enemmän kuin luulet, me vain emme pidä melua itsestämme.

Tuohon asuntonäyttöön liittyen: monesti kestää vähän aikaa, ennenkuin allergiaoireet tulevat niin selviksi, että henkilö tunnistaa ne. Eli mulla saattaa olla ihan normaali olo ensimmäisten parin minuutin ajan, vaikka vetäisinkin henkeeni jotakin, jolle olen allerginen. Reaktio kuitenkin tulee vääjäämättä, vain vähän viiveellä. Lisäksi, mitä pidempään altistus kestää, sitä voimakkaammiksi oireet tulevat. Senkin jälkeen, kun olen poistunut sieltä, oireet jatkuvat. Ne kestävät pahimmillaan pari päivää.

Eikä ole kyse mistään luulotaudista. Allergiani ovat näkyneet verikokeissa.

Vierailija
100/115 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ei suositella kokonaan allergisoivan asian välttelyä, se vaan pahentaa allergiaa. Enemmän kannattaa vähän siedättää. Tietäisitte tämän, jos olisitte oikeasti allergisia. Itse olen pahasti alleriginen kaikenlaiselle siitepölylle ja eläimille mm. koiralle ja niin vaan suositeltiin vähän tapailemaan koiria.

On kuitenkin eri asia tehdä itse päätös, että nytpä vähän siedätän itseäni, kuin lähteä väkisin siedättämään toista ihmistä. Jokaisella pitäisi olla itsemääräämisoikeus. Se ei toteudu, jos muut tuovat ilman lupaa hengitysilmaasi jotakin, mikä sairastuttaa sinut.