17v raskaana?
Olen 17v tyttö, ja epäilen olevani raskaana. Syön pillereitä, enkä ole unohtanut koskaan yhtäkään, ja aina olen ottanut ne samaan aikaan. Olen ollut poikaystäväni kanssa vuoden yhdessä, emmekä ole valmiita pitämään mahdollista lasta opiskelujen yms. takia. Olen oksennellut viikon, ja tänään tein raskaustestin joka näytti positiivista. Onko raskaustesti täysin varma? Hirveä shokki ja paniikki, miten kerromme asiasta vanhemmille (todella hyvät välit vanhempiin), ilman että vanhemmat suuttuisivat.. Se olisi viimeinen asia mikä tästä puuttuisi..
Kommentit (24)
Minullakin on sinun ikäinen tytär. Äitinä toivoisin rehellistä keskustelua ja asian miettimistä. Tosi on, että aborttikin on ratkaisu, mutta on mietittävä sekin kestääkö pää. Minun ei kestäisi.
Mutta jokainen tekee sen, mikä on hänen mielestään oikein ja sen ajan ratkaisu.
Vähän ihmettelen näitä "sulta menee nuoruus hukkaan" -kommentteja. Mä sain lapsen maaliskuussa 2014 kun olin 17-vuotias ja lukion toisella luokalla. Kirjoitin ylioppilaaksi keväällä 2015 eli ihan ajallaan kävin lukion kolmessa vuodessa kuten melkein kaikki muutkin ja nyt olen yliopisto-opiskelija. Lapsi on päivähoidossa ja vaikka isänsä ei ole ollut ikinä kuvioissa mukana niin olen silti saanut viettää ns. normaalia nuoruutta eli käydä ulkona kavereiden kanssa yms. kun lapsi on ollut hoidossa (kummillaan, omilla vanhemmillani, ystävieni luona). Ryyppäämisen ja muun rälläämisen olen toki joutunut jättämään väliin mutta se ei haittaa mua yhtään. Varmasti surisin aborttia enemmän kuin "menetettyä" nuoruutta.
Mäkin harkitsin aborttia ja alkupaniikissa meinasinkin tehdä sen mutta tulin kuitenkin siihen tulokseen että olisi väärin lopettaa jo alkanut ihmiselämä, varsinkin kun kyse on omasta lapsesta. Opiskelut pystyy kyllä järjestämään ja vanhemmatkin sopeutuvat raskauteen ajan myötä mutta abortoitua lasta ei saa takaisin mitenkään. Ei vaikka kuinka kaduttaisi tai tekisi lisää lapsia. Sen asian kanssa joutuu elämään ja se voi olla paljon rankempaa kuin vanhemmuus joka on kuitenkin suurimmaksi osaksi todella iloinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Aion tehdä abortin, ja raskaus on tällä hetkellä kestänyt maks. 8vk, kesäkuun lopussa tein testin viimeksi kun menkat jäivät viipymään. Miten se tehdään lääkkeellisesti? Tuleeko silloin niin paljon kipua?
Ap
Jos nyt kuitenkin harkitsisit vielä kun kuulostaa vähän siltä että oot tosi hätäisesti tehnyt päätöksesi. Myöhemmin voi alkaa kaduttaa rankasti jos on hätäpäissään tehnyt muita miellyttääkseen jotain sellaista mitä ei oikeasti olisi halunnut tehdä.
Koko elämä aikaa työskennellä,opiskella,juhlia ja tehdä mitä vain.Ei lapsi elämää päätä herranjumala!!!Eihän kukaan tekisi lapsia jos se niin olisi!Olen saanut omani nuorena ja ihan tarpeeksi tehnyt kaikkea..lisäksi mulla on noi ihanat lapset.
Ei minkään maallisen takia kannata elämää tappaa.